ایسنا نوشت: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص وضعیت پارک حاشیه‌ای و کمبود پارکینگ در پایتخت با تاکید بر لزوم ساخت پارکینگ های متعدد در سطح شهر گفت: با این حال با ساخت پارکینگ در هر مکانی موافق نیستیم؛ چراکه ساخت پارکینگ در برخی مکان‌ها موجب تشویق مردم به استفاده از خودروی شخصی می‌شود.

مازیار حسینی گفت: همزمان با پیگیری ساخت پارکینگ، می‌توان ساخت پارک‌سوار را نیز در اولویت کار قرار دارد، به نظر می رسد ساخت و توسعه پارک‌سوارهااولویت بالاتری نسبت به توسعه پارکینگ دارد؛ چرا که در استفاده از پارک سوارها محور بر مبنای استفاده از حمل و نقل عمومی است و عملا به این شیوه می‌توان بار تقاضای تردد به مرکز شهر را کاهش داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه عمده کارشناسان ترافیک نیز با توسعه پارکینگ در هر مکانی موافق نیستند، در خصوص سرانجام پارک‌های حاشیه‌ای نیز گفت: باید فرهنگ و مدیریت پارک حاشیه‌ای متحول شود و در برخی موارد باید صددرصد پارک حاشیه‌ای ممنوع و معبر با اولویت تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای چندسرنشین در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

حسینی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که پارک حاشیه‌ای برخی معابر در اختیار افراد خاصی قرار دارد، برخی افراد صبح با خودروی شخصی خود به محل کار مراجعه کرده و تا هنگام شب خودرویشان در کنار خیابان پارک می‌شود که این سنخیتی با فرهنگ پارک حاشیه‌ای ندارد. در واقع توقف های دراز مدت لازم است که خودرو به پارکینگ های عمومی منتقل شده و پارک حاشیه ای صرفا برای توقف های کوتاه مدت استفاده می شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون حداکثر استفاده از پارک‌ حاشیه‌ای دو ساعت است، گفت: تاکنون 15 هزار ایست سنجش(پارکومتر)، در سطح شهر نصب شده که عملیات بروزرسانی آنها در حال انجام است و در آینده ای نزدیک نیز 20 هزار پارکومتر دیگر در سطح شهر نصب می شود که سیستم های منصوبه با استفاده از کارت پول شهروندی امکان خرید و شارژ زمان پارک را به متقاضی می دهد.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور خودروهایی به دوربین مخصوص مجهز شده تا زمان ساعت پارک خودروها را اندازه گیری کنند، اظهار کرد: بر این اساس خودروها تا حداکثر 2 ساعت می توانند در حاشیه خیابان های مجاز پارک کنند که نیم ساعت اول آن براساس قانون فعلی رایگان است.

حسینی تأکید کرد: پارک حاشیه ای مدیریت فضای پارک است نه پارکینگ، بنابراین شهروندان نمی توانند برای مدت زیادی خودروی خود را در خیابان پارک کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    28 10
    لابد فردا دستور ميدهيد كه شركتها دارو توليد نكنند چون باعث ميشود مردم رعايت نكنند و مريض شوند
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
      21 1
      جالبی قضیه اینه که همه راه حل ها به پول گرفتن از مردم و مایه گذاشتن از مردم ختم میشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    38 8
    خوب دیگه انشالله فقط مونده که نفسهای مردم رو بشمارید و بابتش پول بگیرید که شک ندارم تا چند وقته دیگه عملی میشهجالبه که ایشون ساخت پارکینگ رو که براشون خرج داره باعث تشویق مردم به استفاده از خودرو شخصی میدونند ولی تولید فله ای پراید و 206 و 405 و سمند و واگذاری از دم قسط این لگنها رو که براشون سوداوری داره اصلا مشوق استفاده از خودرو شخصی نمیدونند و برنامه ای هم برای جمع کردن یا حداقل کم کردن این تولیدات افتضاح ندارند
  • علی IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    38 4
    به هر طریقی باید جیب ملت رو خالی کرد.حالا به هر بهانه ای.الانم بهانه بهتر از ترافیک و ادعای مدیریت؟چند وقت دیگه طرحی میاد که هر فرد مجازه روزی سه ساعت نفس رایگان بکشه بعدش باید با بلیط های اعتباری زمان تنفسش رو شارژ کنه وگرنه جریمه میشه
  • بی نام RU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    7 16
    کار خوبیه چون خیلی ها برای مراجعه به جایی برای نیم ساعته باید کلی دنبال جای پارک بگردند البته اوش همه جبهه گیری می کنند خصوصا کسانی که با ماشین شخصی تردد می کنند و می روند سر کارشان
  • شهریار A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    14 2
    واقعا کلمه ی مدیر برازندتونه آقای مازیار حسینی شما خودت با وسیله عمومی میری بیرون که بقیه حق ندارن از وسیله شخصی استفاده کنن؟ اینهمه زمین افتاده داره شهرداری بجای فروش اونا و فروش تراکم و طرح ترافیک پارکینگ بسازین و پولش رو خرج آلودگی هوا کنین