اعتماد نوشت:بی‌تردید او یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و برخلاف بسیاری از شخصیت‌های سیاسی جامعه بیش از هر سیاستمداری از زندگی شخصی او با خبر بودیم، از نام همسر و فرزندانش تا بسیاری از جزییات دیگر.

به راحتي مي‌شود فهميد كه او در تمام اين سال‌ها با وجود اينكه در بالاترين سطوح سياسي ايران حضور داشت اما بيش از هر چيز در درجه اول خود را شهروند اين كشور مي‌دانست و شايد از همين رو بود كه برخي جزييات زندگي‌اش به راحتي در دسترس مردم بود. ديروز ديدار وزير كار و رييس سازمان تامين اجتماعي با خانواده آيت‌الله هاشمي يك بار ديگر اين مساله را به رخ كشيد.

آنها به ديدار خانواده آيت‌الله هاشمي رفته بودند تا حكم مستمري او را به عفت مرعشي بدهند. آيت‌الله هاشمي با سابقه سي و هفت سال و نه ماه منظم‌ترين بيمه شده سازمان تامين اجتماعي بوده است. شايد باورش براي بسياري سخت باشد اما مردي كه در سي و هفت سال گذشته در مهم‌ترين و حساس‌ترين پست‌هاي سياسي ايران قرار داشته است چند ماه بعد از انقلاب خود را تحت پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعي قرار داده و حالا بعد از مرگش خانواده او جزو مستمري‌بگيران سازمان تامين اجتماعي هستند.

وزير رفاه به همراه مديرعامل سازمان تامين اجتماعي به منزل مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رفته و ضمن ديدار با همسر و فرزندان ايشان، حكم مستمري او را به عفت مرعشي تقديم كردند. علي ربيعي، وزير رفاه در اين ديدار ضمن تسليت مجدد به خانواده آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، به خدمات و تلاش‌هاي بسيار ارزشمند ايشان در راه پيروزي و استقرار نظام جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: بدون ترديد آيت‌الله هاشمي نقشي بي‌بديل در نظام اسلامي داشتند. سيد‌تقي نوربخش، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيز اظهار كرد: آيت‌الله هاشمي عضوي از خانواده تامين اجتماعي بودند و امروز نيز تقديم حكم مستمري به سركار خانم مرعشي افتخاري بزرگ براي ما در اين سازمان است.

وي با بيان اينكه آيت‌الله هاشمي از زمان شروع بيمه‌پردازي به سازمان تامين اجتماعي از منظم‌ترين بيمه‌شدگان بودند، گفت: بعد از وفات ايشان متوجه شديم كه ۳۷ سال و ۹ ماه سابقه بيمه‌پردازي دارند. نوربخش در اين ديدار با مرور ديدگاه‌هاي رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره رفاه و تامين اجتماعي از ايشان به عنوان پيشگام برقراري نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي نام برد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    2 10
    از پسر ابتکار چه خبر؟