تعاونی توسعه و عمران شهرستان تبریز تشکیل می شود

جلسه توجیهی تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تبریز با حضور مدیران و فعالان بخش تعاون استان در مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، میر احد حسینی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در این نشست با تاکید بر مزیت های بخش تعاون اظهار داشت: با توجه به سیاسیت های ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در سند چشم انداز 20 ساله آینده کشور باید سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور به 25 درصد برسد که متاسفانه هم اکنون کمتر از 6 درصد است.

وی اضافه کرد: برای افزایش سهم بخش تعاون ضرورت دارد تا با بهره مندی از ظرفیت های فوق العاده شرکت های تعاونی و مجموعه های این بخش از جمله بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت بخش تعاون ، اتاق تعاون و اتحادیه شرکت های تعاونی در ایجاد اشتغال و توزیع ثروت بین اقشار مختلف مردم پروژه های مهم و کلیدی نیز به آنها سپرده شود.

وی تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهری را یکی از راهکارهای افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور خواند و اذعان داشت: این نوع شرکت ها تنها شرکت های تعاونی هستند که مجلس شورای اسلامی برای آنها قانون مجزایی تدوین و ابلاغ کرده است.

حسینی اضافه کرد: تعاونی های توسعه و عمرانی شهری می توانند به واسطه حضور مدیرانی توانمند و خلاق در توسعه و عمران شهرها و مناطق مختلف کشور نقشی کلیدی ایفا کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد نیز می توان از ظرفیت این نوع شرکت ها برای مدیریت واحدهای صنعتی در حال واگذاری همانند ماشین سازی تبریز بهره گرفت چرا که این شرکت های می توانند با ظرفیت سازی مناسب زمینه رفع مشکلات و توزیع ثروت و فرصت ها بین اقشار مختلف مردم را فراهم نمایند.

در ادامه این نشست هر یک از مدیران حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود در خصوص تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمرانی شهری در آذربایجان شرقی پرداختند و مقرر شد پس از مطالعه دقیق اساسنامه این نوع شرکت ها در جلسه آتی هیات موسس تعیین و مراحل ثبت و تاسیس پیگیری شود.

46

کد خبر 583660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =