ایرنا نوشت:مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اقدام های دولت تدبیر و امید در حوزه راه های این استان گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون بیش از 100 کیلومتر به طول بزرگراه های استان اضافه شده است.

سید کمال الدین میرجعفریان اظهار کرد: در این مدت (سه سال و نیم) در زمینه احداث راه و بزرگراه در استان ایلام اقدام های موثر و مهمی انجام گرفت که نتایج بسیار خوبی از جمله تسهیل در تردد خودروها و کاهش حوادث رانندگی را همراه داشته است.
وی افزود: تا پیش از دولت یازدهم تنها 20 کیلومتر از راه های استان بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به 120 کیلومتر افزایش یافته که نشان از توجه دولت به بخش زیرساخت های ارتباطی این استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اعتبار هزینه شده در ساخت این مقدار بزرگراه را نزدیک به 2 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی 200 کیلومتر بزرگراه دیگر در دستور کار قرار دارد که تلاش می شود تا پایان دولت یازدهم 30 کیلومتر دیگر به حجم بزرگراه های استان اضافه شود.
میرجعفریان یکی از پروژه های مهم راهسازی استان، احداث و بهسازی جاده ایلام - صالح آباد - مهران، مهران - دهلران - اندیمشک و جاده کرمانشاه - حمیل - ایلام اعلام کرد و گفت: این مسیر جهت ارتباط بین استانی و توسعه صادرات مرزی نیازمند توجه جدی به لحاظ تخصیص اعتبار است.
وی اضافه کرد: تلاش و پیگیری های خوبی در سال گذشته در خصوص تعریض جاده اسلام آباد غرب - حمیل انجام گرفته ضمن اینکه برنامه اجرایی این جاده در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه در دست اقدام است.
میرجعفریان اعتبار مورد نیاز برای تعریض و بهسازی جاده صالح آباد - مهران و دهلران - اندیمشک به مسافت در مجموع 300 کیلومتر را پنج تا شش هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: هم اکنون مسیر صالح آباد - بان رحمان با اعتبار یک هزار و 800 میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شده و در انتظار جذب پیمانکار برای اجرایی شدن طرح هستیم.
وی گفت: در خصوص ادامه طرح تعریض جاده دهلران - اندیمشک هم با مشارکت وزارت نفت توافقنامه ای برای اجرای طرح با اعتبار 625 میلیارد ریال امضا شده است.
هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =