به گفته مدیرعامل مگاموتور روند اصلاح تعرفه واردات خودرو باید آهسته وبدون شتاب پیش رود.

به گزارش "خبرآلاین"، محمد رضا روشنی مقدم با اشاره به شیوه های متفاوت کشورها در اعمال تعرفه خودرو گفت: کشورهای مختلف سیاست های مختلفی اعمال می کنند. بعضی از کشورها که الان تعرفه پایینی دارند، صنعت خودرو رشد کرده و محصولات متنوعی تولید می کنند و نگران بازار خودشان نیستند، ولی بر طبق بررسیها، تا رسیدن به نقطه  اطمینان، از صنعت خود حمایت کرده اند.روشنی مقدم تصریح کرد: بحران اخیر نشان داد که کشورهایی که بازارهای توسعه یافته ای دارند وتعرفه های آنها بسیار پایین است، حمایت از تولیدات وبازار خود را بطور تمام وکمال انجام می دهند بنابراین تغییر در تعرفه واردات خودرو بایستی معطوف به حمایت از تولیدات داخل و متعادل کردن محیط کسب و کارمعطوف شود.

وی با اشاره به  تاکید مقام معظم رهبری در زمینه حراست از بازار داخل بمنظور حمایت از تولید داخلی و در عین حال افزایش کیفیت و رقابتی کردن محصولات گفت: تغییر تعرفه در مصوبه قبلی مجلس در حالی اتفاق افتاد که در دنیا بحران اقتصادی و اضافه تولید وجود داشت و برخی از کشورها مترصد بودند که اضافه تولید خود را به هر کشوری که ممکن است صادر کنند. یک نکته ظریف این است که تغییر تعرفه دراین موقعیت حساس ضروری نبود که مجلس نیز متوجه این نکته شد و تغییر تعرفه را لغو کرد. اما این تمام کار نیست.

 

کد خبر 63146

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا- IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۱
    0 0
    چه بحران باشه چه نباشه این شرکت با این محصولات که روز به روز از کیفیت محصلاتشان پایین میاید در هر شرایطی وضعیت این طورست و فقط و فقط بهانه اورد است
  • رضا- IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۱
    0 0
    حقوق مصرف کننده انواع کالا به خصوص خودرو حمايت نمايد، جرا بايد محدوديت انتخاب خودرو وجود داشته باشد ؟ جرا بايد 73ميليون خانواده مصرف کننده خودرو را فراموش کنيم و بگوييم که 20 هزار نفر در کارخانه هاي سازنده اتومبيل سازي کار مي کنند
  • رضا- IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۱
    0 0
    صنعتی که سالین سال نتونست با این همه حمایت رو پای خودش با یسته با ارئه ی محصولات با کیفیت و بروز بعد می خواد الان پیشرفت کنه ؟ دلا غیر قابل قبول برای مردم است
  • رضا- IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۱
    0 0
    مردم بايد اين آزادي را داشته باشند که از هر خودرويي که دوست دارند استفاده کنند با توجه به اين مطلب که آلودگي هوا و صوتي و زيبايي هر شهري بستگي مستقيم به خودروهاي است که در شهر در حال تردد مي باشند ، زماني ما مي توانيم تعرفه ها را بالا ببريم که خودرو مشابه خارجي يا بهتر از آن را توليد کنيم
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۳۱
    0 0
    تعرفه90% باب ميل توليد کنندگان بي معرفت است در خصوص بحث ارتقاء کيفي محصولات که در مجلس مطرح است زماني که ابزاري وجود نداشته باشد و اگر قرار بود قوانين همه چيز را درست کند که هيچ مشکلي ديگر وجود نداشت .
  • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    حقوق مصرف کننده یعنی ازادی در بین انتخاب بین خودروی خارجی بدون تعرفه و خودروی داخلی نه اجبار در انتخاب خودروی داخلی
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    هر برند خودروسازي در هر جاي دنيادر ديد مردم شخصيتي دارد که اين شخصيت را در محصولات ان شرکت از لحاظ کيفيت ايمني ميزان توجه به خواست مصرف کننده راحتي وجنس مواد بکار رفته در ان نمود مي کند و اين مسائل باعث جلب اعتماد مصرف کننده مي شود که ني نياز به تبليغ دارد نه نياز به حمايت که نمونه ي ان...است ..
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    که توجه هر ببينده اي را به خود جلب مي کند و هنگام خريد ديگر نگران هيچ چيزي نيست چون مي داند ان برند فکر همه چيز را کرده و براي همه انسان ها در هر جايي بهترين را ساخته حال مردم ما وقتي ارم پژو را مي بينند چه احساسي دارند چه ان محصول براي 2010 باشد ..
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    چه براي 30 سال پيش و تمتم اين مسائل در افکار مردم باقي مي ماند در چنين تفکري است که ان برند مي تواند ادامي حيات بدهد سود دهي داشته باشد واشتغال هم پشت سر ان مي ايد, وقتي مي بينيد بدنه يک انسان لاي اهن يک خودرو تکه تکه شده و وقتي مي بيند هواي محيط با چشم عادي سياه شده وجدان بيدار به هوش مي ايد
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
    0 0
    بازار داخل انحصاري است چه رکود چه رونق بهانه است

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین