رفاه همراه با رضایت مردم، توسعه اقتصادی بدنبال دارد

فرماندار شهرستان پاوه گفت: آیتم های توسعه در شهرستان تا زمانی که در کنار رفاه، رضایت مردم را بدنبال نداشته باشد توسعه اقتصادی در این شهرستان شکل نمی گیرد.

میلاد یوسفی: پرویز ایده پور در کارگروه اشتغال شهرستان که صبح دیروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه دهیاران روستاهای نسمه و نیسانه در سطح استان حائز رتبه برتر شده اند، گفت: حضور دهیاران در جلسات کارگروه اشتغال در جهت حل مشکلات و اشتغال زایی در روستاها مثبت و موثر ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر روستاهای شهرستان پاوه آیتم های توسعه را دارا می باشند، افزود: باوجود آنکه بیشتر روستاهای ما از نعمت آب،برق، راه آسفالته و گاز برخوردار می باشند اما مشاهده می شود که این امکانات مردم را راضی نکرده و برای روستاها نیز توسعه اقتصادی بدنبال نداشته است.

فرماندار پاوه با تاکید بر اینکه مردم از رفاه خوششان آمده اما آنها را راضی نکرده است، اظهار کرد: ما به روستایی مانند میوان گاز داده ایم، اما نه فقط برای گرم کردن خودشان. گاز و برق فقط برای گرمایشی و سرمایشی منازل نیست، مردم ما اشتباه استفاده می کنند و طبیعی است که امکانات فعلی نیز آنها را تاکنون راضی نکرده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ برای توسعه آماده نیست، گفت: بزرگترین اشتباه ما این است که تمامی خدمات را به مردم داده ایم اما در مقابل از مردم چیزی مطالبه نکرده ایم، ما امروز برای روستاهایمان از این امکانات فقط هزینه بر روی دست مردم گذاشته و آنها را با پرداخت پول قبوض از خود ناراضی کرده ایم.

پرویز ایده پور با بیان اینکه مردم علاوه بر گاز و برق، نان هم می خواهند، افزود: در گلپایگان تمامی روستاها گلخانه دارند و مردم از امکانات موجود در جهت اشتغال زایی بهره می برند، اما در روستاهای ما گاز فقط برای گرم کردن منازل استفاده می شود و هیچ گاه فکر نکرده ایم که در صنعت و اشتغال زایی باید بیشتر از آیتم های توسعه استفاده نماییم.

ایده پور با تاکید براینکه در توسعه اقتصادی با روستاها همراه نیستیم، اظهار کرد: اگر ما به این شکل پیش بریم در آینده روستاها باید تحت پوشش کمیته امداد شوند، پس برای موفقیت لازم در ابتدا توسعه را خوب تعریف کنیم و با پیشبرد راهکارهای عملی از جمله احداث یک سوله در هر روستا و پارتیشن بندی آن، اجازه دهیم مردم حرفه و محصولات خود را در آن مکان عرضه نمایند.

فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به اینکه پاوه اول دنیا و اول زاگرس است، گفت: در پاوه ترافیک و کمبودنبود پارکینگ به عنوان معضل های اساسی مطرح می باشند، اما اگر قبول کنیم با این شرایط پاوه بن بست است و کسی به اینجا نمی آید باید بپذیریم که فکر ماهم بسته و محدود است، پس برای رسیدن به جایگاه واقعی ای شهرستان باید همواره پیگیری و پیگری نمود.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =