سرپرست معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج، در پیامی درگذشت یکی از بزرگترین مرجع تقلید جهان تشیع، و یاران نزدیک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و یار و یاور رهبر معظم انقلاب (مدظله) ، آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت وی به شرح زیر است:

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سرپرست معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
خبر درگذشت مرحوم مغفور آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی موجب تألم و تأثر گردید.
آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید جهان تشیع و از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران و یکی از نزدیک‌ترین یاران امام خمینی(ره) و بنیانگذار دانشگاه «مفید» بودند که علاوه بر ملکات و فضائل علمی و اخلاقی ، مسئولیت های متعددی که آن مرحوم فقید داشته و خدمات شایسته ایشان برای تحقق انقلاب اسلامی و استقرار و تحکیم درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی ، همواره در یاد تاریخ می ماند و ملت شریف ایران همواره قدردان زحمات آیت الله موسوی اردبیلی خواهد بود.
خطابه‌های پرشور ایشان در عنفوان جوانی در مساجد شهرهای مختلف از جمله ارومیه، همدان، اردبیل، بابل، بندر انزلی در طول سال‌های دهه‌های ۲۰ و ۳۰ ،تاسیس مراکز علمی نظیر موسسه مکتب امیرالمومنین(ع)، کانون توحید و مدارس مفید، در طول سال ۱۳۴۷ تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷،با همراهی همرزمانی عالم و آگاه از جمله آیت الله شهید مطهری و آیت الله شهید بهشتی ، از جمله فعالیت های ایشان در سال های قبل از انقلاب اسلامی بود.
تلاش مجدانه آن فقید در تربیت جوانان مومن و انقلابی بسیار حائز اهمیت بوده است . چنانکه بذر انقلاب را در دل جوانان مسلمان کاشته و بسیاری از آن جوانان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده‌دار مسؤولیت‌های مهمّی از جمله وزارت، نمایندگی مجلس، استانداری یا سفارت شدند و نقش چشمگیری در اداره کشور ایفا کردند.
با تشکیل شورای انقلاب اسلامی ،یکی از ۵ نفر از مهم‌ترین شخصیت‌های انقلابی که از سوی امام به عضویت این شورا منصوب شدند،، آیت الله موسوی اردبیلی بودند که وظیفه این شورا ،رهبری انقلاب اسلامی را تا پیروزی آن و همچنین اداره کشور را تا استقرار نهادهای برخاسته از قانون اساسی بود.

آیت الله موسوی اردبیلی در مسئولیت های کلیدی نظیر دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور، ریاست قوه قضاییه ایران، عضویت در نهادهای مهمی چون مجلس خبرگان قانون اساسی، شورای بازنگری قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیات امنای فرهنگستان علوم به انقلاب اسلامی خدمت کرده اند.

این جانب درگذشت آن فقید سعید را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله) ، روحانیت معزز، ملت شریف ایران و خاندان بزرگوار ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از درگاه باری تعالی علو درجات و همنشینی با محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

والسلام علیکم و رحمة الله


آیت‌الله موسوی اردبیلی که از روز دوشنبه به علت مشکل قلبی و ریوی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود، ظهر امروز در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =