در راستای کاهش مشکلات تحصیلی و معیشتی دانش‌آموزان بی‌بضاعت، از ابتدای سال تحصیلی جدید کمک هزینه به 1000 دانش‌آموز نیازمند تعلق گرفته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از عمده ترین مشکلات دانش آموزان بی بضاعت، تامین هزینه های مربوط به تحصیل است که این مشکل در ابتدای سال تحصیلی به دلیل نیاز به تامین نوشت افزار و سایر ملزومات، بیشتر نمود پیدا می کند. در راستای کاهش این مشکلات، شهرداری منطقه 8 تهران اعلام کرد البسه و نوشت افزار مورد نیاز 1000 دانش آموز بی بضاعت در شرق تهران را تقبل کرده است.
در این رابطه شهردار منطقه 8، از توزیع بن های خرید نوشت افزار و البسه مدارس به دانش آموزان بی بضاعت مدارس سطح منطقه 8 خبر داد.
بهمن نوری، با بیان این خبر گفت:« کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند، روحیه خود باوری و اعتماد را در آنها افزایش می دهد. یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند در ابتدای سال تحصیلی آنها را با روحیه مضاعف در کسب علم ودانش مصمم تر کرده و محیط مدرسه را تبدیل به مکانی با آرامش و مناسب شکوفایی استعداد های آنها می کند.
او گفت: طرح ویژه باز گشایی مدارس با عنوان باز باران، با هدف ایجاد نشاط و انگیزه در دانش آموزان و حضور فعالانه معلمان برنامه ریزی شده است. از اهداف مهم و قابل دستیابی این طرح اعمال مدیریت یکپارچه و هماهنگ و اقدامات لازم برای دسترسی همه دانش آموزان به مراکز و امکانات آموزشی ، همکاری و ارائه خدمات به قشر های در معرض آسیب و آسیب دیده در مراکز تحصیلی و آموزشی و اولیاء آنها ، افزایش سطح همکاری و تعاملات میان بخشی دستگاه های مختلف با مدیریت شهری در زمینه مسائل آموزشی و مراکز آموزشی و تحصیلی است.
شهردار منطقه توضیح داد: با نزدیک شدن به اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید و در راستای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در قالب طرح باز باران، تهیه و اهدا بن خرید نوشت افزار و البسه مدارس از شهروند ویژه نمایشگاه باز باران اجرا شده که در این برنامه با تشکیل کمیته اجرایی مشترک با آموزش و پرورش منطقه ، تعداد 700 عدد بن خرید به دانش آموزان نیازمند مدارس سطح منطقه8 ، با الویت دانش آموزان محلات منتخب طرح نگهداشت شهر توزیع شده است.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =