ایرنا نوشت:دختران فوتبالیست تیم پالایش گاز ایلام با وجود تمام مشکلاتی که با آن دست‌ و پنجه نرم می کنند، در لیگ برتر امسال نتایج قابل قبولی کسب کرده و امیدوارند در پایان این مسابقات جایگاهی شایسته بدست آورند.

تیم فوتبال لیگ برتری پالایش گاز امسال با ترکیبی از بازیکنان شایسته و مستعد ایلامی پای در این رقابت ها گذاشت و در هر بازی با تلاش بازیکنان و کادر فنی و کسب نتایج خوب، امیدوارانه تر به بازی های آینده خود می اندیشد.
با این وجود، مسایل و مشکلات این تیم و بازیکنانش کمتر دیده شده و کسی صدای شان را نمی شنود، تیمی که به همت بازیکنان و امکانات محدود در ادوار لیگ برتر خوب ظاهر شده اما همچنان مورد بی مهری مسئولان است.
مسئولان ورزش استان ایلام باید توجه بیشتری به این تیم همیشه ثابت در لیگ برتر داشته باشند چرا که نیک می دانند با وجود مشکلات و سختی های زیاد، بازیکنان و کادر فنی با غیرتی مثال زدنی در گرما و سرما، کمبود زمین چمن مناسب استاندارد برای تمرین و مسابقه و امکانات محدود در مسابقات لیگ برتر درخشش خوبی داشته است.
نبود حامی مالی، کمبود امکانات، به تعویق افتادن صدور مجوز برای تمرین ابتدای فصل، باعث دلسردی بازیکنان نشد و این تیم یک دست و یک دل با تعصب مثال زدنی به تلاش خود برای مطرح شدن ورزش ایلام در کشور ادامه داد و موفقیت های پی در پی را کسب می کند.
در شرایطی که تیم های فوتبال مردان در استان ایلام در رده کشوری چندان موفق نیستند، بانوان ایلامی در قالب تیم پالایش گاز با وجود کمی امکانات در مقایسه با تیم های رقیب، نگاه مربیان، کارشناسان و مسئولان فوتبال بانوان کشور را به خود جلب کرده اند.
این تیم متعصب برای زنده کردن نام و آوازه ورزش این استان و مهمتر از همه نشان دادن استعداد ناب دختران ایلامی به فوتبال کشور در رقابت های امسال لیگ برتر توانسته خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی مسابقات مطرح کند.
تیم پالایش گاز ایلام به عنوان نماینده بانوان این استان تنها تیم رقابت ها لیگ برتری است که بازیکن غیر بومی ندارد، این تیم در همه دوره های لیگ برتر حضور داشته و به غیر از سال گذشته که در جایگاه هفتم قرار گرفت همیشه از تیم های بالای جدول بوده است.
اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم مشکلات زیاد از جمله کمبود منابع مالی و حمایت نشدن از سوی مسئولان استان را از عوامل مهمی دانستند که باعث عدم نتیجه گیری این تیم در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر شد.

** نبود اسپانسر مالی مهمترین مشکل ورزش بانوان استان است
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: استان ایلام دارای ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی خوبی در تمامی رشته هاست که بطور قطع سرمایه گذاری بر روی رشته های ورزشی و جذب ورزشکاران بومی و شناسایی استعدادها در راستای رشد و شکوفایی ورزش استان می تواند بسیار مهم و کارآمد باشد.
شهناز قبادی افزود: مسئولان و نهادهای مربوطه باید تعامل خود را بیشتر کنند و در جذب اسپانسر در راستای توسعه ورزش استان بیشتر از گذشته گام بردارند.
وی تاکید کرد: تیم فوتبال بانوان پالایش گاز ایلام در لیگ برتر برای رفع مشکلات مالی خود باید از اسپانسر بخش خصوصی کمک بگیرد ضمن اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان وظیفه ای در قبال باشگاه های خصوصی ندارد اما همیشه در حد توان خود تلاش کرده تا حامی آنها باشد.
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: ورزش بانوان استان بویژه در رشته فوتبال دارای استعداد و پتانسیل های فراوانی است که اگر امکانات و شرایط مطلوب فراهم شود می ‌توانند به خوبی درخشیده و مقام‌های ارزنده‌ای برای استان کسب کنند.
قبادی افزود: تاکنون تعداد زیادی از بازیکنان تیم پالایش گاز ایلام توانسته‌اند به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان دعوت و یا به عضویت دیگر تیم های لیگ برتری در آیند که این نشان دهنده استعدادهای بسیار استان در این رشته ورزشی است.
وی اضافه کرد: با وجود تنگناهای موجود، وضعیت تیم فوتبال بانوان پالایش گاز ایلام اکنون مساعد است البته وضعیت مطلوب تر آن با استفاده از دو عامل بسیار مهم آگاهی ‌بخشی به جامعه و ایجاد امکان دسترسی سهل و آسان به امکانات ورزشی برای بانوان میسر خواهد شد.

** پالایش گاز ایلام در اندیشه کسب جایگاه در لیگ برتر فوتبال بانوان
سرمربی تیم فوتبال پالایش گاز نماینده ایلام در رقابت های لیگ برتر بانوان گفت: این تیم فاصله چندانی با تیم های برتر لیگ امسال ندارد و در تلاشیم خود را به عنوان یکی از سه تیم برتر مطرح و این جایگاه را در پایان مسابقات لیگ بدست آوریم.
فاطمه حیاتی اظهار کرد: این تیم امسال با تلاش کادر فنی و بازیکنان همچنین حمایت شرکت پالایش گاز، نتایج قابل قبولی در رقابت های لیگ برتر کسب کرده و تا دستیابی به عنوان سوم فاصله چندانی ندارد.
وی افزود: قبل از شروع مسابقات لیگ برتر برای صدور مجوز آغاز فعالیت و تمرین تیم با مشکلاتی روبرو بودیم و در هفته های ابتدایی شرایط و آمادگی لازم برای حضور مقتدرانه در مسابقات را نداشیتم اما در ادامه با جدیت و برنامه ریزی های مناسب روند رو به رشدی را در پیش گرفتیم.
حیاتی یادآور شد: علاوه بر حمایت های مالی و فراهم شدن امکانات از سوی شرکت پالایش گاز، یکی از ارکان موفقیت و پیشرفت ورزش بانوان حمایت مردم و رسانه ها است که امیدواریم بازی هایی که میزبان هستیم با اطلاع رسانی، تماشاگران برای دیدن بازی تیم به ورزشگاه بیایند و از این تیم حمایت کنند.
سرمربی تیم پالایش گاز ایلام با تاکید بر حمایت مالی و فراهم کردن امکانات از سوی شرکت پالایش گاز برای این تیم همچنین از مرتفع شدن مشکلات مالی، امکانات اسکان و اعزام تیم به مسابقات لیگ برتر خبر داد.
وی گفت: امسال یک کارشناس تغذیه در کنار تیم قرار گرفته و با کنترل وضعیت سلامتی بازیکنان از جمله افزایش و کاهش وزن و چگونگی استفاده از مکمل های مجاز، اکنون تیم در شرایط خوب فیزیکی قرار دارد.
حیاتی اظهار کرد: با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال ما در زمین تختی، محدودیت زمانی برای تمرین بانوان در این زمین کار ما را سخت کرده اما به همت شرکت پالایش گاز علاوه بر این زمین، 2 روز در هفته از زمین چمن دانشگاه ایلام هم استفاده می کنیم.
وی یکی از برتری های این تیم را وجود بازیکنان بومی با استعداد دانست و گفت: تیم پالایش گاز ایلام تنها تیم رقابت های امسال لیگ برتر است که تمام بازیکنان آن بومی هستند.
به گفته وی، این موضوع هم باعث دلگرمی و اعتماد به نفس بازیکنان و هم استفاده از ظرفیت و استعدادهای موجود در استان شده و برای حفظ تیم در سال های بعد و کسب جایگاه شایسته در لیگ برتر نیز موثر است.
سرمربی تیم پالایش گاز ایلام تاکید کرد: این تیم تنها تیم لیگ برتری استان ایلام است و باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد اما متاسفانه شاهد تبعیض و اجحاف در حق ورزش بانوان هستیم در حالیکه اگر تیم فوتبال آقایان در لیگ برتر حضور داشت مسلما شرایط بهتر، توجه بیشتر و بدون محدودیت برای آن تیم در نظر گرفته می شد.
سرمربی تیم پالایش گاز ایلام یادآور شد: از دیگر مشکلات ورزش بانوان محدودیت زمانی برای استفاده از زمین تمرین است چون به محض تمام شدن زمان، شاهد ورود آقایان به زمین هستیم و باید بازیکنان بلافاصله زمین را ترک کنند در صورتی که دقایق آخر تمرینات بسیار مهم است.
وی در خصوص قرارداد بازیکنان این تیم گفت: امسال شرایط بازیکنان با حمایت شرکت پالایش گاز ایلام بسیار بهتر شد و طبق توافق دستمزد خود را دریافت می کنند ضمن اینکه با فراهم شدن امکانات مناسب (با وجود کمبودها) انگیزه آنها افزایش یافته و شاهد موفقیت تیم در مسابقات لیگ برتر هستیم.
حیاتی افزود: این تیم با وجود داشتن بازیکنان خوبی از جمله زهرا حاتم نژاد 'خانم گل نیم فصل'، طاهره آزادی، ستاره عبداللهی و عاطفه ایمانی که پیشنهادات خوبی هم از سایر تیم ها دریافت کرده اند مسابقات را ادامه می دهد و این افراد بدلیل تعصب به تیم و شهر خود هیچ پیشنهادی را قبول نکرده اند.
امسال شرایط این این تیم روبه رو بهبودی است و مشکلات اولیه تا حدودی رفع شده حامی مالی این تیم نیز با فراهم کردن امکانات، وجود کادر فنی مجرب، کارشناس تغذیه و پرداخت به موقع دستمزد بازیکنان انگیزه آنها را افزایش داده و این تیم مدعی کسب یکی از سه عنوان اول تا سوم لیگ برتر امسال است.
تیم پالایش گاز بانوان ایلام از مجموع 13 بازی خود در رقابت های لیگ برتر امسال 9 برد، یک تساوی، سه باخت، 22 گل زده و 16 گل خورده با 28 امتیاز هم اکنون در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =