وزیر بهداشت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ۱۳ هزارو ۵۰۰ تخت تحویل شبکه درمانی کشور شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ملایر گفت: 21 هزار تخت بیمارستانی را تعهد کرده بودیم، این تعداد برابر با تعهد 15 سال گذشته است که تخت بیمارستانی تحویل شبکه بهداشت و درمان کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از ملایر ؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، در جریان افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان ملایر و در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق و با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه سلامت گفت: تاکنون از این تعداد تخت بیمارستانی تعهد شده در سراسر کشور، 13 هزار و 500 تخت تحویل شده و تا پایان دولت یازدهم کل تعهد ما انجام خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه بهداشتی هدف اول ما بوده که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم پرونده الکترونیک سلامت را در کشور کامل کنیم.


دکتر قاضی زاده هاشمی، تاکید کرد: در حال حاضر عمده کار ما در بهداشت، پیشگیری از بیماری های غیر واگیر است که امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم این شبکه را برای همه ایرانیان مستقر کنیم.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی بویژه پزشک، دندانپزشک و داروساز نیز گفت: در این زمینه باید حوصله به خرج داد تا طرح بومی گزینی که 30 درصد ظرفیت ما را به مناطق محروم و شهرهای کم برخوردار اختصاص می دهد، مشکلات فعلی را جبران و از بین ببرد.

وزیر بهداشت افزود: وضع قوانینی که محدودیت ایجاد کند و آزادی های شخصی افراد بویژه جامعه پزشکی را محدود کند، به نفع سلامت مردم بویژه مناطق محروم نیست.

دکتر قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نتیجه این محدودیت، افراد را به بخش خصوصی سوق می دهد و در عین حال دانشگاه های ما و مردم مناطق محروم آسیب خواهد دید و این مخالف عدالت است.

وی اظهار داشت: به این منظور مردم مجبور هستند برای برخی خدماتی که نیروی انسانی متخصص را در اختیار نداریم، به طور اجبار به بخش های خصوصی مراجعه کرده و با چندین برابر قیمت هزینه هایی را متحمل می شوند که واقعا به صلاح آنها نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در عین حال مردم را سرمایه اصلی نظام دانست و تاکید کرد: نباید فراموش کنیم مردم بودند که ما را به اینجا رساندند و هر فردی در هر مسند و مقامی که هست، مدیون این مردم است که این فرصت را فراهم کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    8 6
    با تشكر فراوان از دولت اميد.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    6 8
    یکی از دلایل رای مجدد من به روحانی همین وزیره