یک بام و دوهوای وزارت راه وترابری

برکناری دو معاون وزیر راه وترابری دیگر از شایعه به واقعیت تبدیل شده است. ظاهرا  بهبهانی پس از روزها تلاش توانسته یکی از دو  معاون خود را از سر راه بردارد. در حالی که گفته می شود که بهبهانی برای جانشین شهرام یارمند مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای در حال مذاکره است.  اما یارمند نه تنها استعفای خود را تکذیب کرده است بلکه گفته است در شرکت ساخت هستم و مشغول انجام فعالیتهای روزانه ام هستم.

 شهرام یارمند که از معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری به شرکت ساخت آمده بود گویا قرار است دوباره به این معاونت برگردد. اما جالب است پس از دو هفته سکوت درخصوص خبری استعفای خود صبح امروز خبر استعفایش را تکذیب کرده و به فارس گفته است که تنها هفته گذشته سه روز مرخصی رفته بودم  و در شرکت ساخت به عنوان مدیر عامل در خدمت وزارت راه و ترابری هستم. یارمند حتی گفته که وزیر راه و ترابری مختار است هر زمان که تصمیم بگیرد معاونان خود را تغییر دهد اما  انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای اینجانب از مدیرعاملی شرکت ساخت و یا ترک این شرکت بدون اطلاع قبلی کاملأ اشتباه است. این در حالی است که بهبهانی به ایسنا گفته است که شهرام یارمند هم اکنون مدیریت شرکت ساخت را رها کرده است که باید سریعأ جایگزین وی معرفی شود.

 فعلا تصمیمی برای نخجوانی نگرفته ام

  این تایید و تکذیب بهبهانی و یارمند در حالی است که گویا بهبهانی موضع خود را در برکناری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که حرف و حدیثهای بسیاری را در چند ماه گذشته به خود اختصاص داد و استاد رئیس جمهور را تا پای میز استعفا کشاند. اعلام کرده است که فعلأ تصمیمی برای تغییر مدیریت در این ارگان استراتژیک ندارد.  این گفته بهبهانی عجیب به نظر می رسد چراکه او در هفته گذشته وقتی  سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، درخواست 100 نماینده برای برکناری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رئیس جمهور خبر داده بود. گفته شد که وزیر راه با این تصمیم نمایندگان موافقت کرده است.

 شکست سکوت نخجوانی با گزارش  خبرآنلاین

از طرفی شب گذشته رضا نخجوانی در بخش خبری 20:30موضوع اختلافش با مدیرعامل هواپیمایی تابان را رد کرد و همان حرفهای تکراری را زد که با او رفیق است و کدورتی بین آنها نیست. او درخصوص مساله توپولف های اجاره ای تابان هم گفت: با توجه به دستور وزارت راه وترابری بر اساس ابلاغیه به شرکتهای هواپیمایی ارسال کردیم ابتدا قرار شد ار توپلوف های اجاره ای ابتدا از ناوگان خارج شوند و بهد به سراغ ملکی ها برویم. ما با تابان مشکلی نداریم . این گفته های نخجوانی در حالی است حتی صبح روز گذشته علی رغم پاسخ مثبت برای گفت وگو با رادیو تجارت در ساعت 7 صبح حاضر به گفت وگو نشد. جالب است پس از انکه در بعداز ظهر همان روز خبرآنلاین در گزارشی با عنوان "این بار توپولف  آتش بیار معرکه شدند" با اشاره به اختلافات نخجوانی و تابان اشاره داشت که علی رغم تلاش خبرآنلاین برای گفت وگو با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در هفته های اخیر و در خواست مکرر از سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ مثبتی از سوی آنها دریافت نکردیم. گویا نخجوانی سرانجام ترجیح داد سکوت خود را این بخش خبری سیما بشکند.

 قبول کنید معاونم شوید

 هرچند هنوز مشخص نشده نخجوانی در سمت خود می ماند شنیده شده که وزیر راه وترابری برای این دو معاون خود به دنبال جانشین است و با برخی از مدیرانی که سابقه طولانی در وزارت راه وترابری دارند مذاکره کرده اما هیچ یک از آنهاسمت معاونی او را  قبول نکرده اند. گویا به بهبهانی گفته اند حاضر نیستند با توجه به خصوصیاتی که دارد با او کار کنند. عجیب است روزی بهبهانی به دنبال برکناری معاونانش است و روز دیگر با دهها نفر مذاکره می کند که پست معاونی اش را قبول کنند. گرچه این تغییرات در وزارت راه وترابری در حالی است که هر لحظه خبر تازه ای به گوش می رسد. گفته شده بهبهانی به دنبال جانشین برای تغییر مدیرعامل پژوهشگاه حمل ونقل هم است . محمود عامری که در میان مدیران وزارت راه وترابری بی حاشیه بوده اما در این مدت بارها خبر تغییر او مطرح شده اما به سرانجامی نرسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هرندی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
    0 0
    کاپیتان نخجوانی دارای تخصص و تحصیلات مرتبط و تجارب مدیریتی و نیز دارای تجربه تحقیقاتی در زمان آقای خاتمی در حوزه حقوق فناوری و هواو فضا هستند ایشان در دولت آقای خاتمی ریاست مرکز مطالعات حقوق فناوری ریاست جمهوری را داشتند و از مدیران علمی صنعت هوایی هستند .شایسته است دوستان خبر آنلاین از ایشان دفاع وحمایت کنند نه آنکه در حمایت از فردی نظامی مثل آقای خانلری مدام خبر سازی نمایند.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
    0 0
    نخجوانی به قول شما باتخصص وتحصیلات سازمان هواپیمایی را فلج کرده واین همه نارضایتی(مسئولین،مردم )و وزیر راه را پس از6ماه مستاصل نموده)
  • هومن IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۶
    0 0
    چرا هر کس معترض به اقای نخجوانی است به اقای خانلری گیر میدهند