۰ نفر
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲

یک مقام تجاری اتریش گفت: کشورش قصد دارد به منظور تسهیل فعالیت های تجاری دوجانبه چند شعبه بانکی در ایران افتتاح کند.

هلمت استورر، رئیس اتاق بازرگانی منطقه وورارلبرگ اتریش به پرس تی وی گفت، بانک های مهمی نظیر بانک اتریش و رایفیسن بانک اینترنشنال علاقمند به همکاری با شرکای ایرانی خود هستند.

وی افزود، ایران و اتریش قبلاچند موافقتنامه حمایت از سرمایه گذاری امضا کرده اند که به آماده سازی زمینه مناسب جهت گسترش فعالیت های سرمایه گذاری در ایران در آینده کمک خواهد کرد.

استورر با بیان اینکه پتانسیل عظیمی برای سرمایه گذاری شرکای اروپایی در ایران وجود دارد افزود، وورارلبرگ همچنین می تواند به فعالان اقتصادی در آلمان، سوئیس لیختن اشتاین در ورود به بازار ایران کمک نماید.

فردریش استیفت، سفیر اتریش در تهران هفته گذشته گفت، بانک های اتریشی به منظور تسهیل همکاری های مالی،  آماده گشایش شعب خود در ایران در آینده نزدیک هستند.

وی در کنفرانس همکاری های تجاری ایران و اتریش گفت: «بانک های اتریشی قصد دارند به ایران برگردند و یک بانک اتریشی قبلا برای ایجاد شعبه خود در ایران اعلام آمادگی کرده است.»

«در برخی از مقاطع در گذشته، موازنه تجاری بین دو کشور به 800 میلیون یورو رسید و واردات کالاهای ایرانی به اتریش به 400 میلیون یورو رسید، اما اکنون سطح روابط اقتصادی کاهش یافته است.»

علی طیب نیا، وزیر اقتصاد ایران در جریان سفر ماه ژوئن خود به وین در زمینه روابط دو جانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی و بانکی با رادولف شولتن، مدیر کل کنترل بانک اتریش رایزنی کرده و بر ضرورت گسترش همکاری ها تاکید کرده بود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    2 0
    عمرا ایران بذاره هیچ کشور دیگه ای بیاد شعبه بزنه حالا چه بانک چه هر چیز دیگه ای