به گزارش خبرآنلاين،در گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی،كه در مرکز همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزارشد،گيدو هلمرهورست، سرپرست فناورى نوآورى و يادگيرى، هواپيمايى اير فرانس-كىالام از سخنرانان روز پایانی گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی با اشاره به طراحى تجربه استخدام در راستاى يادگيرى گفت: برای موفقیت در اهداف سازمانی ابتدا باید تمام پروسهها و فعالیتهای یک شرکت ملموس شود تا با ایجاد برنامه یک ساله تحقق اهداف سازمانی را پیگیری کرد.
وی ادامه داد: شاید ابتدا فکر کنید که تنها اهداف نشانهگذاری شده سازمان، اولویت دارد؛ اما حقیقت آن است که نباید تنها در یک نقطه هدفگذاری کرد و باید با تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان و پاسخگویی به آنها، اهداف سازمانی را مستمر دنبال کرد تا بهترین دید برای مشتری از شرکت ایجاد شود.
وی با اشاره به اهمیت شناسایی نیازهای کارمندان در یک سازمان گفت: برای مشتری مدار بودن سازمانها بسیار مهم است که کارمندان آموزشهای درون سازمانی را تجربه کنند تا به اهداف مدنظر مجموعه نزدیک شوند.
گیدو تصریح کرد: باید از هدفی که در منابع انسانی در پیشبرد اهداف در نظر گرفتهایم تصویر واضحی برای کارمندان شرکت ترسیم کنیم تا تمام افراد سازمان، از پنجره واحدی به موضوعات سازمانی نگاه کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه، باید پس از هر آموزش و در دورههای زمانی مختلف آزمایش و ارزیابی سطح آموزشها را مد نظر داشت گفت: ما مسئول تجربه کارمندان هستیم؛ زیرا با طراحی که از آینده انجام می دهیم، پیشرفت را خواهیم ساخت.
آرش وفاداري مدیرعامل شرکت ماناپیام سخنران دیگر این گردهمایی بود که با موضوع «چگونه ارتباط استراتژیک به ارتباطات کارمندان کمک میکند» در این رویداد به سخنرانی پرداخت. او با بيان اهميت ارتباطات درون سازماني گفت: ارتباطات داخلي و ميان كارمندان و اينكه آنها چه فكر ميكنند موضوع مهمي است كه بايد به آن توجه داشت.
وی با بيان اينكه بايد به مشكلات در حوزه فلسفه وجودي و ارزش هاي سازمان نگاهي داشت گفت: نكته مهمي كه ما بايد درباره منابع انساني در سازمان ها بدانيم اين است كه روايت ما از قصه سازمان در ارتباط با داخل سازمان و برون سازمان چگونه است.
وي تاكيد كرد: در فعاليت هاي منابع انساني بايد تلاش و تمرين را مد نظر قرار داد و ديد براي پيام هاي ارسالي سازمان ما چه اتفاقي افتاده است و آيا تغيير دلخواه در مخاطب ايجاد شده است يا خير. وفاداری همچنین درباره كارمندان و فعاليتهاي حوزه منابع انساني گفت: در حوزه رفتاري و سازماندهي رفتارها در سازمانها بايد به سوابق افراد هم توجه داشت و براي بهبود ارتباطات بايد انتخاب مسيرهاي توزيعي و كانالهاي تاثيرگذار را مد نظر قرار داد.
دیگر سخنران این گردهمایی آنا زاكاروا، مدير استعداد جهانى، شرکت يونيليور بود. وی گفت: مهمترین لازمه پیشرفت در منابع انسانی، ایجاد هدف واحد سازمانی است که این خود به تنهایی به معنای پیمودن نیمی از راه موفقیت است.
وی ادامه داد: تنها درصورتی میتوانیم پیشرفت داشته باشیم که از طرف مشتریان ارتقا داده شویم؛ بنابراین هدفگذاری ما که تبدیل به رشد شرکت میشود مهم است و در این مسیر، شرکتهای بازاریابی هستند که به ما کمک میکنند تا اهداف اصلی را بشناسیم.
وی با اشاره به اینکه افکار شخصی باید با تمرین و تعریف درست از هدف، مسیر مناسب بگیرد، توضیح داد: زمانی که از سوی مدیریت، هدفی برای شرکت تعین میشود، تمام پرسنل پتانسیل خود را در راستای تحقق آن هدف بهکار میگیرند و این در صورتی است که مدیران بنگاههای اقتصادی بر روی اهداف معین و شفاف تمرکز کنند.
زاکاروا با بیان اینکه، هدف مهمترین قسمت برای رسیدن به توسعه است،گفت: زمانی که درک از اهداف مجموعه ایجاد شود، افرادمان در برابر هدف بحث میکنند و نظر می دهند و همین موضوع فاکتورهایی را برای بهبود شرایط فعلی ارائه میدهد؛ بدان معنی که هدف برای توسعه راهمان الهامبخش است تا فازبندی عملکرد آتی مجموعه بهتر شود. مدیران باید در کارگاههای آموزشی به دنبال ایدههای جدید باشند تا پیروزی را رقم بزنند؛ نباید فراموش کنیم که بهترین هدف از تجربه اندوزی نشات می گیرد.
خاوير مولينيه، نایب رئيس بخش منابع انسانى سىاماى، سىجىام، راماكريشنا موا، مدير منابع انسانى استراتژيك و قابليتهاى سازمان، گروه منابع انسانى بانك ان بی دى از دیگر سخنرانان این گردهمایی در روز دوم بودند.گفتنی است، گردهمایی روندهای جهانی منابع انسانی در روزهای 27 و 28 مهرماه در سالن همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور مدیرانی از شرکتهایی چون یونیلیور، شركت هتلهاى هايت، ایرفرانس-کیالام، سىاماى، سىجىام و... برگزار شد.
3535
نظر شما