۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸

اسامی مهمانان ایرانی شصت​وسومین جشنواره بین​المللی فیلم کن اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، سینماگران در سه گروه نمایندگان صنف،​ مدیران بنیاد سینمایی فارابی و مسئولان سینمایی حوزه​هنری به عنوان نمایندگان ایران، چتر سینمای ایران را در کن برپا خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا، اسامی نمایندگان اعزامی خانه سینما را به کن چنین اعلام کرد: پروین صفری رییس انجمن طراحان صحنه و لباس، روانبخش صادقی از شورای مرکزی آسیفا، نقی نعمتی از انجمن فیلم کوتاه، محمدرضا مویینی رییس شورای مرکزی انجمن تدوینگران، مجتبی میرتهماسب رئیس انجمن مستندسازان و محمدرضا شرف‌الدین رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس.

غرفه خانه سینما در جشنواره کن توسط حمیدرضا پورنصیری مسول دبیرخانه بین‌الملل خانه سینما اداره خواهد شد.

جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد نیز درباره حضور در جشنواره فیلم کن به ایسنا گفت: «اگر بخواهیم در عرصه‌ بین‌المللی حضور داشته باشیم باید همراه با کارنامه موفق باشد و حضورمان بصورت توریستی که بعضی‌ها می‌روند نباشد و این اشکال دارد. در این جشنواره هم از معاونت سینمایی نمایندگانی خواهیم داشت.»

احمد میرعلایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی چندی پیش در گفت​و​گو با خبرآنلاین اظهار داشته بود که امسال چتر سینمای ایران در کن برپا می​شود و شرکت​های خصوصی و بنیاد سینمایی فارابی آثار خود را در بازار فیلم عرضه خواهند کرد. او همچنین خبر از نمایش 15 فیلم ایرانی داده بود که هنوز اسامی آن​ها اعلام نشده است.

طبق اعلام روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و مسئولان بخش بین​الملل بنیاد نمایندگان فارابی در کن خواهند بود و میرعلایی خود قصد سفر به فرانسه و حضور در جشنواره کن را ندارد.

فیلم سینمایی «رونوشت برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی تنها اثر مرتبط با سینمای ایران در جشنواره کن محسوب می​شود؛ میرعلایی این حضور را افتخاری برای سینمای ایران دانست.

شصت و سومین جشنواره فیلم کن 12 مه (22 اردیبهشت) با نمایش فیلم حماسی «رابین هود» به کارگردانی ریدلی اسکات در بخش خارج از مسابقه آغاز می‌شود و تا 23 مه (دوم خرداد) ادامه دارد.  تیم برتن فیلمساز سرشناس آمریکایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره کن امسال است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =