ایسنا نوشت:استاندار ایلام گفت: فتح میمک با دلاورمردی و مشارکت ایل خزل تنها یک نمونه از مشارکت خودجوش مردم در جنگ تحمیلی بود

مهندس «محمدرضامروارید» در مراسم بزرگداشت فتح میمک و عملیات ضربت ذولفقار در منطقه عمومی میمک، اظهار کرد: در ماه های ابتدایی جنگ که هنوز نیروهای نظامی سپاه و ارتش به صورت منسجم شکل نگرفته بودند مردم استان ایلام کمر همت بسته و دوشادوش رزمندگان اسلام به دفاع از دیارشان پرداختند.

وی با اشاره به عملیات ضربت ذوالفقار در منطقه عمومی میمک در حوزه سرزمینی استان ایلام، افزود: فتح میمک با دلاور مردی و مشارکت ایل خزل تنها یک نمونه از مشارکت خودجوش مردم در جنگ بود که منجر به آزادسازی و رفع تصرف از این منطقه حساس و استراتژیک مورد نظر دشمن شد.

مروارید اضافه کرد: عملیات غرورآفرین ضربت ذوالفقار که با فتح میمک همراه شد در همان ماه‌های ابتدایی جنگ موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام و مدافعان ایرانی و سرشکستگی، یاس و تحلیل رفتن روحیه عراقی‌ها شد البته نقش و مشارکت خودجوش و اساسی مردم استان ایلام در این عملیات و دیگر عملیات‌های دوران جنگ تحمیلی به خوبی تبیین نشده است.

استاندار ایلام از مسئولان کشوری خواست سالروز عملیات ضربت ذوالفقار و فتح میمک به عنوان نخستین پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی در تقویم ملی برای آگاهی داشتن همه مردم ایران از این واقعه مهم و تجلیل از ایثار و رشادت‌های مردم و عشایر ایلام ثبت شود.

وی گفت: مردم حماسه‌ساز استان ایلام خواستار راه‌اندازی بازارچه هلاله شمالی برای افزایش مراوده‌های تجاری و اقتصادی با کشور عراق در منطقه عمومی میمک هستند و مسئولان استان نیز به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستند.

مروارید اضافه کرد: منطقه عمومی میمک از منابع مطلوب آبی و اراضی حاصلخیز کشاورزی برخوردار است که در صورت توجه بیشتر می‌توان با کشت انواع محصولات کشاورزی موجب رونق کسب و کار و کشاورزی در این منطقه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =