افزایش دو برابری استقبال خارجی‌ها از نمایشگاه گردشگری ایران

معاون سازمان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دو برابر شدن تعداد هیات های خارجی شرکت کننده در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه بازدید از غرفه های این نمایشگاه در جمع خبرنگاران درباره حضور شرکت‌های خارجی در دهمین مرحله از نمایشگاه گفت: امسال در دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته شرکت‌هایی از 21 کشور حضور داشتند که سالن شماره 5 را به آنها اختصاص داده‌ایم و خوشبختانه حضور این شرکت‌ها، علاقه‌، تنوع معرفیشان و تبلیغاتشان نشان می‌دهد که روی این نمایشگاه به عنوان یک ظرفیت همکاری حساب کرده‌اند و نمایشگاه توانسته جای خود را در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی باز کند.

وی گفت: این نمایشگاه به کانونی برای معرفی، تعامل و بستری برای بازاریابی و مشارکت با طرف‌های ایرانی، اطلاع از وضعیت گردشگری ایران و تنظیم قراردادها و برنامه‌های مشترک‌شان تبدیل شده است، بعد از این سه دوره اخیر که تمرکز نمایشگاه به سمت محتوا و مدیریت کیفی گذاشته شده در مسیر درستی قرار گرفتیم و به طرف بهتر شدن پیش می‌رویم.

معاون سازمان گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: سال به سال به تعداد کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه افزوده می شود. کیفیت حضور کشورهای خارجی نیز در این نمایشگاه متنوع از از سال های قبل است.

رحمانی موحد ابراز امیدواری کرد که این روند کمک کند تا نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به قطب معرفی صنعت گردشگری ایران و یک کانون تاثیرگذار در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

وی درباره وضعیت شرکت‌کنندگان خارجی متعلق به بخش خصوصی نیز گفت: در این نمایشگاه بخش تخصصی با یکدیگر تعامل و گفت‌وگو دارند، بخشی خودشان را معرفی می‌کنند و بخشی هم کشورشان معرفی می‌کنند. این یک سبک استاندارد است که در نمایشگاه‌ها شاهد هستیم. هر کشوری می‌رود و موقعیت‌های خود را معرفی می‌کند. ظرفیت نمایشگاه ما هم بین‌المللی است و جاده به صورت دوطرفه است؛ بنابراین آنها هم این امکان را دارند که کشور خود را معرفی کنند.

معاون گردشگری همچنین با اشاره به جلساتی رسمی با بخش دولتی برخی از کشورها بیان کرد: در روزهای گذشته میزبانی چندین وزیر را در تهران داشته‌ایم. تا به حال وزرای لبنان، افریقای جنوبی، زیمبابوه، تایلند، همچنین معاون وزرای روسیه، ترکیه و هیات‌هایی از کشورهای ارمنستان، قزاقستان، سوئیس، به صورت رسمی حضور یافته‌اند، این اتفاق هم فرصت همکارهای دوجانبه و هم فرصت دیدن نمایشگاه را فراهم کرده است. امسال از نظر کمی تعداد هیات‌های خارجی دو برابر سال پیش است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =