۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۴

پایگاه اینترنتی مجله تایم هفته گذشته گزارشی تصویری با موضوع بهداشت و درمان در پایتخت ایران منتشر کرد

 طی چند سال گذشته تلاش‌های فراوانی به منظور ارتقای سلامت مردم صورت گرفته است که بارزترین آنها گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان در قالب مراقبت‌های اولیه بهداشتی درسطح کشور بوده است.

هر چند هنوز مشکلات بسیاری در سر راه انجام خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی کشور وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مواردی مانند نداشتن برنامه جدی برای بیماری‌های غیرواگیر، درگیر نشدن پزشکان در خدمات بهداشتی، نداشتن الگوی مناسب در درمان به ویژه درمان سرپائی، ارائه خدمات درمانی با کیفیت نه چندان مطلوب و رویکرد مدیریتی ناکارآمد اشاره کرد؛ ولی خوشبختانه تلاش برای اجرای هر چه بهتر مراقبت‌های اولیه بهداشتی نتایج فراوانی مانند کاهش مرگ‌و‌میر کودکان، ارتقای سلامت مادران، کاهش رشد جمعیت،  کنترل بیماری‌های واگیر و ... را به دنبال داشته است.

پایگاه اینترنتی مجله تایم هفته گذشته گزارشی تصویری با موضوع بهداشت و درمان در پایتخت ایران منتشر کرد. این گزارش اگرچه روایتی از تلاش‌های دولت ایران برای ارتقای سطح سلامت کشور بود اما به هرحال نگاه خاص هفته‌نامه تایم را هم در آن می‌توان سراغ گرفت. عکس‌های این مجموعه از جواد منتظری بود.

 1- چارت

تایم

معصومه بزرگ‌نژاد (سمت راست) یکی از هزاران خانمی است که در بخش مراقبت بهداشت تهران کار می‌کند. او کارت واکسن کودکی را در کلینیک مراقبت بهداشت واقع در جنوب غرب تهران می‌خواند. مراقبت اولیه بهداشتی و سلامت در شهر بزرگی مانند تهران می‌تواند الگویی برای سایر شهر‌ها باشد. هم اکنون میزان پوشش واکسیناسیون 100 درصد شده است.

 2- فشار خون

فشارخون

خدیجه زیوری(سمت چپ) یکی از 3 پرستار مرکز بهداشت است. وظیفه این پرستاران وزن کردن نوزادان، انجام واکسیناسیون و گرفتن فشار خون مراجعان با سن بالاست.

 3- کلاس

تایم

مادران ایرانی روش‌های بهداشتی و مراقبت سلامت همگانی را در دبستانی دخترانه در تهران می‌آموزند.

4-  دانش

تایم

خانم‌های جوان در کلاس‌های مرکز بهداشت تهران حاضر می‌شوند. داوطلبان با مراجعه خانه به خانه آنچه را که می‌آموزند به همسایگانشان  نیز انتقال می‌دهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =