ایرنا نوشت: منابع خبری کره جنوبی روز جمعه از برکناری «کیم وون هونگ» وزیر امنیت و اطلاعات کره شمالی به فرمان «کیم جونگ اون» رهبر این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، خبر برکناری وی بر اساس اعلام دستگاه اطلاعاتی و دولت کره جنوبی، سوء استفاده از قدرت و نادیده گرفتن مقررات در اعدام برخی از مسئولان این کشور بوده است.
منابع امنیتی کره جنوبی همچنین اعلام کردند که حزب حاکم کارگر کره شمالی اواسط ماه گذشته میلادی پس از بررسی هایی که از این وزارتخانه انجام داده بود، متوجه سوء استفاده وزیر ۷۲ ساله از قدرت خود شده است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز گزارش کرد که مقام کره شمالی به جرم نقض حقوق بشر، سوء‌استفاده از قدرت و ‌فساد در بدنه وزارت امنیت برکنار شد.
«جیونگ جون هی» سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی نیز از وزیر امنیت کره شمالی به عنوان مجری اعدام مخالفان نام برده است.
او همچنین برکناری این فرد به دلیل نزدیکی بیش از حد او به رهبر کره شمالی را نشان دهنده بروز بی ثباتی در بدنه حکومتی این کشور عنوان کرد.
یونهاپ اعلام کرد که وزارت امنیت در کره شمالی یکی از قویترین ارگان های دولتی محسوب می شود که رسیدگی به موضوع اردوگاه های کار اجباری و زندانیان سیاسی یکی از وظایف آن محسوب می شود.
گزارش منابع اطلاعاتی کره جنوبی حاکی است که این فرد پس از بررسی هایی در وزارتخانه خود، دستور اعدام برخی را صادر کرده است که از موارد جدی نقض حقوق بشر به حساب می آید و رهبر کره شمالی دستور برکناری وی را داده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    1 0
    باید بره خدارو شکر کنه ..اعدام نشد
  • بی نام ES ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    2 1
    مگر رهبر کره شمالی به حقوق بشر اعتقادی داره؟
  • علی گوهر A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    0 0
    فکر کنم دم دمهای اعدام باشه