رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران گفت: ۳۲۰ نفر از افراد مؤثر در حوزه گردشگری جهان در ایران حضور دارند، همان افرادی که از این کشور هراس داشتند حالا برای شرکت در کنوانسیون جهانی راهنمایان به ایران سفر کرده‌اند و از نزدیک با کشورمان آشنا می‌شوند.

‌به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ آرش نورآقایی، که در نشست خبری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری سخن می گفت با اعلام مطلب فوق و تشکر از مردم و مسئولان همدان برای میزبانی شایسته از پیش تور راهنمایان گردشگری شرکت‌کننده در کنوانسیون جهانی، اظهار داشت: مهمترین افراد به نمایندگی از کشورهای خود در حوزه گردشگری وارد ایران شده اند.

وی خاطرنشان کرد: 320 نفر از 45 کشور دنیا در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری ایران به مدت 12 روز حضور دارند که خیلی‌ از این افراد ایران را نمی‌شناسند، و حتی از ایران هراس هم داشتند و در این کنوانسیون جهانی به ایران سفر کرده و از نزدیک با ایران آشنا می‌شوند.

نورآقایی، با اشاره به اینکه راهنمایان گردشگری حاضر در ایران با بیش از 200 کشور دنیا ارتباط داشته و در آن کشورها تور برگزار کردند یادآور شد: مهمانان حاضر در پیش تور کنوانسیون از سه استان قزوین، زنجان و همدان که در مقاطع مختلف تاریخی پایتخت ایران بودند، بازدید کردند و این برای آن‌ها که با مطالعه وارد ایران شدند بسیار مهم است.

وی با تأکید بر جلب رضایتمندی شرکت‌کنندگان در هفدهیمن دوره کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، گفت: نمی‌توان مکان‌هایی را که مشابه در دنیا دارد به آن‌ها نشان داد، بلکه جاذبه‌هایی را معرفی می کنیم که رضایتمندی و شگفتی آن‌ها را ایجاد کند.

نورآقایی همچنین با بیان این‌که راهنمایان گردشگری حاضر در کنوانسیون برای حضور در ایران پول پرداخت کردند و در واقع ارز وارد ایران می‌کنند، افزود: مشکل ما جاذبه‌های گردشگری نیست، بلکه مدیریت منابع است چراکه در عرصه گردشگری باید به کوچک‌ترین جزئیات توجه داشت تا ذهنیت مناسب و مثبتی از میزبان در ذهن مهمان شکل گیرد.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با تأکید بر اینکه ظرف دو سال گذشته 400 نفر از راهنمایان گردشگری ایران برای میزبانی هفدهمین دوره کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری بدون دریافت حتی یک ریال زحمت کشیدند، بیان کرد: ما موفق به انجام یک کار تیمی فوق‌العاده خوب شدیم چراکه در برگزاری اینگونه برنامه‌ها جمع سپاری و کار تیمی بسیار با اهمیت است و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.


لازم به ذکر است، کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری شنبه نهم بهمن ماه با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و جمعی از مقامات ایران در تهران آغاز می‌شود و پیش از آغاز گروهی از این راهنمایان خارجی با همراهی راهنمایان ایرانی به قزوین، زنجان و همدان سفر کردند که پس از برگزاری کنوانسیون تهران به اصفهان و شیراز نیز سفر خواهند کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =