۰ نفر
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

زنگنه از مجلس برای مخالفت با تغییر نحوه تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها تقدیر کرد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از وزارت نفت، درنامه بیژن زنگنه به علی لاریجانی آمده است: رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حذف ماده (53) کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور در مورد «نحوه تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‎ها و پالایشگاه‌ها» نگاه واقع بینانه مجلس به منافع ملی و اعتماد نمایندگان ملت را به خادمان صنعت نفت به اثبات رساند.

وزیر نفت در این نامه یادآور شده است: این اقدام جدای از این که مانع تحمیل بار مالی به کشور می شود، زمینه تقویت و ایجاد چشم انداز روشن و با ثبات را برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی فراهم می کند.

 موضوع نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی در سال های گذشته، با حاشیه های متعددی همراه بوده است. برخی کارشناسان با انتقاد از نرخ پایین خوراک، آن را ناعادلانه و موجب رانت خواری مجتمع های پتروشیمی می دانند. گروهی از ذینفعان صنعت پتروشیمی، افزایش نرخ خوراک و تعیین فرمول شناوری را که پارسال ابلاغ شد، به ضرر توسعه صنعت پتروشیمی دانسته و تغییر در چگونگی محاسبه فرمول نرخ خوراک را خواستار شده اند.

در این میان، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، بندی را به تصویب رسانده است که در صورت اجرا، فرمول تدوین شده زیر سوال رفته و نرخ خوراک دوباره کاهش می یابد.

شماری از کارشناسان پس از مصوبه کمیسیون تلفیق هشدار دادند اجرای این مصوبه به معنی بازگشت رانت به این صنعت است كه در نهایت، نمایندگان مجلس، هفته گذشته این ماده چالش زا که برآورد می شود بار مالی 16 میلیارد دلاری داشت را حذف کردند.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    1 0
    احسنت بر اطلاع رسانی بموقع وزیر نفت و اقدام صحیح نمایندگان مجلس جهت حفظ منافع ملی