توئیت نگران‌کننده سخنگوی شهرداری درباره پیکرهای پیدانشده آتش‌نشانان از زیرآوار پلاسکو

شهرام گیل‌آبادی، سخنگوی شهردار تهران در دو پیام جداگانه که یکی در توئیتر و دیگری در کانال تگرامی‌اش منتشر کرده، پیام‌های نگران‌کننده‌ای درباره اجساد مفقود در زیرآوار پلاسکو می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عصر امروز و در دومین نشست خبری مدیریت بحران پلاسکو گفته شد که شب گذشته دمای ۵۴۰ درجه در زیرآوار پلاسکو ثبت شده است. خبری که با زبانه کشیدن آتش از زیر لایه‌های زیرین آوار پلاسکو، قابل حدس هم بود. 

اما نگران‌کننده، پیام‌های متعددی است که سخنگوی شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

ساعاتی پس از اعلام ثبت دمای ۵۴۰ درجه در زیرآوار پلاسکو، شهرام گیل‌آبادی روی فیلمی که از یکی از تونل‌های حفر شده در زیرآوار پلاسکو در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: «تونلی زیرهزار تن آوار برای دستیابی به ققنوس‌هایی که می‌سوزند تا از خاکسترشان ققنوسهای دیگر زاده شوند.»

برداشت ناامیدانه از این پیام، همان حدسی است که از دو روز پیش و با کشف لباس‌ها، کلاه و وسایل شخصی آتش‌نشانان بدون رسیدن به هیچ پیکری در مرحله آواربرداری از رو، زده می‌شود؛ پیکرها در حرارت بالا از بین رفته‌اند. هرچند چنین حدسی با چنین پاسخی مواجه شده‌است: «لباس آتش‌نشانان، نسوز است و پیکرها را حفظ می‌کند.»

اما توئیتی که ساعتی پیش در اکانت شخصی گیل‌آبادی منتشر شد، نگرانی‌ها را بیشتر کرد. سخنگوی شهرداری نوشته است: «دمای آتش در روی باطله‌های پلاسکو به ۵۴۰ درجه رسید. معلوم نیست کدام آهن در زیر باطله‌ها، با تن آتش‌نشان‌های ذوب شده، ممزوج می‌شود.»

این نوع اطلاع‌رسانی هولناک از سوی سخنگوی شهرداری تهران درحالی اتفاق می‌افتد که حضور خبرنگاران از عصر دیروز در محدوده پلاسکو محدود و تا حد زیادی، امنیتی شده است. 

با این‌حال امدادگرانی که همراه با آتش‌نشان‌ها در روزهای ابتدایی مشغول آواربرداری و جستجوی اجساد در پلاسکو بوده‌اند، می گویند اجساد آتش‌نشانان، در کف ساختمان قرار دارد و زیر همه آوار است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    6 0
    ماشالا تو این مملکت هر کی هر چی بلد نیست دقیقا همون کاره میشه مثلا تا پریروز طرف شاطر بوده الان میشه مدیر آی تی یا بیکار بوده و تو خونه میخوابیده الان شده وارد کننده حرفه ای این بنده خدا رو اسمشو گذاشتن سخنگو همه چی بلده از توییت کردن و چرخیدن تو اینتنرنتی که خودشون فیلتر کردنالا درست حرف زدن و نوشتن جای بسی تاسف
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    9 0
    چند سال پیشاتفاق تلخی برای اتش نشانا ن فداکار وکارگران زحمتکش شهرداری شیرازی افتاد که متاسفانه پیکر برخی از انان هرگز پیدا نشد ازخبرانلاین خواهش میکنم به بهانه حادثه پلاسکوپرونده فاجعه زباله سوزی شیراز را بازخوانی بفرمایند
  • مریم A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    4 0
    اول که یک خرده امید داشتیم که شاید حتی یک نفر زنده بیرون بیاد بعد امید داشتیم که پیکر های پاک شون پیدا بشه حالا هم که هیچ ...چه قدر ساده بودیم که فراموش کردیم اینجا ایران هست جایی که هیچ کس پاسخ گو نیست جایی که افرادی بر سر کار هستن که نه تخصص دارن نه وجدان ..... شما که نه سواد امداد رسانی رو داشتید نه امکانات چرا از کشورهای دیگه کمک نخواستید ؟؟؟دست کم از دوست و برادر عزیزتان روسیه کمک می خواستید یک لحظه خودتان را جای خانواده های این عزیزان بگذارید چه طور می شه حتی لباس یا تکه از بدن هم پیدا نشه ؟؟
  • ناشناس A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    6 1
    فقط مدیر عامل آتش نشانی را ببینید با آن بدن ورزیده .
  • کورش RO ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    6 1
    حاجی با بچه طرف نیستی پس حیا داشته باش بچت اون زیر باشه بازم حرف میزنی خون بی گناه پایمال نمیشه خدایا خودت شاهد باش
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    2 7
    معلومه چرا ممنوع کردن چون این عکاس و خبرنگارا هم توو دست و پا هستن ...هم یه جورایی به خاطرسلفی بگیراس..اگه بزارن کنار پیکر سوخته مردم هم سلفی می گیرن
    • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
      0 0
      چى ميگى عامو، وظيفه عكاس و خبرنگار تهيه خبر براى بنده و جنابعالى است، اگر نباشن كه شما الان بايد تو اين سايت، صفحه خالى نيگا كنى، كمى تفكر قبل از صحبت ضرر نداره، سعى كن، ميشه
  • بی نام IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    0 0
    واقعا نباید اجازه فعالیت در یک سری عنوان شغلی را به صرف اینکه طرف آدم موجهی هست داد
  • بی نام US ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    0 0
    خلاصه همه ی مدتم درگیر این موضوعیم...کلا ملت فیلم هندی زیاد نگاه میکنن.الان همه منتظرن گریه کردن هستن.من فکر میکنم این اتش نشانهایی ک الان دارن کار میکنن خودشونو دیگ دارن واسه ملت و تی وی لوس میکنن.