ایسنا نوشت: رییس جمهور ارمنستان گفت: روحانی علاقه‌مندی خود را نسبت به امضای موافقت‌نامه موقت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که به ایجاد منطقه آزاد اقتصادی می‌انجامد، اعلام کرد.

سرژ سرکسیان، رییس جمهور ارمنستان در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا در سخنرانی‌اش با پرداختن به موضوع همکاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تصریح کرد: می‌خواهم به‌ویژه به موضوع همکاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا بپردازم.

وی تاکید کرد: با حسن روحانی در دیداری که اخیرا از ارمنستان داشت، به‌صورت مفصل دورنمای تعمیق روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا و ایجاد منطقه آزاد تجاری و امکانات گسترده همکاری که بین کشورهای ما و تجار ایرانی به‌وجود می‌آید را، مطرح کردیم.

سرکیسیان ادامه داد: رییس‌جمهور ایران علاقه‌مندی خود نسبت به امضای موافقت‌نامه موقت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که به ایجاد منطقه آزاد اقتصادی می‌انجامد را، اعلام کرد و ارمنستان هم مساعدت‌های لازم را در زمینه رسیدن هرچه سریع‌تر به امضای موافقت‌نامه، روند مذاکراتی بین ایران و کمیسیون اقتصادی اوراسیا انجام خواهد داد.

رییس جمهور ارمنستان گفت: ما در عین حال برنامه ترانزیت بین المللی و کریدور  خلیج‌فارس - دریای سیاه را مطرح کرده‌ایم و با توجه به اینکه ارمنستان، تنها کشور عضو اتحادیه اوراسیا است که با ایران مرز خشکی دارد، بر توسعه زیرساخت‌های لجستیک و حمل و نقلی از جمله کریدور شمال - جنوب که به لطف آن برای همکاران ما در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا بستری مناسب و امن به سوی خلیج‌فارس و اقیانوس هند به‌وجود می‌آید، تاکید دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =