بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه کردستان تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه کردستان گفت: در زمان حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه کردستان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فردین اخلاقیان در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید سال‌ تحصیلی 95 دانشگاه کردستان که در تالار مولوی این دانشگاه با حضور دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار و 100 دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: از این تعداد دانشجوی دانشگاه کردستان 9 هزار و 100 دانشجوی فعال ثبت‌نام شده و شاغل در این دانشگاه دولتی، مشغول به تحصیل هستند و حدود یکهزار دانشجوی دیگر به عنوان مهمان در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.
رئیس دانشگاه کردستان به وجود 51 رشته در مقطع کارشناسی و 27 رشته در مقطع دکترا و چندین رشته دیگر در سطح کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان اشاره کرد و تصریح کرد: امسال 6 رشته در مقطع کارشناسی از جمله رشته موسیقی به تعداد رشته‌های تحصیلی اضافه شده و در مقطع دکترا نیز 3 گرایش در زمینه تربیت‌ بدنی، مدیریت و فیزیولوژی تربیت بدنی و رشته بیوتکنولوژی رشته کشاورزی به تعداد رشته‌های دانشگاه کردستان افزوده شده است.
وی خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کردستان، گفت: شما به دوره جدید زندگی دانشجویی وارد شده‌اید و فارغ از دوره دانش‌آموزی اکنون در مکانی علمی و در مراکز آموزش عالی پا گذاشته‌اید.
اخلاقیان افزود: نکته مهم و قابل توجه این است که دانشجویان در شرایط جدید آزادی و کنترل بیشتری دارند و از بیرون هم کنترل کمتری نسبت به شماها انجام می‌شود و هم در مقابل مسئولیت‌ها، آزادی و دامنه اختیارات شما بیشتر می‌شود.
وی اظهار کرد: زندگی دانشجویی شاید در ابتدا سخت باشد اما شما به طور ذهنی و فیزیولوِکی در دوره جوانی به سر می‌برید و جامعه و خانواده هم شرایط لازم برای رشد و ترقی شماها فراهم کرده‌اند و از این فرصت‌ها باید درست استفاده کنید.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه هدف دانشجو کسب علم و خودسازی است، تصریح کرد: امیدواریم در پایان این دوره از زندگی به عنوان یک جوان کارآمد و فرهیخته و تحصی‌لکرده به جامعه و کانون خانواده برگردید.
وی گفت: برنامه‌ریزی هفتگی، ترمی، روزانه و ماهانه از مهم‌ترین وظایف شما دانشجویان است که باید همراه موج جامعه حرکت کنید ضمن اینکه تبادل نظر و رای گروهی نیز می‌تواند به مطالعات شما عمق ببخشد.
رئیس دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: برای داشتن تحصیل خوب باید شور و نشاط لازم را داشته باشید و در دانشگاه در برنامه‌های انجمن‌های علمی و سایر برنامه‌ها می‌توانید حضور داشته باشید و امیدواریم با تکیه بر امکانات دانشگاه مسیر رشد و تکاپو را طی کنید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =