معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افزون بر 509 هزار نوع خدمات بیماریابی، غربالگری، درمانی، بهداشتی و آموزشی در پایانه مرزی مهران از 19 آبان تا 6 آذر ماه به زائران اربعین از سوی مرکز بهداشت استان ایلام ارائه شد.

دکتر راضی ناصری فر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای ارائه خدمات به زائران 565 تیم در قالب سه هزار و 500 نفر نیروی فنی و متخصص درگیر بودند.
وی افزود: در این مدت چهار هزار و 845 مورد خدمات بهداشت محیط شامل نظارت و کنترل بهداشت ایستگاه های صلواتی، مواد غذایی، غذاخوری ها، نمازخانه ها و ... به منظور حفظ سلامت زائران صورت گرفته است.
ناصری فر یادآور شد: هفت هزار و 124 مورد خدمات درمانی و پیشگیری در خصوص بیماری های غیرواگیر چون فشار خون، دیابت، قلب و عروق و دیگر بیماری های غیرمسری برای زائران انجام شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره خدمات سلامت روان زائران هم گفت: در این مدت یک هزار و 821 مورد خدمت سلامت روان برای ایجاد آرامش و تسکین روحیه و تنش زدایی به زائران ارائه شده است.
وی خدمات مرکز بهداشت در حوزه سلامت خانواده شامل سلامت و آموزش مادران باردار و شیرده، کودکان نوزادان، همسران و افراد سالخورده به زائران را 2 هزار و 723 مورد ذکر کرد.
ناصری فر آموزش های سلامت محور در قالب توزیع دفترک (بروشور)، نصب بنر، آموزش چهره به چهره را 136 هزار و 348 مورد و ارائه خدمات درمانگاهی به زائران را 156 هزار اعلام کرد.
وی یادآور شد: دیروز شنبه آخرین روز از فعالیت های مرکز بهداشت استان برای ارائه خدمت به زائران اربعین بود هرچند که این مرکز یک واحد بهداشتی درمانی دائمی برای خدمات رسانی به مسافران در طول سال در پایانه مرزی مهران مستقر دارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام در ایام منتهی به اربعین امسال بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از مرز مهران عبور کرده و وارد کشور عراق شدند و بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر نیز پس از شرکت در آیین اربعین و زیارت حرم مطهر امامان معصوم (ع) در شهرهای مذهبی عراق از این مرز وارد کشورمان شدند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =