۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۳:۵۱

تحقیقات جدید نشان می‌دهد از دست دادن سریع وزن در شروع رژیم غذایی می‌تواند به عنوان یک روش کلیدی برای جلوگیری از بازگشت دوباره وزن مورد استفاده قرار گیرد.

دانشمندان در حین این تحقیقات متوجه شدند افرادی که بیش از 700 گرم در هفته وزن کم‌ می کنند با احتمال پنج برابر بیش‌تر نسبت به افرادی که نصف این میزان در طول یک هفته کاهش وزن دارند می‌توانند وزن خود را ثابت نگاه دارند.
البته کارشناسان تغذیه در مورد این که آیا وزن را باید به سرعت کاهش داد یا این کار را به آهستگی انجام داد اختلاف نظر دارند.
آخرین تحقیقات در این مورد توسط دانشگاه فلوریدا انجام شد تا بررسی کنند آیا کاهش وزن در یک دوره طولانی‌ موثر تر است یا از دست دادن وزن با سرعت بیش‌تر و در زمان کم‌تر.
برای بررسی این موضوع، محققان 262 زن دارای اضافه وزن را مورد مطالعه قرار دادند که و از آن ها خواستند در طی یک دوره 6 ماهه کالری کم تر و فعالیت بدنی بیش تری داشته باشند.
هدف از این برنامه کاهش نیم کیلو وزن در هر هفته به طور متوسط بود.
محققان برای ارزیابی بهتر نتایج این زنان را بر ااساس وزنی که در ماه اول اجرای برنامه کم کرده بودند به سه گروه تقسیم کردند.
زنانی که در گروه کاهش وزن سریع بودند در هر هفته نزدیک به 700 گرم وزن کم کردند، زنانی که در گروه متوسط بودند بین 220 گرم تا 700 گرم کاهش وزن داشتند و زنانی که در گروه کند بودند کم‌تر از 220 گرم در هفته موفق به کاهش وزن می‌شدند.
محققان کاهش وزن و بازگشت دوباره وزن را بعد از گذشت 6 ماه و سپس 18 ماه بررسی کردند.
این تحقیقات نشان داد زنانی که وزن خود را با بالاترین سرعت کاهش داده اند ، بیش‌تر از دیگران موفق به کاهش وزن شده و به مدت طولانی‌تری توانستند وزن خود را پایین نگاه داشته و با احتمال کم‌تری دوباره چاق شدند.

به عبارت دیگر اگر شما تصمیم دارید وزن خود را کاهش داده و آن را پایین نگاه دارید، بهتر است کاهش وزن سریع را امتحان کنید.
تلگراف ، 7 می

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =