۰ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸
بعد از رنو و پژو، بنز هم می‌آید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در هفته گذشته یکی از خودروسازان داخلی با کمپانی بنز وارد مذاکراتی شده که تقریبا نهایی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور معظمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: توافقنامه اخیر با رنو به منظور استفاده از توانمندی‌های بیرونی انجام شده است که امیدواریم پس از مذاکرات تکمیلی به قرارداد برسد.
وی افزود: این تفاهم نامه یک سرمایه‌گذاری مشترک است که به صورت 60 به 40 و با ظرفیت تولید دو فاز 150 هزار تایی و 300 تایی دیده شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: محصولات تولیدی که در این تفاهم‌نامه به میان آمده، به نام‌های نیوسیمبل ونیو داستر است که طبق تعهدات تعریف شده برای شریک فرانسوی در فاز اول باید 40 درصد از این خودروها ساخت ایران باشد که در روند زمان مشخصی این رقم به 60 تا 80 درصد افزایش یابد.
معظمی تصریح کرد: 30 درصد از تولید سالانه خودروهای ذکر شده باید با در نظر گرفتن بازار هدف در منطقه به صادرات برسد.
وی گفت: سازمان گسترش قصد ورود به صنعت خودرو سازی را ندارد و تنها هدفش، ارتقای سطح توانمندی‌های خودروسازان داخل به منظور بهره‌برداری بهتر و بیشتر مردم از خودرو‌های با کیفیت‌تر و ارزان‌تر است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال قبل 600 میلیارد تومان و امسال هزار و 200 میلیارد تومان از سهام سازمان گسترش به بخش خصوصی واگذار شده که این امر در چارچوب حمایت از بخش خصوصی انجام گرفته است.
معظمی با ذکر این مطلب که در هفته گذشته یکی ازخودرو سازان داخلی با کمپانی بنز آلمان وارد مذاکراتی شده که تقریبا نهایی است، ادامه داد: هم‌اکنون تفاهم میان خودروساز ایرانی و رنو فقط در حد توافق‌نامه است و هنوز به چکش‌کاری نیاز دارد.
او گفت: شرطی که برای خودروسازان فرانسوی در این توافق لحاظ شده، بهره‌مندی از توانمندی‌های ایرانی در غالب مشارکت است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متخصصان ما از توانمندی و دانش بالاتری نسبت به زمان شروع اروپایی‌ها به خودروسازی برخوردارند و مشارکت با فرانسوی‌ها فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از دانش بالای صنعت گران ایرانی است.
معظمی گفت: به منظور جلوگیری از بدعهدی فرانسوی‌ها در این توافق‌نامه بندهایی در غالب پنالتی آورده شده است که امکان فسخ و یا نصفه‌کاره رها کردن قرارداد را کم می کند.
وی یادآور شد: قرار است در فاز اول قرارداد 350 تا 400 میلیون دلار و در فاز دوم 700 تا 800 میلیون دلار توسط فرانسوی‌ها سرمایه‌گذاری شود.
او افزود: رنو همچنین موظف است که طرح و توسعه را به ایران بیاورد. همچنین در این قرارداد تولید گیربکس، موتور خودرو، شاسی و بدنه در ایران انجام شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کمپانی رنو همچنین موظف است در غالب جوینت‌ونچر 30 درصد تولید سالانه اش را با کارشناسی طرف ایرانی به صادرات برسد.
معظمی گفت: اگر در گذشته خودرو سازان ما نتوانسته‌اند از حقشان دفاع کنند، وظیفه ما است که در این قرارداد جلوی تکرار اشتباه را بگیریم.
او، این اقدام وزارت صنعت را در راستای مذاکرات انجام شده سایپا و ایران‌خودرو با کمپانی‌های فرانسوی عنوان کرد و افزود: این همکاری یک اتفاق میمون است که دروازه تولید خودرو‌های با کیفیت را به روی مصرف کننده داخلی می گشاید.
22535

کد خبر 588360

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    شادي نداره گريه داره ايران شده حيات خلوت بازار مصرف اروپا
    • حسن نقش جهان IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      224 8
      به نظر من شرکت بنز وارد بازی خطرناکی شده . چون نمیتونه با پراید و رانا رقابت کنه و اعتبارش رو تو دنیا از دست میده
    • محسن A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      123 5
      به جای خودروهای لوکس باید به خودروهای با کیفیت ارزان فکر کرد مثل تولیذات ژاپن یا فولکس تا اقشار کم درآمدم ماشین با کیفیت سوار شن فعلا که همه فکر اقشار با درآمد بالا هستن نمونشم قیمت بالای خودروهایی که قراره تولید بشن
    • بی نام RO ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      28 12
      دوست عزیز زود قضاوت نکن.اگه رنو بیاد با سازمان گسترش قرارداد می بنده و هیچ ارتباطی با ایران خودرو و سایپا نداره.بهرحال این خودش میتونه یه رقیب برا اون دوتا باشه و میشه امیدوار بود یه نیمچه رقابتی بوجود بیاد و دیگه اونا نتونن هر اشغالی رو تحویل مردم بدن
    • بی نام RO ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      71 1
      اینا فقط برای یه درصد مردمه. ما که پولمون بیشتر از پراید و تیبا نمیشه حالا میخاد بنز بیاد یا فرقون ساز
    • عبدالکریم A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      0 22
      واقعا شادی نداره چرا که شده ایم محل نفوذ عناصر معاند و ضد نظام
    • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      8 3
      بیان ماشین های چند صد میلیونی تولید کنند چند درصد مردم میتونند بنز بخرند؟ وقتی ما کارخانه خودرو ساز یداشتیم کره اصلا مارخانه ماشین ساز ی نداشتن .. باید گریه کنیم
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
      0 0
      شادی داره.. این روزا همه چی شادی داره حتی باخت به ارژانتین و حتیس برجام بخند دنیا بهتن بخنده دلواپس
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    108 4
    هیچ فرقی به حال مصرف کننده نداره ، کما اینکه دیدیم در قیمت گذاری محصولات جدید رنو و پژو باز هم استراتژی پرمایه رو دنبال کردند.. بنز هم بیاد احتمالا قراره بگند به علت بالا بودن هزیته های سربار در تولید محصول تولیدی در ایران از نمونه های آلمانی گران تر خواهد بود
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
      1 4
      یعنی چی کار کنن شما راضی شی؟
  • مهدی A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    خروجی برجام برابر واردات بدون فکر و اندیشه نباید اینطور میشد
    • حسین A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      20 79
      اره منم موافقم
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      4 0
      شما متن و بخون بعد نظر یذار قراره تو ایران تولید بشه نه واردشه
    • م ر A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      5 0
      استحقاق ما بیش از خودروی غیرایمن است و قراردادهای جدید از برکات برجام است
    • فریبرز IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      2 0
      بخاطر اعتبار خودتون هم که شده بدون فکر حرف نزنید این قراردادها مزایای بسیاری داره صنعت خودرو به روز میشه در فضای رقابتی کیفیت بالا ی میره و قیمت ها کنترل میشه و زمینه برای رقابت با محصولات وارداتی بیشتر میشه با داخلی سازی قطعه سازی قطعه سازها زنده میشن باعث اشتغال در خود کارخانه هاشون و قطعه ساز ها میشن ایران صادر کننده خودرو میشه برای کشور و صنایع خودرو داخلی درامد زایی و اعتبار افزایی میشه خب چرا انقدر چشم بسته نظر میدید این کجاش وارداته ؟
    • بی نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      5 0
      خروجی دوران شما: تحریم صنایع خودرو سازی و واردات خودرو های آشغال چینی
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    100 3
    بنز عمرا از کیفیت بزنه و به همین دلیل با دزد خونه خودرویی ایران نمیتونه گسترده همکاری کنه این شکل روابط خودروییها برای کشورهای استعماری مثل فرانسه وانگلیسه نه المان
    • مازنی A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      3 1
      منظورتون اینه که ما مستعمره فرانسه هستیم ؟
  • بدون نام ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    همه اين توافقات به درد مرفه ها ميخوره نه اكثر مردم كه حداكثر پول خريد پرايد رو دارن. انقدر مانور دادن برا چيه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    50 2
    خوب اینکه می خواد بیاد خوبه ولی آیا توان رقابتی برای خودروهای داخلی با اون ها وجود داره؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      26 1
      مشخصه خب، نه
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      15 12
      چی فکر کردی، همین پراید می تونه رقابت کنه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    35 0
    اینکه تازه قراره با قرارداد برسه...ما اسم های بزرگ ساختیم هی می گیم این سه تا دارن میان..خوب بیان دیگه تا این خودروسازی ما با مشارکت اینا بلکه اوضاعش بهتر شه.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      42 3
      انگار بلد نیستن با تویوتا یا کیا قرارداد ببندن زبان ژاپنی بلد نیستن؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    35 2
    ما از رنو خاطره خوبی نداریم فقط بنز و بی ام دبلیو
    • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      22 1
      آخ آخ ما نوستالژی داریم ولی.حیفه
    • بی نام DE ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      3 0
      تلفظ bmw در خود زبان آلمانی بِ ام وِ هست، چرا بعضیا میگن بی ام دبلیو؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    21 1
    بحث خودرو خیلی راجع بهش حرف می زنن ولی یه اصولی داره دیگه اینکه باید خودروسازی ما از این وضعیت اسف بار بیرون باد اونم راهی نداره جز اینکه از تجربه خودروسازای بزرگ استفاده کنیم. واقعا آدم سوار ماشین های ایرانی می شه انگار رفته تو خونه بی اسباب...
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    29 1
    از اون بنزا نباشه که نه بوق داره نه صندلی
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    32 0
    من فکر می کنم اگر دوباره آمریکایی ها ما رو تحریم کنند، همین آقای تاوارس که می گه می خوایم جبران کنیم، همون زمان خیلی راحت دوباره دستور ترک ایران رو خواهد داد
    • فریبرز IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      1 1
      وقتی نزدیک یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده دیگه عمرا بتونه فرار کنه ... اتفاقا خاصیت این قراردادهای جدید مشارکتی و سرمایه گذاری همینه که دیگه پشت دستشونو داغ کنن که بتونن در برن ... هیم نالان پژوه صدها میلیون یورو خسارت داده به ایران خودرو بابت فرارش اگر چه ایران خودرو بجای خسارت دادن به مالکان خودرو های بی کیفیتی که ساخته اون پولو بالا کشیئ یه آیم رووش اما آینده صنعنت خودرو روشنه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    13 0
    بابا مثل همه چیز دیگه که باید تو تولید مزیت رقابتی داشت خودرو هم همینه..ما که این همه داریم هزینه می کنیم خب بریم بهترین مدل بنز رو بیاریم تولید کنیم و تویوتا و هیوندای، چرا بیخودی این همه هزینه مالی و انسانی و رو صرف نارضایتی می کنیم؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    13 0
    فقط بنز
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    34 2
    بنز هم بیاد که به درد طبقه متوسط به پایین نمی خوره، مگه پول دارن این ماشین ها رو بخرن
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    45 2
    مردم پول ندارن پراید بخرن، چه برسه به بنز
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    21 0
    بنز بیاد دیگه آخه کی می ره پرشیا بخره
  • بی نام RO ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    26 1
    مهم پوله که مردم ندارن و برای خرید پراید هم مجبور بودن وام بگیرن اگه نه پولدار ها همون زمان هم بنز میخریدن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    19 0
    من از رنو خاطره خوب دارم هر هفته یه روز صبح که بابام می خواست ما رو ببره مدرسه می اومدیم سوار ماشین شیم می دیدیم یه لاستیکش رو ازش در آوردن بردن... یه ربع پنجری ماشین می گرفتیم دیر می رسیدیم مدرسه...اون وقتا پارکینگ هم نداشتیم مجبور بودیم ماشین رو بزادیم زیر تیر چراغ برق کوچه...آخ آخ
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      10 0
      این مانیفست دهه 60 و 70 بود..اصلا بیاین از بحث حضور بنز برسیم به همین مرور خاطرات مون..بنز که نمیاد
    • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      20 0
      دقیقا منم همین خاطره رو با پیکان دارم. چقدر چرخ می دزدیدن از ماشین. یادش به خیر...کار به دنیا به کجا رسیده واسه چرخ دزدیدن ماشین مونم دلمون تنگ می شه...
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    19 0
    بنز ماشین خوبیه ولی همه نمی تون بخرن باید اینم در نظر گرفت. باید جوری باشه که خودروهای با کیفیت دیگه مثل خودروهای ژاپنی هم بیان تولیدات شون رو به ما بدن که طبقه متوسطم بتونن بخرن
    • بی نام RO ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      12 0
      داداش الان از نظر تو طبقه متوسط میتونه خودرو ژاپنی بخره ؟ فکر کنم طبقه متوسطت خیلی بالاست چون الان متوسط ها پولاشونو چند سال جمع میکنن بتونن پژو و سمند بخرن نه ماشین های ژاپنی
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    9 0
    یه حرفی هم جا موند اینکه تو هیچ کجای دنیا به قول علی دایی همه از یه امکاناتی برخوردار نیستند ولی به نظر من هزینه انسانی که داره می شه حیفه اینجوری هدر بره. همین الان می شه خط تولید پژو تو ایران به روز بشه یا خط تولید پراید رو روش هیواندای اکسنت سوار کرد و و . یه عزم جدی می خواد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    17 0
    فکر کنیم یه لحظه تو خیابونا ببینیم مثلا بنز و بی ام و و رنو حق هر آدمی باشه برای سوار شدن و لزت بردن. چقدر خوب می شه
    • علی RO ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      12 0
      بعید میدونم.... شرکت های سایپا و ایران خودرو نمیزارن چنین اتفاقی بیوفته
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      0 0
      خدایی خیل آدم مهربونی هستی که برای همه آرزوی خوب داری. اغلب آدم ها حسود شدن و همه چیز رو فقط برای خودشون می خوان. خدا به اندازه دل بزرگت بهت روزی بده.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      0 0
      لذت بردن نمیگذارن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    12 1
    بنززززززززززززززززززززززززززززز
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    3 0
    خب دقیقا کی میاد بنز؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    8 1
    یقیقا قیمتی نمیدن که قشر متسط جامعه بتونن بخرن این ماشین ها هم میشه واسه قشر مرفح
    • فریبرز IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      0 0
      نذری که نیست برادر من اگر خودرو سازهای داخلی و شرکاشون در فاضای رقابتی مجبور بشن این خودرو ها رو نزدیک به قیمت جهانیشون بفروشن شانس آوردیم و قیمت جهانی بنز به ریال قطعا بالای 150 تا 200 میلیونه هدف این نیست که ما با هر شرایطی بخوریم و بخوابیم همه جای دنیا هر کی بنز می خواد باید یا مدیر قوی ای باشه یا کارشناس متخصص با درامد بالا ... شما هستی ... خب بسم الله
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    11 3
    گیرم همه خودروسازان دنیا بیان فکر می کنید محصولاتشون به قیمت پراید میرسه دست مصرف کننده؟ پس چه فایده داره بیان اومدنشون فقط به نفع مایه داراست که همین الان هم هر چی دوست دارن سوار میشن
    • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
      1 0
      دقیقا همینه، وقتی آشغالای چینی تو ایران مونتاژ میشه و قیمتش از 40، 50 به بالاست، توقع دارین ماشینای با کیفیت هم با همین قیمتا به دست مصرف کننده برسه؟ غول های فرغون ساز وطنی بدجور گلوگاه ورود ماشینای با کیفیت رو بستن و نمیذارن مصرف کننده همزمان از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار بشه
  • امید از تفت RO ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    4 7
    اینکه ما بازار مصرف کشورهای اروپایی بشویم خوب نیست بخصوص در مورد کالاهای لوکس که مورد استفاده کمتر از 10 مردم است.
    • فریبرز IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
      1 0
      برادر شریک تولید می شویم نه مصرف کننده این ورود سرمایه گذارها مولده
  • میثم A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    14 0
    تا وقتی که خودرو سازی در انحصار دولت باشه امدن فلان برندها نمیتونه افق روشنی داشته باشه فقط میتونه چندتا محصول با فلان قیمت بده. هرچند باید از این فرصت استفاده کرد و توان تکنولوژیکی خودروهامونو بالا ببریم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    تا تویوتا نیاد وضع کیفیت خوب و رقابتی نخواهد شد
  • بی نام EU ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    باید خودروها از قشر ثروتمند گرفته بشه و به قید قرعه به اقشار کم در آمد جامعه تقدیم بشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    2 0
    قرارداده با بنز برای ماشین سنگینه لطفا اطلاع رسانی کنید مردم ذوق نکنن
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    1 0
    چه فایده داره
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    1 0
    بنز گرونه ماشیناش کاش فولکس واگن میومد
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    بنز من کجاییییییییییی؟ دقیقا کجایییییی؟
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    1 0
    فقط تویوتا

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین