مجتمع کوروش، صدر و نیایش خطای بزرگ مدیران شهری

پانا نوشت: نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین درباره مشارکت کمیسیون ماده 5 و شهرداری تهران در تغییر طرح تفصیلی و اثر آن در گره های ترافیکی پایتخت گفت: در طرح جامع تفصیلی دو پیوست (اقتصادی و ترافیکی) وجود ندارد.

محمدمهدی تندگویان، در خصوص موضوع ترافیک شهری اخیر در تهران گفت: موضوعی که در دنیا وجود دارد این است که ترافیک معضل نیست و فرهنگ است بنابراین باید فرهنگ ترافیک را برای مردم جا بیاندازیم. به این معنی که مردم در کشورهای توسعه یافته پذیرفته اند که خودرو یک وسیله تجملاتی است و وسیله رفت و آمد و پز دادن نیست لذا برای استفاده از آن باید هزینه کنند که بخشی از آن ماندن در ترافیک شهری است.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی افزود: در واقع باید به جای فرار از ترافیک شهری، شبکه بزرگراهی را افزایش دهیم تا ماشین ها براحتی بتوانند تردد کنند. 

او با اشاره به کمبودهای بخش حمل و نقل عمومی بیان کرد: کشور ما در دوره گذار قرار دارد. باید اول زیرساخت های حمل و نقل عمومی به یک سرفصل برسد تا پس از آن فرهنگ ترافیک نقش پیدا کند و مردم از وسیله شخصی استفاده نکنند. روزی می توان این کار را کرد که همه استانداردهای دنیا در دسترسی مردم به شبکه حمل و نقل عمومی رعایت شود. هم اکنون با مترویی که ناقص است و خطوط دیگری که پاسخگوی مردم تهران نیست، نمی توان این کار را انجام داد

دو خطای بزرگ مدیریت شهری

تندگویان در ادامه با اشاره به خطای مدیریت شهری در اجرای برخی پروژه های بزرگ عمرانی در پایتخت گفت: تونل نیایش و پل صدر را می توان خطاهای مدیریت شهری دانست. مشکل ما با پروژه های بزرگ نیست. مشکل ما در اولویت بندی پروژه های شهری است که این پروژه ها در اولویت نبوده است. اگر خطوط مترو و زیرساخت های حمل و نقل تکمیل شده بود، تونل نیایش و پل صدر ساخته می شد، مشکلی نداشت و از آن قدردانی نیز می شد اما قبل از اینکه بودجه را در بخش خدمات عمومی تجهیز کنیم این پروژه ها را احداث کردن خطای 100 درصدی مدیریت شهری است.

پروژه ها ی تبلیغات شهری جایگزین پروژه های خدماتی شدند

او گفت: بخشی از خطای مدیریت شهری تبلیغاتی است به دلیل مواجهه با موضوع انتخابات ریاست جمهوری که توسط شهرداران پروژه هایی تعریف شده و شکل گرفته که بیشتر پروژه های تبلیغات شهری است تا پروژه های خدماتی.

مجتمع های تجاری بزرگ در سیطره مناطق شمالی پایتخت

این عضو شورای شهر تهران در ادامه همچنین درباره مشارکت کمیسیون ماده 5 و شهرداری تهران در تغییر طرح تفصیلی و اثر آن در گره های ترافیکی پایتخت توضیح داد: در طرح جامع تفصیلی دو پیوست (اقتصادی و ترافیکی) وجود ندارد. نبود پیوست اقتصادی شهر باعث شده این اتفاقات صورت بگیرد. اگر این پیوست وجود داشت اینطور نبود که پروژه های تجاری بزرگ مقیاس در هر جای شهر به این اندازه ساخته شود و باید عادلانه در سطح شهر پخش می شد و در نهایت مردم در همه مناطق از آن بهره مند می شدند اما چون متاسفانه مناطق بالای شهر تهران ذی نفوذ هستند عمدتا مجتمع های بزرگ در این مناطق تجمیع شده است، بنابراین می بینیم که طرح تفصیلی شهر تهران پیوست اقتصادی نداشته است.

مجتمع کوروش خطای بزرگ مدیریت شهری است

تندگویان همچنین با اشاره به فقدان پیوست ترافیکی در طرح جامع تفصیلی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه در این طرح پیوست ترافیکی وجود نداشته موارد مختلف در کمیسیون ماده 5 رعایت نشده است. اگر طرحی وجود داشته بدون در نظر گرفتن این پیوست ها انجام شده است. در حال حاضر آقای پشمچی زاده معاون شهرسازی از پروژه کوروش دفاع می کند در صورتی که این پروژه 100 درصد خطای فاحش مدیریت شهری است و به هیچ رقم نمی توان از آن دفاع کرد. این پروژه بدون در نظر گرفتن پیوست ترافیکی احداث شده است.

برخورد سیاسی هیات رییسه در توهین به برخی از اعضای شورا

این عضو شورای شهر تهران همچنین درخصوص توهین به اعضای شورای شهر و سکوت هیأت رئیسه شورا نیز بیان کرد: شورا تا وقتی که با موضوع توهین به اعضای خود سیاسی و حزبی برخورد می کند به طور یقین بقیه افراد موج سواری های خوبی می کنند.مشکل ما دقیقا در شورا همین است،وقتی قصه املاک نجومی و آبروی شورا مطرح می شود و وقتی موضوع توهین به اعضا مطرح می شود می گویند خود عضو شورا باید توضیح دهد. این برخوردها کاملا سیاسی است و وقتی هیات رئیسه برخورد سیاسی می کند طبیعی است هر کسی به اعضای شورا توهین کند.

۴۲۲۳۵

کد خبر 617256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    9 148
    کورش خیلی هم خوبه دمشون گرم که راش انداختن. ما که تمام زندگیمون اونجاس
    • شوخ A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
      92 5
      شما فقل شدن ترافیک بعد ار ظهرش و شلوغی و هرج و مرج اطراف این مجتمع رو هم در نظر بگیر که برای عده زیادی از مردم مشکل درست کرده
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
      9 1
      بی نام اول و سوم شما بساز بفروشید که همچین کامنتی گذاشتی
    • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
      14 1
      شهرداری میگه نمایشگاه خیابان سئول عامل ترافیک تهرانهدر حالیکه همیشگی نیست و تا ساعت4/5 هستبعد شهرداری میاد تو هر کوچه پس کوچه ای مجوز ساخت مال و مرکز خرید میده مثل پالادیوم ،کوروش و...
    • بی نام RO ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
      1 33
      بعضی ها نمی تونند موفقی گشر ما موفق سازنده را ببینند مدام غز می نند اگر ناراحتی محله ات را عوض کن ما که نمی تونیم به خاطر نارحتی عده ای ساختمون نسازیم
    • بی نام US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
      6 8
      متاسفم برای ورگردان خیابانی مزاحمان نوامیس مردم که بنزین میریزن تو باک و ول تو خیابون میگردن
  • محمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    85 3
    پاساژ پالادیوم هم واقعا فاجعه است. هم در پاساژ کوروش و هم پاساژ پالادیوم، از مالکان این دو پاساژ پول میگیرن تا برخی از راه های اطراف آن را ببندد. اونوقت ترافیک و معطلیش به ساکنان اطراف این پاساژها میرسه چرا کسی شکایت نمیکنه از این پاساژها؟ حداقل میتونند از این پاساژها عوارض سنگین بگیرند و خرج شهرسازی اطراف این پاساژها بکنند و کسی دیگه هم جرات نکنه بخواهد دوباره از این کارها بکند.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
      22 2
      این بساز بفروشی شده محلی برای پول شویی
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    62 2
    اضافه بفرمایید برج 30 طبقه همیلا پونک که آن نیز به زودی ترافیکی عجیب در منطقه ایجاد خواهد کرد.
    • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
      11 0
      ایضا آپارتمان های nواحدی آیت اله کاشانی
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    12 1
    دقیقا مجتمع کورش یک خطای بزرگ است که قبلا هرجا توانستم گفتم و نوشتم اما صدای شهروند به هیچ جا نمی‌رسد هیچ جا تا زمانی که برج ساخته شود و مشکل عیان. در این موقع چه می‌توان کرد؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
    4 0
    آقا یکی به من بگه تیم فعلی مدیریت شهری کدوم کارش رو حساب و کتاب بوده که فقط این سه مورد رو بعنوان خطای محرز اونها معرفی کردن؟؟اگه بشه به نابودی باغات بی نظیر شمرون و تخریب قنواتی که تا همین بیست سال پیش نصف آب خونه های اونجا رو تامین میکردند و تبدیل اونها به کارگاه ساختمونی و خوابگاه کارگرانی عمدتا از اتباع بیگانه گفت کار مثبت میشه به تیم فعلی شهرداری تهران نمره قبولی داددویست متر خط مترو میخوان بکشن دویست هزار نفر جمعیت جدید به تهران وارد میکنند و این یعنی آب در هاون کوبیدنشرایط آلودگی های زیست محیطی و ترافیک و الباقی مصائب این روزهای تهران هم که دیگه اظهر من الشمس است
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
    0 0
    ساخت مجتمع کورش یک خیانت وقطعا به پشتوانه رانت انجام شده .ارامش منطقه وساکنین بهم خورده . خداوند نمی بخشد انهایی را که برای منافع خودشان زندگی مردم را دچار سختی ومشکل میکنند