گروهی از نیکوکاران با حضور در محدوده کوره‌پزخانه‌های شهرری تلاش دارند تا بخشی از مشکلات عمرانی، فرهنگی و پزشکی مردم ساکن در این محدوده را رفع کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از خیراندیشان تهران در قالب اردوهای جهادی در محلات و روستاهای محروم حاشیه شهر ری می روند با انجام فعالیتهای عمرانی، سلامت محور و فرهنگی بخشی از مشکلات مردم محلات اطراف کوره پزخانه ها را رفع کنند.
این اردوهای جهادی با محوریت فعالیت های عمرانی ، فرهنگی و پزشکی در روزهای 29 و 30 مهر برگزار می شود و طی این دو روز جهادگران خیراندیش در روستاهای منطقه 20 حاضر می شوند و صدها فعالیت عمرانی، فرهنگی و پزشکی برای ساکنان محدوده کوره پزخانه های جنوبی تهران انجام می دهند.
از جمله اهداف این نیک اندیشان ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و محرومیت زدایی از محله های محروم است. همچنین مرمت و بازسازی، رنگ آمیزی، ساخت سرویس های بهداشتی و حمام برای منازل خانواده های معظم شهدا، ایتام و فقرا در 200 نقطه شناسایی شده، از جمله اقدامات آنها در عرصه عمرانی محسوب می شود.
از سوی دیگر با توجه به اهمیت بررسی سلامت جسمی و شرایط روحی ساکنان محدوده های دور افتاده و روستاها، بخش دیگر اقدامات جهادی در این دو روز به ویزیت های رایگان پزشکی، مشاوره ای و تغذیه ای اختصاص دارد که همراه با توزیع بسته های بهداشتی و آموزشی خواهد بود.
همچنین در محور کار فرهنگی در این طرح، اعزام مبلغان دینی به همراه آموزش های سبک زندگی اسلامی-ایرانی و صدها فعالیت فرهنگی دیگر ویژه روستائیان و جوانان از سوی جهادگران انجام می شود.
طرح دو روزه خدمت رسانی اردوهای جهادی روستاهای منطقه 20 با تعامل سپاه ناحیه ری، کمیته امداد شهرستان ری و مسئولیت اجرایی قرار گاه امام رضا(ع) به اجرا در می آید و آمادگی پذیرش خیراندیشان و افراد نیکوکاری که تمایل به همکاری دارند نیز وجود دارد.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =