۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۶

جنرال الکتریک و اینتل، تلاش مشترکی را برای ساخت تجهیزات پزشکی پیشرفته جهت استفاده بیماران در منزل آغاز کرده‌اند.

شرکت‌ جنرال الکتریک و کارخانه اینتل، سازنده بنام سخت افزار و خصوصا پردازنده‌های کامپیوتری، تلاش مشترکی را برای ساخت تجهیزات بهداشتی و درمانی که به بیماران، امکان مراقبت و درمان در منزل را می‌دهد، آغاز کرده‌اند.

این دو شرکت برنامه ریزی کرده‌اند تا مبلغ 250 میلیون دلار/ 246 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه طی 5 سال آینده اختصاص بدهند. اینتل که بیشتر به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده پردازنده‌های کامپیوتری در جهان شناخته می‌شود، سال‌های اخیر به سختی برای ایجاد بازار تازه‌ای در زمینه تجهیزات بهداشتی و درمانی فعالیت کرده و جنرال الکتریک نیز در همین زمان، سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار فروش تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی را به بیمارستان‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه در اختیار داشته است. واقعیت این است که اینتل و جنرال الکتریک هم مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ دنیا از بحران اقتصادی فعلی مصون نمانده‌اند و از این‌رو به درآمد چندین میلیارد دلاری احتمالی حاصل از این صنعت دل خوش کرده‌اند.

جف ایملت، مدیر عامل جنرال االکتریک در آغاز این همکاری به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که امید زیادی به موفقیت این طرح دارد: « نه ما و نه اینتل ، هیچ‌کدام علاقه‌ای به اجرای پروژه‌های ساده و پیش پا افتاده نداریم، ما داریم همه چیز را برای یک تجارت عظیم آماده می‌کنیم».

شکست قیمت‌ها
فناوری تازه مراقب‌های پزشکی شرکت اینتل ، کامپیوتری ویژه است که به پزشکان اجازه می‌دهد از راه دور شرایط بیمار را تحت کنترل داشته باشند، مشکل را تشخیص دهند و به مشاوره با بیمار، بدون حضور در منزل وی بپردازند. این فناوری می‌تواند صدها نفر را از حضور مرتب در بیمارستان و بخش‌های درمانی نجات بدهد و هزینه کمتری را نیز به آنها تحمیل کند.

پل اوتلینی، مدیر عامل اینتل می‌گوید: « چیزی حدود 80 درصد بودجه خدمات بهداشتی و درمانی کشور، صرف مراقبت و درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود؛ درحالی‌که پتانسیل کاهش شدید این هزینه‌ها به سادگی وجود دارد، چرا که هزینه‌های درمان و مراقبت پزشکی در منزل اصلا قابل قیاس با بیمارستان‌ها نیست». سیستم مراقبت‌های پزشکی اینتل درحال حاضر در مرکز ملی سرویس‌های سلامت انگلستان به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

از آنجا که جمعیت جهان دارد به مرور پیرتر می‌شود، این دو شرکت امیدوارند بازار این فناوری که بیماری‌های مزمن را هدف قرار داده، بتواند از 3 میلیارد دلار (3 هزار میلیارد تومان در سال 1388/2009) به چیزی حدود 7 میلیارد دلار تا سال 1391/ 2012 میلادی برسد.

توافق میان دو این شرکت برای تهیه این تجهیزات، نتیجه تأکید اوباما رییس‌جمهور ایالات متحده بر بهبود کیفی، تأثیرگذاری بیشتر و هزینه به مراتب پایین‌تر خدمات پزشکی و درمانی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت وی است، شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی هم مطمئنا سهمی از این تغییر و تحولات خواهند داشت.

پل اتلینی در این باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم وقتی ما به فناوری‌های تازه، ایده‌های جدید و بازارهایی مشتاق در سراسر جهان دسترسی داریم، باید به تعهدمان در این زمینه عمل کنیم. دولت هم در قبال ما وظایفی دارد، چیزی مانند حمایت‌های مالی، ایجاد هماهنگی میان شرکت‌ها و از همه مهمتر، شناخت بهتر توانایی‌های بالقوه این صنعت» .

بی‌بی‌سی، 2 آوریل- ترجمه: محبوبه عمیدی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =