از زورخانه‌ قدیمی که زباله‌دانی شد تا تعطیلی فروشگاه مرکزی محله/ مشکلات مردم محله گذر پایین دولاب

کمیته نظارت شورای شهر پایتخت این بار برای بررسی مشکلات مردم محله گذر پایین دولاب واقع در جنوب شرق تهران به این محله رفت و پای درد و دل ساکنان آن نشست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یکی از محلات بسیار قدیمی تهران محله دولاب است که گذر پایین این محله واقع در محدوده شهرداری منطقه 14 این هفته میزبان کمیته نظارت شورای شهر تهران بود.
نکته قابل توجه درباره این محله، آثار تاریخی بارزش آن است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد. یکی از بناهای تاریخی موجود در محله حمام دولاب است که چندی پیش از بنای تاریخی این ملک به عنوان زورخانه استفاده می شد ولی به دلیل عدم استحکام بنا، این زورخانه تعطیل شد و در حال حاضر این بنا تبدیل به مخروبه شده است و تخریب املاک مجاور برای تعریض خیابان و به جا ماندن این بنای تاریخی علاوه بر اینکه مشکلاتی مانند راهبندان و مزاحمت در مسیر در عبور و مرور اهالی محله ایجاد کرده، باعث شده تا این بخش شاز محله تبدیل به محل انباشته شدن زباله شود و مشکلات زیادی را برای شهروندان این محله ایجاد کرده است.
اهالی و شورایاران محله گذر پایین دولاب از این وضعیت نارضایتی خود را اعلام کردند و خواستار تعیین تکلیف ملک مذکور شدند.
در این نشست پیشنهاد شد اگر این ملک، دارای قدمت تاریخی است سازمان میراث فرهنگی نسبت به ثبت و مرمت آن اقدام کند و در غیر این صورت شهرداری اقدام لازم به منظور رفع مزاحمت مردم انجام دهد.
خواسته دیگر عنوان شده از سوی شورایاری، هیئت امنا و اهالی محله، احداث میدان میوه و تره بار بود. اینطور به نظر می رسد در محلات مرفه نشین تهران، میدان تره بار برای دسترسی بی واسطه به محصولات کشاورزی و کالاهای مورد نیاز ایجاد شده ولی در این محله که جزو محلات کمتر برخوردار شهری است، میدان میوه و تره بار ایجاد نشده و مردم از این بابت در مضیقه هستند. اهالی و شورایاران از مدیران شهری درخواست کردند تا با برنامه ریزی مناسب، احداث میدان میوه و تره بار را در دستور کار قرار دهند.
همچنین در این نشست، اهالی محله از کمبود فضای سبز و بوستان در سطح محله ابراز نارضایتی کردند طبق بررسی های بعمل آمده، شهرداری باغی را جهت احداث بوستان در نظر گرفته و مذاکراتی با مالک انجام داده است و با توجه به کمبود سرانه فضای سبز و فضای گذران اوقات فراغت باید به این مسئله نگاهی ویژه داشت.
در این نشست، شورایاری و هیئت امنای محله از مدیران شهری خواستند برای تعیین تکلیف ملک فروشگاه قدس واقع در میدان خراسان اقدام کنند. به گفته اهالی این ملک چندین سال است که تعطیل شده است و هیچ گونه فعالیتی ندارد.
خواسته های دیگری که اهالی درباره بهبود وضعیت زندگی خود در محله گذر پایین دولاب اعلام کردند افزایش تعداد مخازن پسماند و توزیع متعادل آن در سطح محله، همسان سازی تابلوهای واحدهای تجاری، رنگ آمیزی کرکره های واحد های تجاری و رنگ آمیزی پست های برق و مخابرات موجود در محله برای زیباسازی بیشتر منظر شهری بود.
تمام مشکلات عنوان شده در صورتجلسه ای ضبط و ثبت شد تا برای پیگیری از سوی کمیته نظارت شورای شهر به مدیران شهری ارجاع شود.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =