عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج قصد دارد با حمایت پایدار و مستمر از ایده های خلاقانه و جمعی جوانان در راستای خودکفایی اقتصادی حرکت کند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عضو شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه همایش استارتاپ ویکند پایش که با موضوع مسائل شهری و با حضور بیش از 200 جوان علاقمند و خلاق شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد شغل هایی پایدار با فکرهایی جدید و رونق اقتصاد از جمله اهداف راه اندازی و حمایت از استارتاپ ها بوده که با ظهور و فراگیری اینترنت و تلفن های هوشمند در جهان مطرح شد و در حال حاضر در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: استارتاپ ها به شرکت هایی گفته می شود که دارای ماهیتی نوپا و نو فکر هستند و بودجه بسیار محدود و اندک می توانند ایده های خود را عملیاتی کنند، موضوع استارتاپ ها از ابتدای قرن 21 بسیار مورد توجه اندیشمندان و مدیران کلانشهرها قرار گرفت.

حاج کاظم یادآور شد: طبق ارزیابی کارشناسان در کشورمان حدود هزار نوع شغل وجود دارد در حالی که در کشورهای توسعه یافته این آمار به 18 هزار نوع شغل مختلف می رسد به همین علت مدیریت شهری کرج در پی ایجاد تنوع شغلی و رفع نیازهای مختلف شهروندان همچنین ایجاد شغل های پایدار به کمک جوانان آماده و سعی کرده در قالب استارتاپ های حرفه ای به حمایت از جوانان بپردازد و شرایطی را محیا کند که طی آن جوانان به خود شکوفایی و خود اشتغالی برسند و آینده در خوری را برای خودشان، شهر و ایران بتوانند ایجاد کنند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: این استارتاپ ها در راستای تحقق اهداف بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و بومی سازی فناوری های روز جهان برگزار شده است تا با کمترین هزینه ایده های خلاقانه و اقتصادی جوانان به منصه ظهور برسد.

حاج کاظم عنوان کرد: مدیریت شهری کرج همیشه در پی حمایت از جوانان و ایجاد نشاط و خلاقیت جمعی در بین شهروندان بوده است که در این راستا مرکز پژوهش های شورا و مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج اقدام به برگزاری سلسله نشست های بین جوانان نوآور و مسئولان کرده و پس از احصا اندیشه های نو از بهترین ایده ها حمایت می کند.

وی تاکید کرد: حضور بیش از 200 شهروند در این استارتاپ نشان از علاقمندی جوانان به حوزه فناوری، مسائل شهری، اشتغال پایدار و ... دارد و جالب است که از کودکان خلاق 10 ساله تا شهروندان 60 ساله در این استارتاپ حضور داشتند و بیش از 90 ایده از سوی جوانان مطرح شد که در نهایت به ایده های برتر 6 تیم جوایزی اهدا شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =