خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: استعفای مدیرعامل راه‌آهن جای تعجب دارد، اگر وی مقصر است باید محاکمه و عزل شود و اگر مقصر نیست چرا به تقلید از بیگانگان در هنگام حادثه استعفا می دهد؟

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان این‌که قصور و بی تدبیری دست اندرکاران، خانواده هایی را در این حادثه عزادار کرده است، گفت: مسافرین و شاهدان این حادثه می گفتند که اتفاق در ساعت هفت و نیم صبح رخ داده است اما ساعت ده و نیم، یعنی پس از سه ساعت گذشت از زمان حادثه، هلی کوپترها و آمبولانس ها سر رسیدند در حالی که هیچ امکاناتی هم نداشتند و حتی مجهز به کپسول های آتش نشانی هم نبودند.

وی ادامه داد: مردم ساعت‌ها در سرمای استخوان سوز بیابانها می لرزیدند و عده‌ای هم در آتش زنده زنده در حال سوختن بودند و هیچ کمکی هم در کار نبوده است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه کشته شدگان در سانحه برخورد دو قطار بیمه بوده‌اند و از این بابت جای نگرانی نیست، گفت: این هم سخن عجیبی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: شنیده شده برای پذیرایی از مسافران قطارها قراردادی 12 میلیون یورویی با شرکتی هلندی منعقد شده آیا وقت آن نرسیده به جای قرارداد بستن با شرکتهای خارجی از شرکتهای داخلی در این موارد استفاده شود.

اهم سخنان امروز آیت الله موحدی کرمانی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
* از آمریکا جز دشمنی انتظار نمی رود. اگر شما به سوی پاره کردن برجام می روید طبق بیان رهبری معظم انقلاب، ما قبل از شما آن را می سوزانیم.

* رهبر بزرگوار ما قبل از توافق فرمودند به این امر بدبین هستم. اخیرا هم گفتند طرف مقابل وقتی خرش از پل گذشت به ریش شما می خندد. بنده هم عرض می کنم با کسی مذاکره کنید که به عهد و پیمانش عمل کند.

* فعلا حکم قرآنمان را برای حکام آمریکایی می خوانم و آن چه دستور العمل ما است اینکه ما با صدای رسا فریاد می زنیم آمریکا؛ ما از حکومت ننگین شما و از شما عناصر پیمان شکن، دروغگو و حیله گر و از رویه شما که ظلم و خونریزی است و از ستمگران با تمام وجود بیزاریم. اگر به سوی پاره کردن برجام می روید طبق بیان رهبری قبل از شما آن را می سوزانیم.

* باید با کسی مذاکره کرد که قابل اعتماد باشد آمریکاییها می‌گویند تمدید داماتو تحریم جدید نیست اما هر چه باشد ما می‌گوییم که خباثت و سقوط از انسانیت و شرافت است و مسئولان درباره این موضوع باید بیدار شوند و دل به آمریکا نبندند.

* موضوع دیگری که اخیرا رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند حقوق های نجومی است که گویا به طور کامل به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه وقتی حقوق های نجومی مطرح می شود می گویند این ها قانونی گرفته اند. حرمت ها را حفظ کرده و مردم را بدبین نکنید. کشور ایران جمهوری اسلامی است که قرآن بر آن حاکم است. برای حذف یارانه 40هزار تومانی دهها جلسه گذاشته می شود اما وقتی به حقوق های نجومی می رسید دست روی دست می گذارید. می گویید ماهی 40 هزار تومان زیاد است اما آیا ماهی 50 میلیون تومان کم است؟ آقایان قدری روی کارهایتان دقت کنید. اگر قانونی بوده چرا عده‌ای این پولها را برمی‌گردانند و شما قبول می‌کنید، چرا عذرخواهی می‌کنید، مگر عمل به قانون عذرخواهی دارد.

* متاسفانه داعش جنایتکار در حله مرتکب جنایت شد که به بازماندگان آن جنایت تسلیت و برای آنها اجر عظیم از درگاه خداوند و برای شهدا علو درجات را از خداوند مسئلت می‌کنم.

* جنایت آل‌سعود در منا نباید فراموش شود و در هر مناسبتی و در خطبه‌های نماز جمعه باید این نالایقی آل‌سعود در حج منعکس شود و حکام آل‌سعود باید منتظر عذاب الهی باشند.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =