برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم می‌گویند با خرید یک رایانه قابل حمل از یک فروشگاه اینترنتی کلاه‌برداری ۳۰۰ هزارتومانی از آنها شده ولی نمی‌دانند چطور پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خرید و فروش اینترنتی کالا و خدمات آنقدر این روزها شایع شده که نمی توان از سهم بازار آنها چشم پوشی کرد. به همراه رشد این نوع از تجارت، تخلفات و جرایم مربوط به خرید و فروش اینترنتی هم افزایش پیدا کرده است. از جمله این تخلفات، عدم ارائه فاکتور خرید کالا و همچنین گرانفروشی است.
شاید برای شما هم پیش آمده است که با قيمت هاي متفاوت يك كالا با ويژگي ها و كيفيت يكسان در چند فروشگاه مواجه شده ايد. با گسترده شدن فروشگاه هاي آنلاين نيز قيمت كالاها مخصوصا محصولات الكترونيك با نوسان هاي مختلفي مواجه شده. در چند روز اخير برخي شهروندان تهراني براي خريد يك مدل لب تاپ با اقدام جديد فروشندگان مواجه شده اند و تخلفاتی نیز در این زمینه مشاهده شده که گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور از جمله این تخلفات است. ارائه نكردن فاكتور خريد به عنوان تخلفي محرز شناخته مي شود كه اين فروشگاهها به آن اقدام مي كنند. این خریداران شاکی می گویند تفاوت قيمت حداقل ٣٠٠ هزارتوماني لب تاپ ها در بازار بدون تفاوت و ويژگي خاص و يا قطعات اضافه و يا كارت هاي حافظه اقدامي است با آن موجه شده اند و نمی دانند با این وضعیت چه کنند.
صادق بشیری، کارشناس حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان آذربایجان غربی درباره پیگیری این تخلفات به سرویس مشکلات مردم می گوید: مشتریانی که با خرید از فروشگاه های اینترنتی با تخلفاتی مانند گرانفروشی یا عدم ارائه فاکتور مواجه شده اند برای پیگیری راههای مختلفی پیش رو دارند.
او در ادامه توضیح می دهد: این مشتریان می توانند با مدارک اثبات کننده تخلفات به شعب سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنند تا شکایت ثبت و پیگیری لازم انجام شود. همچنین آنها می توانند با مراجعه تلفنی به سامانه 124 سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان یا مراجعه حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت محل زندگی خود، از سایتی که اقدام به گرانفروشی کالا و خدمات یا سایر تخلفات مرتبط کرده است، شکایت کنند و انتظار پیگیری داشته باشند.

 

46231

 

کد خبر 630180

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =