میزان نوشت: رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات با بیان این که افزایش قیمت شیرینی همچنان اعمال نشده است گفت: تقاضای افزایش قیمت شیرینی را که از ماه‌ گذشته ارائه شده، همچنان اعمال نشده و تا پایان سال این افزایش اعمال نخواهد شد.

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ثابت ماندن قیمت شیرینی در چند سال اخیر و افزایش تقاضا برای شیرینی به نظر می‌رسید شاهد افزایش قیمت در این محصول جدا نشدنی از سفره‌های شب عید باشیم اما این اتفاق نخواهد افتاد و رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات از ثابت ماندن قیمت شیرینی در روزهای پایانی سال خبر داد.

حال با توجه به گزارش رسمی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، فائو، مبنی بر کاهش شاخص قیمت شکر در ایران که یکی از مواد اولیه اصلی برای تهیه شیرینی است به نظر ثبات قیمت امری طبیعی بوده است.

علی بهره‌مند در ارتباط با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تامین بازار شیرینی و شکلات شب عید اظهار کرد: از لحاظ تامین بازار شیرینی فروشان تدابیر لازم را برای شب عید خواهند دید و مشکلی از لحاظ تامین بازار شیرینی شب عید رخ نخواهد داد.

رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات افزود: واحدهای شیرینی فروشی آمادگی لازم برای تامین نیاز شب عید را دارند، همچنین با توجه به ازدیاد مواد اولیه و تامین این مواد توسط شیرینی فروش‌ها به نظر نمی‌رسد افزایش قیمتی را در روزهای پایانی سال شاهد باشیم و قیمت‌ها هیچ تفاوتی با روزهای معمول سال نخواهد داشت.

وی با بیان این که مانند سال‌های گذشته شاهد کمبود شکر و مواد اولیه نخواهیم بود گفت: امسال هیچگونه کمبودی برای تهیه مواد اولیه‌ مانند شکر و روغن نخواهیم داشت و شیرینی فروش‌ها می‌توانند مواد اولیه خود را از بازار و بازار آزاد تهیه کنند.

بهره‌مند ادامه داد: ثبات قیمتی مناسبی را در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم و پیش بینی‌ها برای روزهای پایانی سال هم ادامه ثبات را خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات تصریح کرد: تقاضای افزایش قیمت شیرینی را که از ماه‌ گذشته ارائه شده همچنان اعمال نشده و تا پایان سال این افزایش اعمال نخواهد شد و مردم می‌توانند در صورت مشاهده افزایش قیمت و یا کم فروشی، شیرینی فروشی‌ها با اتحادیه تماس گرفته و تخلف آن‌ها را گزارش دهند.

در انتها باید دید این ثبات قیمت با توجه به کاهش قیمت شکر، توسط شیرینی فروشی‌ها رعایت خواهد شد و یا تخلفاتی از واحدهای صنفی ثبت خواهد شد.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =