سنگ قبرهایی روی دکه مطبوعات/ گرفتار چهره‌های خوش آب و رنگ سینمایی شده‌ایم

مسعود کوثری، از استادان ارتباطات و رسانه، از وضعیت امروز مطبوعات فرهنگی انتقاد و آن‌ها را به سنگ قبرهای ساکن روی دکه‌ها تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماهنامه ادبی فرهنگی آزما در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات اقدام به برگزاری نشست خبری با حضور دکتر مسعود کوثری استاد ارتباطات و سردبیر ماهنامه و هوشنگ اعلم پیشکسوت روزنامه نگاری کرد.

در ابتدای این نشست خبری که با محوریت نقش فرهنگی رسانه برگزار شد، ابتدا هوشنگ اعلم تعریفی از فرهنگ، بی فرهنگی و بد فرهنگی ارائه داد. وی ادامه داد: «با داشتن منشور حقوق بشر و تمدنی هفت هزار ساله می توان مدعی شد که ملتی با فرهنگ هستیم و این موضوع را باید درترافیک و میان رفتارهای اجتماعی مان مد نظر قرار دهیم.»

دکتر مسعود کوثری نیز در ادامه تعریفی از نشریات فرهنگی ارائه داد و اظهار کرد: «با حضور 16 ساله خودم در عرصه فرهنگ می توانم ادعا کنم که هم اکنون در یک سرگیجه و خلاء فرهنگی به سر می‌بریم. در حال حاضر همگی ما در نمایشگاه مطبوعات حضور داریم و در این نمایشگاه از غرفه های بسیاری بازدید می کنیم؛ اما نمی دانیم کدام نشریه می تواند غنای فرهنگی که ما به دنبال آن هستیم را تامین کند. جمعیت بسیاری حضور دارند اما به زعم من شور و شوقی نیست.»

او در ادامه گفت: «هم اکنون سینما جای کتاب و نشریه غنی فرهنگی را پر کرده است و فکر ساز و اندیشه ساز شده است؛ سینمایی که با کیارستمی و حاتمی کیا و مهرجویی و ... میان مردم جا باز کرد و در حال حاضر خبری از آن فیلم‌ها نیست. اکنون جامعه فرهنگی ما گرفتار سلبریتی‌ها و چهره‌های خوش آب و رنگ سینمایی شده است. من این گونه تلقی می‌کنم نشریات فرهنگی سنگ قبرهای ساکن بر روی دکه شده‌اند؛ مهرنامه را با 400 صفحه می‌بینیم و روزنامه‌های پر تیراژ را که با فلاسفه غرب گفتگو می‌کنند. ما نمی دانیم کجا هستیم و سبد فرهنگی مان را تغییر داده ایم.»

5757

کد خبر 599541

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین