رئیس اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت : در راستای آموزش فنی و حرفه ای هنوز به اهدافمان نرسیده ایم .

حدیث جمشیدی : حشمت الله حسنی پیر محمدی گفت: آموزش فنی وحرفه ای عملی و میدانی است که هنر آموز باید با آمادگی ذهنی به آنوزش مشغول شود.

حسنی با بیان اینکه ظرفیت رشته های فنی وحرفه ای کاردانش کم نیست ، افزود: که به علت عدم تمایل دانش آموزان و خانوادها برای ادامه تحصیل در هنرستان ، آمارهنر آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش پایین است.


وی تاکید کرد: دانش آموزان پایه نهم در برگه هدایت تحصیلی دوازده انتخاب برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه داشتند که آمار ثبت نام دانش آموزان در رشته های علوم تجربی و علوم انسانی بیشتر ازرشته های فنی وحرفه ای وکاردانش بود.


حسنی با اشاره به اینکه در جلسه انجمن اولیاء ومربیان شرایط تحصیل در رشته های فنی و کاردانش برای والدین توضیح دادیم ،افزود:با کمک همکاران آمارهایی تقسیم کردیم که در سطح استان میزان جذب دانش آموزان در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش چگونه بوده است .

حشمت اله حسنی گفت: هنر آموزان که در جشنواره ها موفق به کسب مقام شده اند در ورودی ادارات آموزش وپرورش معرفی کرده که بیشترین تبلیغات و چاپ بنر را در سطح شهر ومدارس داشته ایم.


حسنی اشتغال در برخی از رشته های فنی و حرفه ای را خوب ارزیابی کردو خاطر نشان کرد: در سطح استان دربرخی از رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش بازار کار خوبی ایجاد شده که هنر آموزان پس از گرفتن دیپلم وارد بازار کار می شوند .


وی گفت: هنر آموزان پس از پایان دوره بدون هیچ محدودیتی می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.

حسنی با بیان اینکه برای رشته های فنی وحرفه ای استاندارد جهانی تعریف شده است، گفت: در آموزش هنر آموزان مشکل نداریم. ولی میدانی نیست .

وی گفت: آنچه در آموزش رشته های فنی وحرفه ای مهم است .توجه به فرهنگ کاردر سطح استان است . که افراد با انجام کار عملی در آمد در بازار کار در آمد کافی داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =