صبح امروز با معارفه رییس جدید هلال احمر استان البرز ، احسان نصیری جای خود را به ناصر چرخ ساز ، رییس سابق جمعیت هلال احمر کشور داد .

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین البرز: مهشید معراجی : در این مراسم که با حضور مدیران استانی و حمید رضا دهقان ، مدیر کل هماهنگی مجامع و امور هماهنگی استان های جمعیت هلال احمر ، دکتر جمال الدینی ، معاون اموزشی پژوهشی و فناوری و همچنین حجت الاسلام ذاکری ، معاون نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور و مدیران استان برگزار می شد از فعالیت های نصیری تقدیر شد.
جمعیت هلال احمر باید چابک تر و توانمند تر شود
حجت الاسلام الهی در این مراسم با قدردانی از خدمات رییس سابق جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه هلال احمر یکی سرمایه اجتماعی است و نخبگانی که در خود دارد مایه مباهات ماست گفت : امیدواریم در مدیریت آینده این مجموعه در دستان افراد مجربی قرار گیرد تا سرمایه های اجتماعی هلال احمر را شکوفا کرده و آن را چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی چابک تر و توانمند تر سازد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احر استان البرز تاکید کرد : لازم است تا با کمال امانتداری ، سرمایه های موجود را به کار گرفته و بر آنها بیافزاییم که ایم مهم در راس فعالیت های رییس جمعیت هلال احمر استان قرار خواهد گرفت.
10 نقطه استان به پایگاه امداد هوایی تجهیز خواهد شد
معاون عمرانی استاندار البرز نیز در ادامه این مراسم با اعلام اینکه استان البرز برای راهپیمایی اربعین ، میزبان سی هزار زائر حسینی خواهد بود افزود : در جلسه ای که به منظور تکریم و معارفه رییس جدید هلال احمر استان البرز با استاندار محترم برگزار شد بر وظیفه دشوار و حیاتی این جمعیت تاکید شد .
وی اظهار داشت : از 42 حادثه محتمل در کشور تقریبا نیمی از آنها در استان البرز رخ می دهد اما خوشبختانه با حضور به موقع و اقدام قابل قبول هلال احمر در سال های گذشته توانسته ایم کارنامه درخشانی از این جمعیت در مدیریت بحران استان شاهد باشیم.
معصومی با اشاره به اینکه عمده فعالیت مدیران استان در شورای هماهنگی مدیریت بحران در زمینه پیشگیری مترکز شده است گفت : در همین راستا در صدد هستیم تا طرح جامع مدیریت بحران را در اینده ای نزدیک نهایی کرده و به آن جامعه عمل بپوشانیم .
وی ادامه داد : تاکیدما همواره بر پیشگیری و آموزش بوده و در صورتی که مردم آموزش های لازم را در مواجهه با بحران ببینند ، خسارات حوادث به کمترین میزان خود می رسد لذا در تلاش هستیم تا این آموزش ها را به شکل جدی تر و از پایه های دبستان در مدارس استان پیاده سازی کنیم.
معصومی، تلاش داوطلبان و امدادگران هلال احر را در استان ارزشمند توصیف کرد و اذعان داشت : در صورتی که امکانات مورد نیاز این جمعیت و تجهیزات حیاتی را برای هلال احمر فراهم کنیم ، ارامش بیشتری در بین مردم شاهد خواهیم بود و در این راستا و در سفر رییس محترم جمهور و هیات دولت در نظر داریم تا برای تامین تاجهیزات مورد نیاز هلال احمر درخواست های ویژه ای را مطرح و امداد هوایی را در 10 نقطه استان راه اندازی کنیم .
2توزیع میلیارد تومان کمک های مردمی توسط هلال احمر استان البرز
رییس سابق جمعیت هلال احمر استان نیز در سخنان خود در جمع امداد گران و مدیران هلال احمر استان البرز با قدردانی از تلاش امدادگران و داوطلبان این جمعیت گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره فعالیت خود را بیان کرد و گفت : آنچه امروز میبینید نتیجه کارگروهی و خرد جمعی است و چیزی جز وظیفه انسانی و اجتماعی ما نبوده است.
وی توسعه شعب جمعیت را در استان شش حوزه عنوان کرد و ادامه داد : معاونت های این سازمان اقدامات ارزشمندی را صورت داده اند که تا سال ها نتایج آن در استان قابل درک است .
نصیری همچنین افزود : اقدامات فرهنگی ، حایجاد حلقه اتصال توامندان و نیازمندان استان با توزیع 2 میلیارد تومان کمک مردمی ، تجهیز و نوسازی داروخانه هلال احمر استان باهزینه 800 میلیون تومان در جهت ارائه خدمات دارویی به مردم ، توسعه مرکز عملکی کاربردی هلال احمر استان با آموزش هزار دانشجو در سال و 32500 نفر از داوطلبان این جمعیت در هدف گذاری سال 95 و کارهای زیر بنایی مهم دیگری که منشا خدمات بسیاری برای مردم بوده است، از مختصر فعالیت های این سازمان در سه سال گذشته بوده است.
وی در پایان تاکید کرد : امید است با حضور مدیریت جدید این اقدامات سازنده ادامه یابد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =