سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آغاز گفتگوهای هدفمند و سازنده ایران و اتحادیه اروپا را مثبت ارزیابی کرده و گفت این گفتگوها می تواند چارچوب جدیدی را برای تنظیم مناسبات فی مابین و جبران کاستی‌های گذشته فراهم نماید.

سید محمدعلی حسینی در گفتگو با خبرآنلاین در ارتباط با گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا که اخیرا دومین دور آن در بروکسل برگزار شد گفت: این برنامه در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و تجاری، صنعتی - کشاورزی و انتقال فناوری و همچنین علمی و دانشگاهی و حتی هسته ای قابل تعریف و اجرا خواهد بود.

حسینی در پاسخ به روند گفتگوهای حقوق بشری و اقتصادی با اتحادیه اروپا و ایران اظهار داشت: گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا از سال ها پیش آغاز شده و البته با فراز و نشیب هایی همراه بوده است. روابط ایران و اتحادیه اروپا طی چند سال گذشته تحت تاثیر برنامه مسالمت آمیز هسته ای کشورمان و رفتار نامناسب، همراه با اعمال تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و اروپا قرار داشته است و به همین دلیل شاهد کاهش بی سابقه مناسبات فی مابین در تمامی زمینه های همکاری بوده ایم.
محمد علی حسینی

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه گفتگو در باره تحولات منطقه ای و بین المللی از زمینه های مورد علاقه دو طرف محسوب می شود که خانم موگرینی نیز طی سفر اخیر خود به تهران با جدیت بیشتری آن را دنبال کرد گفت: اتحادیه اروپا با ایفای نقش فعالتر و واقع بینانه تر در معادلات منطقه ای می تواند تاثیر مهمی در حل و فصل مناقشات ایفاء نماید.

این دیپلمات کشورمان در خصوص ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران نیز گفت: برای اتخاذ یک تصمیم مناسب و جامع در خصوص ایجاد دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران باید ابعاد مختلف سیاسی - حقوقی و همچنین تبعات ایجابی و سلبی آن توسط مراجع ذیربط و نهادهای مسئول نظام مورد بررسی و جمع بندی قرار گیرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =