وزیر کشور که مطابق برنامه قبلی از صبح امروز به استان لرستان سفر کرده است، در پی صدور دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای رسیدگی به حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو ، عازم تهران شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی که مطابق برنامه قبلی از صبح امروز برای بررسی روند پیشرفت اقتصاد مقاومتی به استان لرستان سفر کرده است، در پی صدور دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای رسیدگی به حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو، سفر به استان لرستان را نیمه تمام گذاشت و عازم تهران شد.

در همین رابطه عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو تهران حادثه غمباری بود که بر اثر این حادثه متاسفانه خسارات و آسیب های زیادی وارد شده است.

وی ادامه داد: از لحظات اولیه که حادثه اتفاق افتاد خوشبختانه مدیران و مسئولان مدیریت بحران استان و شهرستان تهران در جریان واقعه قرار گرفتند، نیروهای آتش نشانی و امدادی در مراحل اولیه خودشان را رساندند و در یک مرحله هم آتش را کنترل کردند.

وزیر کشور افزود: ولی متاسفانه مجدد با توجه به نوع آتش سوزی که در محل بوده آتش ادامه پیدا کرده و منجر به ریزش ساختمان شد.

رحمانی فضلی با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای بررسی حادثه بیان کرد: از همان لحظات اولیه که هم اکنون نیز در استان لرستان هستم دستورات لازم به استاندار، فرماندار و شهردار تهران به عنوان مسئول مدیریت بحران و آتش نشانی ها از طریق استانداری داده شد.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون همه در محل حاضر هستند گفت: اکنون مهم ترین مسئله بحث امداد رسانی و نجات کسانی است که احتمال می رود زیر آوار باشند. ارتش و سایر دستگاههای عضو ستاد بحران نیز آمادگی کامل را داشته و در محل حاضر شده اند.

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور نیز از دقایق اولیه مرتب در جریان حادثه بودند و دستورات لازم را داشتند، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با سرعت کار امداد رسانی را انجام دهیم که افرادی دچار حادثه های بزرگ و محرومیت نشوند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه این حادثه نشان داد که رعایت استانداردها بسیار مهم است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم ادامه داد: از طرف دیگر در هنگام حادثه حضور انبوه مردم در محل حادثه کار کمک رسانی را دچار اشکال کرده بود اما نیروی انتظامی از همان ابتدا با همه قوا در محل حاضر بود و تلاش خود را انجام داد.

وی با بیان اینکه کار آوار برداری شروع شده است، تصریح کرد: همه بیمارستان ها و دستگاههای امدادرسان کاملا آمادگی دارند.

وزیر کشور گفت: از همان لحظات اولیه وقوع آتش سوزی سفارت خانه و ساختمان های اطراف تخلیه شدند که آسیب به آنجا نرسد و خوشبختانه دامنه آتش کنترل شد و کار به آنجا نرسید.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =