مهر نوشت:بعد از گذشت دو روز همچنان سرما و وزش باد شدید در ایلام وجود دارد.

 براساس اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی استان وزش باد شدید تا فردا ادامه خواهد داشت و از روز جمعه به تدریج از شدت آن کاسته می شود.

در پی وزش شدید باد، برخورد اشیاء با شبکه توزیع برق سبب اتصال و مشکلاتی ناشی از آن یعنی قطعی برق در برخی مناطق ایلام شد، به گفته مسئولان شرکت توزیع برق استان این قطعی ها ناشی از ضعف ولتاژ و سیستم یا مشکل زیرساخت شبکه ها نبوده و فقط ناشی از وزش یاد شدید و برخورد اشیاء با شبکه توزیع برق بوده است.

ماموران شرکت برق درحال رفع اشکالات به وجود آمده هستند و به گفته مسولان برق استان به زودی برق اکثر نقاط قطع شده وصل خواهد شد.

رئیس شرکت گاز استان هم با اشاره به قطعی یک ساعته گاز شهر ایلام در چند روز گذشته، گفت: این قطعی گاز مربوط به شبکه انتقال گاز سراسری بوده است.

روح الله نوریان افزود: استفاده از ظرفیت نیروهای هلال احمر با آموزش دادن آنها می تواند به گشت های این شرکت در مواقع اضطرارکمک قابل توجهی کند.

وی به آخرین وضعیت مصرف گاز استان اشاره کرد و افزود: در روز دوم آذر ماه امسال با توجه به وضعیت جوی پیش آمده دو میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۷۱۶ متر مکعب بوده است.

احمد کرمی مدیر کل بحران استان ایلام نیز گفت: همه دستگاه ها باید برنامه های عملیاتی و از پیش تدوین شده برای مواقع بحران داشته باشند تا در صورت حوادث احتمالی شاهد کمترین خسارت باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی در مواقع بحران گفت: علاوه بر این می توان از ظرفیت نهادها بویژه بسیج و سپاه برای جلوگیری از حوادث احتمالی بهره برد.

مدیر کل مدیریت بحران استان همچنین بر ضرورت تشکیل کمیته های سوخت تاکید کرد و گفت: در بحث صنوف حساس بیمارستان ها، مدارس و نانوایی ها باید حتما سوخت آنها از قبل تامین شده باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =