حسین موسوی شهردار سمنان به پنجمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی  در ترکیه دعوت شد

دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی و شهردار قاضیانتپ ترکیه با ارسال نامه ای شهردار سمنان را به پنجمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی در قاضیانتپ ترکیه دعوت کردند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین این مجمع قرار است از10 تا 13 نوامبر برابر با 20 تا 23 آبان ماه در این شهر بزرگ ترکیه برگزار شود.
موضوع پنجمین مجمع دو سالانه شهرداران آسیایی «شهرهای آینده آسیایی ، راه حل های هوشمند برای شهرسازی پایدار است. موضوعی که انتظار می رود یک چارچوب مناسب برای ارائه موثر و بحث پویا با شهرداران و کارشناسان باشد.
67 شهردار شهرهای آسیایی به این مجمع دعوت شدند و شهردار سمنان هم به دلیل حضور موفق و تاثیرگذار در اجلاس راه ابریشم در ارومچی و موفقیت برای انعقاد تفاهم نامه دوستی و همکاری با شهردار این شهر به این مجمع دعوت شد.
نخستین اجلاس شهرداران آسیایی با ابتکار عمل شهردار تهران و حمایت مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی(APA) با شرکت 160 نفر از مقامات شامل 44 شهردار از 33 کشور آسیایی و برخی دیگر از شهرهای دوست و خواهر خوانده تهران و هیات‌هایی از نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی (سازمان ملل متحد، اروپا، اکو، آسه آن اوراسیا، اتحادیه شمال آفریقا) آبان ماه سال 1387 خورشیدی (نوامبر 2008 میلادی) در محل برگزاری همایش های بین المللی برج میلاد با موفقیت کامل برگزار شد.
دبیرخانه دائمی مجمع شهرداران آسیایی هم در تهران قرار دارد و در نظر دارد با استفاده از پتانسیل های موجود فعالیت های خود را در راستای تعامل و همگرایی بیشتر شهرهای بزرگ آسیایی، توسعه شهری و تحقق استانداردهای بالای زندگی در سراسر آسیا ادامه دهد.
ازاهداف مجمع می توان به ترویج فرهنگ تعامل و ارتقای همکاریهای مشترک میان شهرداریها، فراهم آوردن بستر مناسب جهت توسعه متوازن و متعادل شهر و شهروند با تاکید بر کرامت انسانی شهروندان،ایجاد همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان شهروندان شهرهای عضو و ارائه راهکارهایی برای مدیریت بهینه تر سرمایه گذاری برای دستیابی به توسعه شهری اشاره کرد.
پس از اجلاس تهران ، این مجمع در سال 2010 در استانبول،2012 در بانکوک و 2014 در هایکو برگزار شد و امسال هم قرار است در قاضیانتپ ترکیه برگزار شود.
شهردار قاضیانتپ یک بانوی مسلمان و موفق به نام فاطمه ساهین است . قاضیانتپ در جنوب شرقی ترکیه واقع شده و نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از قطب‌های مهم اقتصادی ترکیه به شمار می‌رود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =