رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وزارت بهداشت و دولت معتقد هستند که انسان سالم، محور توسعه پایدار است و جامعه بدون انسان سالم، از درون پوسیده است در این راستا برای توجه ویژه به حوزه سلامت، اجرای برنامه تحول نظام سلامت از سال 93 در حوزه درمان و بهداشت آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار، که در مراسم آغاز فاز دوم اجرای برنامه‌های تحول نظام سلامت استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: فاز دوم این برنامه با بکارگیری نیروهای جدید تحت عنوان مراقبان سلامت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایطی این برنامه را اجرا کرد که از نظر اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه در بدترین شرایط به سر می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همزمان با اجرای فاز دوم طرح تحول نظام سلامت با استقرار مراقبان سلامت در مراکز بهداشتی حوزه شهری، شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت استان نیز زیر پوشش قرار گرفتند.


وی با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است و گفت: اقدامات در حوزه بهداشت، دیربازده است و هرگونه اقدام در این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز سلامت مردم و جامعه و کاهش هزینه‎های درمانی ‌شود.

موسوی‌بهار با اشاره به ظرفیت نیروهای مراقب سلامت یادآور شد: مراقبان سلامت باید برقراری ارتباط با خدمات گیرندگان سبب ترویج رفتارهای صحیح در جامعه به ویژه در زمینه تغذیه صحیح و تغییر سبک زندگی شوند.

وی با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های خودمراقبتی توسط مراقبان سلامت به جامعه هدف زیر پوشش تاکید کرد: افزایش آمار امید به زندگی در جامعه ناشی از تقویت ارائه خدمات بهداشتی در افراد بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =