کتاب «نفحات نفت» آخرین اثر منتشر شده رضا امیرخانی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین اثر رضا امیرخانی با نام ‌«نفحات نفت»  که به تازگی منتشر شده، کتابی است درباره فرهنگ و تاثیر‌پذیری فرهنگ از نفت در کشورمان. امیرخانی که مهمان ششمین نشست گپ و گفت کافه خبر بود درباره این کتاب گفت: «همه تلاشم این بوده که ببینم از دورانی که ما به نفت اتکا پیدا کردیم، چه اتفاقی برای فرهنگمان رخ داده‌است.»

او با تاکید این نکته که کتاب «نفحات نفت» درباره نفت نیست، گفت: «این کتاب درباره فرهنگ نفت است و این نکته که از وقتی تمام  تلاش و وجه همت همه ما این شده است که شیر نفتی پیدا و از آن ارتزاق کنیم، چه به سر فرهنگمان آمده‌است؟»

امیرخانی این کتاب را نوعی نقد فرهنگی می‌داند که احوال اجتماع ما را بررسی کرده است. او در این باره می‌گوید: «سعی کردم فرهنگ را خارج از فضای سیاسی یا به عبارتی بالاتر از فضای سیاسی کشور ببینم و بررسی کنم. بنابراین خیلی اتفاقات سیاسی بخصوص اتفاقات اخیر خیلی بر این کتاب تاثیر چشمگیری نداشته است.»

او معتقد است این کتاب در حقیقت برای فارغ التحصیلان و کسانی نوشته شده که قصد ورود به بازار کار را دارند و می‌خواهند در عرصه فرهنگ مشغول شوند.

امیرخانی در این نشست ترجیح داد درباره مشکلات دریافت مجوز برای این کتاب صحبت نکند و به جای آن مقوله ممیزی در وزارت ارشاد را از دیدگاه خودش مورد نقد و بررسی قرار دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =