پیرامون انتقاداتی مبنی بر انتقال آب سیاهگل از شهرستان ایوان به بخش چوار شهرستان ایلام امام جمعه این شهرستان در گفت و گو با خببرآنلاین به نکات خاصی اشاره کرده اند که می تواند چاره گشای این مشکل باشد.

حسن نجفی:

-حاج آقا به عنوان اولین سوال؛ لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

-علی محمد لروند هستم متولد روستای لیلی یادگار که یک روستای تاریخی در محل جنگ اسلام وایرانه که در سه فرسخی نهاوند است و در واقع همسایه روستای سعدوقاس و در نزدیکی مقبره نعمان ابن مقرن دیگر فرمانده سپاه اسلام در جنگ اسلام وایران است متولد شدم.
تحصیلات ابتدایی رادر همانجا و راهنمایی ودبیرستان را در نهاوندسپری کردم.در دبیرستان رشته ریاضی فیزیک خوانده ام .درسال ۶۶ به جبهه اعزام شدم و حدود ۴ماه ونیم در جبهه کردستان بودم.بعدازجنگ وارد حوزه آشتیان وقم شدم .مسئولیت تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان را عهده دار بودم از سال ۹۰تا ۹۴ امام جمعه پلدختر و از ۹۴ تا کنون هم بعنوان امام جمعه در خدمت مردم شریف ایوان هستم.
تحصیلات حوزوی خارج از فقه واصول را سپری نموده ام و شاگرد اساتیدی چون آیات عظام فاضل لنکرانی و سبحانی بوده ام.در دانشگاه هم کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق دارم و هم اکنون دانشجوی دکترای تخصصیphd در رشته کلام اسلامی میباشم و مشغول تدریس در حوزه و دانشگاه نیز هستم.

-حاج آقا از ایوان چه خبر؟

ایوان مردمانی بافرهنگ ،با اصالت،شجاع مهمان نواز و قدرشناس دارد .ایوان عرصه دانشمندان و متفکران بزرگی است .۹۳درصد باسودان استان متعلق به این شهرستان است واین آمار نشانگر توانایی علمی این مردم است.

من عرایض را با انتقادی از کسانی شروع کنم که در جلسه ارشاد اسلامی نوعا برداشت کردند که من دولت را تخریب میکنم و به اینجانب انتقاد کردند و گفتند چرا دولت را تخریب میکنید در صورتیکه اصلا اینجور نیست و امام جمعه وابسته به جای های خاص نیست که بخواهد دست به تخریب بزند. من به ابراز عقیده و گفتگو اعتقاد دارم و خود حضرتعالی دیدید علیرغم صحبت های تند در آن جلسه ولی بنده با ارامش و با گفتمان جواب دادم .

من معتقدم نقد خوب است وبرای پیشبرد اهداف سیاسی میتواند خوب باشد اما با تخریب مخالفم. بارها دیده شده در شبکه های اجتماعی با گرایش های مختلف سیاسی با بنده صحبت می کنند و با من در ارتباطند و این فضای تعامل را برای ابراز عقیده و گفتگو ایجاد کرده ام .با شهامت میگویم از روزی که به ایوان آمده ام علیرغم شنیدن انواع الفاظ تند ،توهین وتخریب و....ولی از هیچ شخصی شاکی نشده ام و پیگیری قانونی نکرده ام از جمله خود حضرتعالی.

چالش ها را خودم پاسخ میدهم و بعضا جواب های لری را (با خنده) هم چاشنی انها میکنم .در گروه تلگرامی صدای ایوان به ادمین ها گفته ام بلاک نکنید و بگذارید همه ابراز عقیده کنند درست بر خلاف عملکرد گروه موسوم به ایوان فرهنگ .تا کسی میخواهد حرفی بزند فورا بلاکش میکنند .از جمله خود بنده رو بلاک کردند بعد گفتند امام جمعه لفت داد.اینها اول با پشتوانه و حمایت ما ومردم به جهت فرهنگ سازی واشاعه فرهنگ بهتر به ما متوسل شدند بعد نسبت به عملکردشورا وشهرداری مطالبی را منتشر کردند و گفتند و این رویه ادامه داشت تا به آب سیاهگل رسید و مثلا مدافع آب سیاهگل شدند.بقول خودشان ۲۰۰۰هزار نفر بخاطر امام جمعه در این گروه حاضر شدند ولی با بی صداقتی گفتند امام جمعه لفت داده و......من اینها را کاسبان آب سیاهگل میدانم...

-چه کسانی کاسبان آب سیاهگل هستند وچرا؟

همین گروه تلگرامی.من در نهایت باید حقایق را به مردم بگویم .اینها از یک طرف میگفتند ما همراه مردم و امام جمعه هستیم ولی از طرف دیگر دنبال معامله گری بودند.مثلا در جلسه که در دفتر سایت تابناک برگزار شد وتعدادی از معاونین جهاد اب وفاضلاب ...و تعدادی خبرنگار غیر ایوانی علیرغم داشتن خبرنگاران خوب دراین شهرستان و یک نفر که خودش را نماینده ایوان معرفی کرده بود یک تصمیاتی گرفته بودند که ما به اصل جلسه اعتراض داریم چرا که نمایندگان کشاورزان ،بزرگان،معتمدین .کارشناسان و...ایوانی در جلسه حضور نداشتند ویکی از معاونین در همان جلسه گفته بود اب را در سه فاز انتقال میدهیم.۱آشامیدنی.۲کشاورزی و۳ برای مصرف صنعتی که مثلا نماینده ایوان به این موضوع اعتراض نکرده بود و به استناد سایت مذکور ایشان گفته بود( سهم ایوان را جدا کنید و مازاد را شما ببرید)

وایشان مثلا نماینده ایوان بوده .من سوال میپرسم که این نماینده نمیتوانست اعتراض کند؟من به این حرف اعتراض کردم و گفتم اگر جلسه برای ایوان است چرا ایوانی ها در آن حضور ندارند؟چرا نماینده کشاورزان،باغداران، کارشناسان،خبرنگاران ایوانی حضور ندارند؟
تابناک اورده بود از امام جمعه میخواهیم نگذارد موضوع به تقابل بکشد و طبق نظر همان سایت آن کسی که خودش رو نماینده ایوان معرفی کرده بود حرف موثری نزده بود .درجریان سفر دکتر امینی به ایو ان بعد از جلسات متعدد که همه حضور داشتند از جمله همین آقایان که بعداز اتمام جلسات وبازدیدها اخرشب بود که دکتر امینی خداحافظی کرد که به ایلام برود و این آقایان به من گفتند که بریم جایی تخصصی در مورد آب سیاهگل بحث کنیم و اصرار کردند که حتما وحتما باید دکتر امینی بیاید من هم از ازدکتر امینی خواهش کردم وایشان علیرغم خستگی امدند وقرار بود راجب به اب سیاهگل موضاعاتی رو مطرح کنند .جلسه که در منزل یکی از همین آقایان بود بجای پرداختن به موضوع سیاهگل متاسفانه و با کمال تاسف موضوع اشتغال خودشان و نزدیکانشان را مطرح کردند که بسیار ناراحت شدم و گفتم این معامله گری است.اینها در بحث اب سیاهگل صداقت ندارند دنبال کاسبی هستند ما در بین برخی مسئولان هم داریم قبلا مخالف انتقال آب بود ولی الان موافق انتقال شده است.

-چرا به قول شما آنها میخواهند از طریق اب سیاهگل کاسبی کنند؟

یا دنبال اغراض سیاسی هستند.یا دنبال انتخابات شورای شهر ایوان هستند واز این طریق میخواهند خودشان را مطرح کنند.اینها نیات دیگری دارند و در رفتارشان صداقت ندارند.

عکس من واستاندار را کنار هم منتشر کرده اند باید به انها بگویم که این کار شما بسیار مضحک است چرا که در مراسم افتتاحیه مسجد حسینیه شهداء پیش هم بودیم و بنده وایشان سخنران جلسه بودیم و کنار هم نشسته بودیم واین طبیعی است.

-شما حاضرید در فضایی آرام و بدون تنش با استاندار و فرماندار از در گفتگو و تعامل وارد شوید ؟

من با استاندار وفرماندار مشکلی ندارم.ما فقط بر روی اب سیاهگل بحث داریم و مخالف انتقال آن هستیم.ما حاضریم با حضور کارشناسان،باغداران،کشاورزان نمایندگان واقعی مردم ایوان.معتمدین وبزرگان جلسه بگذاریم و بارها هم این را اعلام کرده ایم.
نه مثل آن جلسه ای که برخی خبرنگاران مثل قدس انلاین که به تربیون نماز جمعه حمله میکنند بعد مشخص میشود ایشان اهل همان روستایی های است که قرار است آب سیاهگل به آنجا انتقال پیدا کند میباشد. جلسه نباید یک طرفه باشد.

-چه عواملی تا الان مانع انتقال آب سیاهگل شده اند؟

بعضی ها در گروه تلگرامی مدعی شده اند که ما مانع انتقال آب شده ایم باید از اینها پرسید که آیا یک گروه مجازی قدرت اجرایی دارد؟یک گروه مجازی میتواند از رفتن آب جلوگیری کند؟
ما هم فقط منعکس میکنیم و از تربیون نماز جمعه اعلام میکنیم و اگر اینها بگویند ما نماینده مجلس را به ایوان آورده ایم و نماینده مجلس به استاندار دستور داده که جلوی آب را بگیرد بسیار خنده دار است ..اینها فقط دنبال بهره برداری سیاسی برای انتخابات شورا هستند و البته مردم آنها را شناختند...

-حاج آقا برخی ها معتقدند شما باعث برهم زدن آرامش در ایوان هستید؟

خیر قبول ندارم.سری به فضای مجازی بزنید انواع حرف ها را میشنوم ولی فقط مردم را به آرامش دعوت میکنم .خود جنابعالی از منتقدین بنده بوده اید ولی درکمال آرامش جواب شما را دادیم .بنده منتقد دولت روحانی هستم ولی با تخریب مخالفم.من منتقد دولت احمدی نژاد هم بوده ام.خطبه دوم خطبه مطالبه گری است.من به شورا وشهرداری انتقاد داشتم و امدند صحبت کردیم.من به صداوسیما به دادستانی ودادگستری هم انتقاد کردم آیا اینها در قالب اصلاح طلب خلاصه میشوند؟

من بارهادر سخنرانی ها از بخشدار زرنه تشکر کرده ام وجایی هم نقص باشد انتقادمیکنم.

-شما دولت دکتر روحانی را نقد میکنید یا تخریب ؟

تخریب اینکه مطالب غیر واقعی و خلاف واقع گفته بشود.بنده از کارنامه برخی وزیران دفاع کرده ام تا جایی که برخی اصولگریان تند رو به من گفته اند چرا دفاع کردید؟حتی در حضور فرماندار فرماندار هم از عملکرد برخی وزراء دفاع کرده ام .

-حرف پایانی شما چیست؟

از مردم شهرستان ایوان تقاضا دارم با وحدت.انسجام و آرامش در کنار یکدیگر با محبت باشند.از مسئولان استانی هم میخواهیم به وضعیت اقتصادی،اشتغال بیکاری وحوزه صنعت وکشاورزی و...توجه خاصی داشته باشند ودر تخصیص بودجه واعتبارات به ایوان توجه بیشتری داشته باشند و مطالبات ایوان از جمله تونل قلاجه،راه آهن و کمربندی ایوان را در دستور کار قرار دهند که از مهم ترین مطالبات این شهرستان است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =