مهر نوشت: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان گفت: طی ۲۰ روز گذشته قریب به ۳۳ هزار نفر به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه مراجعه کرده اند.

علیرضا آموزنده ضمن اشاره به خدمات و تلاشهای شبانه‌روزی تلاشگران عرصه سلامت در مرز شلمچه اظهار کرد: توزیع رایگان دارو، مشاوره مامایی، معاینه توسط پزشک، بستری موقت و خدمات پرستاری از جمله خدمات قابل ارائه در مدت یاد شده به زائران اربعین حسینی در شلمچه بود.

وی، بازدید از مواکب، استراحتگاهها، فضاهای توزیع جمعی غذا، سرویس‌های بهداشتی، توزیع مستمر بروشورهای آموزشی، ارائه آموزشهای فردی و گروهی و کلرزنی آب را از دیگر خدمات ارائه شده توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه و در حوزه بهداشت خواند.

 

خرید ۲۴۰ میلیون تومان دارو

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید ۲۴۰ میلیون تومان دارو در جهت ارائه رایگان به زائران اربعین حسینی، این داروها را شامل داروهای عمومی، سرماخوردگی، آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای فشار خون و بیماران دیابتی و انواع سرم‌های تزریقی نام برد.

آموزنده با بیان اینکه داروی خریداری شده برای بیمارستان صحرایی و درمانگاه موقت دانشکده علوم پزشکی آبادان در اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: در ۲۰ روز گذشته قریب به ۶ هزار نفر در درمانگاه صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت موقت بستری‌ شده و پس از درمان به پیاده‌روی خود ادامه دادند.

 

انتقال ۱۷۶ بیمار به بیمارستان خرمشهر

وی تصریح کرد: بنا به تشخیص پزشک مستقر در بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان، ۱۷۶ نفر از مراجعان به بیمارستان ولیعصر خرمشهر منتقل شدند.

آموزنده، تعداد تصادفات حادث شده در محدوده تردد زئران را ۲۰ مورد عنوان کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان از ارائه ۶۸۰ مورد خدمات درمانی به بیماران دیابتی، یک هزار و ۱۸۷ مورد خدمات درمانی به افراد دارای مشکل فشار خون و حدود دو هزار مورد مشاوره و خدمات مامایی به عنوان خدمات ارائه شده تیم سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان در مدت ۲۰ روز گذشته در مرز شلمچه نام برد.

 

اعزام یک بیمار تصادفی با بالگرد به اهواز

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روزهای حضور تیم سلامت این دانشکده در مرز شلمچه یک مورد اعزام بیمار تصادفی با بالگرد به اهواز را داشتیم، گفت: این مصدوم تصادفی مردی ۲۵ساله بود که در مسیر برگشت از نجف بر اثر تصادف و صدمه شدید به نقطه صفر مرزی منتقل شده بود.

آموزنده افزود: در ۲۰ روز گذشته قریب به ۱۰۰هزار نفر در مسیر بازگشت از کشور عراق مورد معاینات بهداشتی قرار گرفتند.

وی از توزیع ۵۶هزار ماسک، ۱۰۳ بسته دستکش، ۵۰۰ مورد نمونه گیری التور(وبا)، ۱۱۰ مورد نمونه گیری مالاریا به عنوان دیگر خدمات ارائه شده در مرز شلمچه به زائران اربعین حسنی طی مدت ۲۰ روزه ذکر کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان همچنین با اشاره به استقرار سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز شلمچه بیان کرد: قریب به ۳۰ دستگاه آمبولانس‌ آماده‌باش نیز به صورت مستمر در این نقطه مرزی حضور داشتند.

آموزنده تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ نیرو اعم از بهداشتی، درمانی، خدماتی، پشتیبانی و روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مدت یاد شده و به صورت مستقیم و مستمر در حال خدمات‌رسانی به زئران اربعین حسینی در مرز شلمچه بودند.

 

ارسال ۴ هزار و ۵۰۰ پیامک بهداشتی و سلامتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ۲۰ روز گذشته قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ پیامک به صورت انبوه و با موضوع بهداشت و سلامت ارسال شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان افزود: همچنین قریب به ۱۰۰ هزار بروشور آموزشی در مرز شلمچه توزیع شد ضمن آنکه قریب به ۶۰۰ متر بنر با موضوعات بهداشتی، درمانی و اطلاع رسانی در منطقه شلمچه نصب شد.

آموزنده با اشاره به تولید بیش از۳۰ خبر از خدمات بهداشتی، درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه اضافه کرد: به طور دقیق ۱۸۰ دقیقه برنامه تلویزیونی زنده با موضوع اربعین نیز توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان تولید و پخش شد.

به گفته وی، کارشناسان بهداشت و درمان این دانشکده در ۱۰ مورد مصاحبه‌ تلویزیونی به طور مستقیم حضور داشتند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =