زمستان البرز پر بار خواهد بود/کاهش آلودگی هوا

مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد: با توجه به اینکه در پاییز و زمستان سال جاری کشور ایران تحت تاثیر پدیده آب و هوایی خنثی قرار دارد، بارش ها در زمستان امسال نرمال و تا حدودی بیشتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، منصور رحمانیان افزود:در اقیانوس آرام منطقه سه چهارم آب و هوایی وجود دارد که ممکن است هر یک از پدیده های آب و هوایی لانینا، خنثی و النینو را به وجود می آورد.
وی بیان داشت: هر گاه پدیده آب و هوایی خنثی و لانینا به سمت کشور ایران باشد علاوه بر اینکه با کاهش دما مواجه می شویم استقرار سیستم سرد نیز ماندگاری طولانی تر نسبت به النینو خواهد داشت.
این مسئول خاطر نشان کرد:به طور مثال در سال 86 حدود 21 روز از فصل زمستان دمای هوا به منهای 18 درجه رسید .
رحمانیان اظهار کرد: در پدیده آب و هوایی النینوکه همیشه با هوای گرم همراه است زمستان زودرس، دمای هوا در فصل سرد سال کاهش چندانی ندارد و بارش ها نیز نامنظم و به صورت حدی،وجوددارد به طوری که ممکن است در هر بارش سیل به وجود آید.
مدیر کل هواشناسی البرز با بیان اینکه در سال گذشته سیلابی که در برخی از مناطق کشور رخ داد به خاطر تحت تاثیر قرار داشتن پدیده آب و هوای النینو بود، اظهار کرد: در زمستان امسال بارش ها در زمان معین آغاز می شود.
این مسئول با اشاره به بارش های چند روز گذشته در برخی از مناطق تهران گفت: وضعیت آب و هوایی که اکنون در شهر تهران حاکم است به صورت همرفتی بوده چرا که رطوبت مناسب و سرمای منهای صفر وجود دارد و این عامل سبب بارش به صورت برف در تهران شده است.
وی گفت: بارش های شهر تهران سیستمی نیست و محلی و خرد مقیاس است.
رحمانیان دمای هوا در استان البرز را تا روز سه شنبه هفته آینده زیر صفر پیش بینی کرد و افزود: استقرار سیستم سرد در البرز تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و در روزهای آینده روند افزایش البته نه به صورت مثبت اما افزایش دما خواهیم داشت.
وی در پایان وضعیت هوای البرز به لحاظ کیفی تا چند روز آینده را سالم پیش بینی کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =