صدور روادید الکترونیک برای فعالتر شدن ارتباط ارومیه با کشورهای مختلف موثر است

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: با راه اندازی دفتر صدور روادید الکترونیک در ارومیه، ارتباط کشورهای مختلف با این شهر بخصوص در بخش گردشگری فعال تر خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، حسن قشاوی که به ارومیه سفر کرده است در مراسم افتتاح از دفتر صدور روادید الکترونیک فرودگاه بین المللی ارومیه گفت: در ابتدا باید سلام گرم دکتر ظریف وزیر امور خارجه را به مردم ارومیه ابراز دارم.
وی افزود: از چند سال قبل که نمایندگان ارومیه و استاندار آذربایجان غربی برای تجهیز و فعال تر کردن دفتر نمایندگی امور خارجه تلاش می کردند و این تلاش ها مراتب قدردانی هیئت بازرسی را داشت، با راه اندازی دفتر صدور روادید الکترونیکی تکمیل شد.
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این میان نباید از تلاش های شهردار ارومیه نیز غافل بود که در جشنواره انگور کلید راه اندازی این مرکز را گشود.
قشقاوی گفت: با راه‌اندازی این مرکز، شهر ارومیه بعد از تهران، مشهد و اصفهان بعنوان چهارمین شهر کشور به این سیستم مجهز شد و با این اتفاق مردم بیش از ۱۸۰ کشور جهان میتوانند بدون درخواست ویزا و تنها با یک گذرنامه معتبر به ارومیه سفر و در کسری از زمان در فرودگاه اقدام به دریافت ویزا کنند.
وی افزود: شهر ارومیه که در بخش پزشکی یکی از شهرهای پیشرو کشور به شمار می رود، با این اتفاق میتواند در صنعت گردشگری بخصوص گردشگری سلامت رونق پیدا کند.
قشقاوی در پایان به وضعیت دریاچه ارومیه هم اشاره و گفت: خوشحالم وضعیت دریاچه ارومیه بهبود یافته و از خداوند متعال می خواهم این دریاچه را دوباره مثل همیشه پرآب ببینیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =