۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸

کشمکش میان بیمه‌مرکزی و خودروسازان همچنان ادامه دارد.

 با آنکه رئیس کل بیمه مرکزی از نامه‌نگاری خود با شرکت‌های خودروساز می‌گوید تا آنان با نظر خریدار بیمه‌نامه شخص ثالث را صادر کنند اما خودروسازان همچنان به رویه خود بدون نظر مشتریان ادامه می‌دهند.

جواد فرشباف ماهریان رئیس کل بیمه مرکزی به تازگی اعلام کرده بود طی نامه‌نگاری که با شرکت‌های خودروساز انجام داده، از آنان خواسته است که در زمان بیمه کردن خودرو، از مشتریان خود در انتخاب شرکت بیمه نظرخواهی کنند.

او همچنین اقدام اخیر را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: عملکرد شرکت‌های خودروسازی در زمینه ارائه اجباری بیمه‌های شخص ثالث یک شرکت بیمه‌ای خاص به خریداران خودروهای صفرکیلومتر علاوه بر مغایرت با قوانین و مقررات، موجب سلب اختیار، تضییع حقوق قانونی و نارضایتی برخی خریداران شده و مشکلاتی را برای آنان و زیاندیدگان حوادث رانندگی ایجاد کرده است.

با این حال و با وجود نامه‌نگاری رئیس کل بیمه مرکزی، خودروسازان همچنان ساز مخالف خود را سر می‌دهند و همچنان خودروهای تولید شده خود را با شرکت‌های بیمه مورد نظر خود و بدون نظرخواهی از مشتریان به فروش می‌رسانند.

خودروسازان تمام خودروهای تولیدی خود را در دو شرکت خصوصی بیمه می‌کنند و به مشتریان تحویل می‌دهند به همین دلیل میزان فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در این دو شرکت بسیار زیاد است.

این در حالی است که برخی از منتقدان این اقدام فرشباف از آمار تمدید قراردادهای بیمه برای سال‌های آینده با این دو شرکت می‌گویند. آنان معتقدند در صورتی که افراد  از خدمات این دو شرکت بیمه که خودروسازان بدون هماهنگی با خریداران، خودروها را به‌وسیله آنها بیمه می‌کنند راضی نبودند قراردادهای بیمه‌نامه خود را برای سال آینده با این دو شرکت تمدید نمی‌کردند.

در هر حال کشمکش میان بیمه‌مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر صنعت بیمه با خودروسازان همچنان ادامه دارد.

در صورتی که فرشباف موفق شود و حرف خود را بر کرسی بنشاند سهم این شرکت‌ها در بازار بیمه کاهش می‌یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاغلام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۲
    0 0
    متاسفانه در کشور ما هیچ زمانی حق با مشتری نبوده و نخواهد بود
  • صابری IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
    0 0
    علی رغم بیمه اجباری خرید خودرو، بیش از 15 روز از تاریخ خرید خودرو میگذرد هنوزشرکت بیمه پارسیان کارت بیمه را تحویل نداده است. تاریخ صدور سند: 89/12/04 تاریخ تحویل خودرو: 89/12/19 شرکت فروشنده: ایران خودرو نوع ماشین: پژو پارس 90 شماره شاسی:BK492976