شما نظر بدهید/ با تولید خودروهای جدید موافقید یا واردات آن‌ها؟

خودروهای جدید در راه هستند؛ آن طور که معاون وزیر صنعت گفته شش قرارداد بسته شده و قرارداد هفتم هم در راه است.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش ها نشان می دهد که به ازای هر ۲۱۰ ایرانی یک خودرو وجود دارد، این در حالی است که این رقم در دنیا ١٢١ است. این فاصله برای خودروسازان داخلی و خارجی بازار جذابی را ساخته است. درمقابل گروهی هم معتقدند که حجم بالای خودروها در شهرها باعث بروز ترافیک،آلودگی هوا و مسایل زیست محیطی شده است و البته بازار را در اختیار خارجی ها می گذارد.به نظر شما خودروهای جدید می تواند به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد یا واردات آنها؟ 

شما کاربر محترم خبرآنلاین می‌توانید نظر خود در بخش «ارسال دیدگاه» ثبت کنید.

 

3535

کد خبر 635753

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 153
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    فقط واردات
    • سینا A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      431 4
      ای کاش حرف های ما تاثیر داشت...
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      385 3
      وقتي انحصاري ميشه ١٠٠درصد واردات ازاد بدون انحصار بهترين راه حل هست ، چون وقتي مونتاژ انجام بشه ميگن مثلا ٣٠درصد قطعات بايد داخلي بشه و ... ولي اون افرادي كه اين كار رو به عهده ميگيرن ميرن چين قطعه رو ميارن و به عنوان قطعه داخلي ازش نام ميبرن ولي اين قطعات درجه ٣و٤ قطعا كيفيت ماشين رو مياره پايين ، براي همين مونتاژ خودرو تو ايران به اين وضع افتاده و ما بايد به خواطر اين افراد ماشين ٦٠ميليوني رو ٢٠٠ميليون خريداري كنيم ، كاش انحصار از بين بره ...
    • محمد حسین A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      جون مادرت واردات.بخدا واردات.
    • بی نام NL ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      173 2
      اینکه خودرو در داخل تولید شود حرکت پسندیده ای است کما اینکه در خیلی از کشورها مثل ترکیه ، هند ، مالزی، برزیل و ... این مسئله باعث شکوفایی تولید این کشورها شد اما مشکل اینجاست که ساختار سیاسی و اقتصادی کشور ما اجازه بهره مندی کشور از مزایای این تولید را نمیدهد و معمولا اینگونه تولیدات عده معدودی را منتفع و اکثریت جامعه و کشور را از این بابت متضرر میکند وگرنه راهی که تا امروز خودرو سازی داخلی رفته را دیگر کشورها هم رفتند ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم و سایر کشورها که مشابه ما عمل کردند امروز در دنیا سهمی از بازار خودرو را دارند که به سود مردم و کشورشان است.تا این ساختار سیاسی اقتصادی رانتی در کشور هست مردم و کشور فقط از تولید و واردات خودرو ضرر میکنند. فساد را کنترل کنید اول تا بعد.
    • بوئين زهرا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      123 5
      با بركناري وزير و مافياي دولتي خودرو ، فقط موافقيم
    • فریبرز A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      62 6
      قطعا تولید داخل و کمک به اشتغالزایی و ارز آوری بجای خروج ارز از کشور به سه شرط : 1تولید محصولات روز و تغییرات در محصولات، همزمان با شرکت مادر. 2تولید با کیفیت استانداردِ برندِ مادر. 3فروش به قیمت بین المللی و رقابتی.
    • مهربان توسی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      88 1
      تا کی اصرار بر تولید ارابه مرگپراید و405؟؟مردم ایران لایق بهترین خودروها هستند بعداز 40 سال حمایت همه جانبه خودروسازی درجا میزنه و موقع کاهش تعرفه و ایجاد فضای رقابتی است نه رانت ومافیا و...
    • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      1 6
      واردات باشه که یک درصد اینها کامنت گذاشتن با تعرفه 160 درصدی نمیتونن ماشین بخرن ،تولید داخل باشه اینها هم میتونن بخرن
    • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      6 0
      واردات . چون فاصله زمانی استفاده از نعمت ماشین برای ما بین سن 20 سال تا حدود 60 سال هستش یعنی حداکثر 40 سال از دوران زنده بودن...لذا برنامه های پیشرفت اقتصادیو تولید ماشین بدربخور 200 ساله مدیران برای ما مناسب نیست.
  • احسان A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    ملتی که هنوز بلد نیستن موقع رانندگی راهنما بزنن... ملتی که حق تقدم و رانندگی بین خطوط رو بلد نیستن....ملتی که موقع رانندگی آشغال بیرون میریزن...ملتی که موقع رانندگی به هیچ قانونی احترام نمیزارن لیاقت خودروی مدرن و امروزی رو ندارن...برای این مردم پیکان هم زیادیه... خودروی مدرن مال مردم مدرنه نه برای مردم ما
    • احسان IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      با سلام به شما که معلم اخلاق هستید بدانید که جامعه را من و شما تشکیل می دهیم شما هم جزئی از این ملت هستید.
    • بی نام RO ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      85 31
      یه مثبت بیشتر نتونستم بدم.
    • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      79 79
      بخیل تر از شما وجود نداره. متاسفانه مملکت دست افرادی همچون شماست.
    • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      106 0
      باید تاسف خورد به حال خودمون از ماست که بر ماست
    • حسن A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      113 8
      آیا سوار بر پیکان نمیتوان بیرون آشغال ریخت؟ آیا سوار بر پیکان به تمامی قوانین احترام خواهیم گذاشت؟ آیا ماشین پیکان بدون راهنما نمیپیچد؟ آیا ماشین پیکان خودش بین خطوط رانندگی میکند؟ از ماست که بر ماست رفیق...
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      44 25
      واقعا گل گفتی دمت گرم. هرچند به یه عده برخورده حرفات اما واقعیتو گفتی
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      54 18
      شما خودت رعایت کن همه چی درست میشه
    • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      49 37
      اونهایی که بهت منفی دادن همونهایی هستند که قوانین رو رعایت نمیکنن و از حرفات ناراحت شدن
    • محسن GB ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      58 25
      چرا از نوشته این دوست عزیز همه نارحت شدند ؟ کافیست چند روز در یک کشور اروپایی رانندگی کنید تا متوجه شوید که حق کاملا با "احسان" است.
    • سام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      30 6
      سلام هموطن حرفتون درسته ولی توجه داشته باشید که رشد فرهنگی را بایستی تمرین کرد. پایه ی دیگر تمرین فرهنگی، گفتگو در مورد آن است که در شبکه های اجتماعی و همین سایت اینترنتی قابل حصول است. مردم ما مردم خوبی هستند. ببینید در همین قضیه ی پلاسکو چقدر همگرایی و همدردی داشتیم. بنابراین ما نیاز به گفتگو و تمرین داریم.
    • حسن IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      45 4
      مشکل از مردم ایران نیست رفتار همین مردم زمان مسافرت به کشور دیگر متفاوت و حتی اعجاب برانگیز است از طرف دیگر مثلا انگلیسیها در کشور خودشان منضبط ترین رانندگی را دارند ولی به محض خروج از کشورشان بیشترین تخلفات رانندگی را مرتکب میشوند . اتفاقادر ایران خودروهای به روز رفتار راننده را تاحدود زیادی تغییر میدهد
    • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
      5 1
      نظر شما بی ربط است،همه مردم حق دارند خودرو کم مصرف و به روز داشته باشند ،رفتار درست ترفیکی و شهروندی مساله دیگری است که جداگانه باید بهش پرداخته
    • بینام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
      2 1
      بیشترین امار تخلف مال خودروهایی مثل پراید نیسان وانت پیکان و.. ... هست که نشون حرفهای شما کاملا احساسیه و غیر کارشنناسی
  • علی A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    270 4
    کیفیت و قیمت و میزان آلایندگی برای من مهم هست . تولید داخل ثابت کرده که هیچ کدوم ار فاکتورها رو نمیتونه رعایت کنه .
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    187 4
    واردات با تعرفه کم به همراه تولید خودرو های روز با قیمت مناسب. همچنین با تاسیس کارخانه های مونتاژ خودرو به وسیله سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد رقابت بین تولید کنندگان داخلی گوشه چشمی هم به منافع مردم طبقه متوسط داشته باشیم. تا وقتی که هم تولید خودرو در انحصار قول های شبه دولتی هست هم واردات خوردرو در دست سرمایه داران با وابستگی حکومتی فقط مردم هستند که ضرر میکنند
    • ا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      61 0
      تا وقتی قدرت تصمیم گیری دست مردم نیست و تاوقتی جان و مال مردم ارزش ندارد وتاوقتی که باند های رانت خوار هم در تولید وهم در واردات دخالت دارن وتا وقتی از تولید و واردات سودهای 200 و300 درصدی از مردم میگیرند نظر دادن ماهم بی فایده است .
  • بلالمی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    163 1
    اگر همین اشخاصی که الان پژو وسمند مونتاژ می کنند.همینها باشند نه مگر اینکه کسی بیاد که وجدان کاری داشته باشد
  • رسول ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    155 3
    باواردات
  • محمدرضا A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    162 3
    سلام. به نظر من واردات خودرو از کشورهایی به جز چین به نفع مردم ایران است. چون کیفیت بالاتر و تقلب و دزدی کمتر است. البته اگر واردکنندگان به اصطلاح محترم کمتر به فکر جیب خودشان باشند.
    • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      50 1
      احسنت برشما .نه فقط خودرو ، خدايي جنس چيني به درد نمي خوره.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    106 1
    هر راهی که ارزانتر وبا کیفیت بهتر به دست ملت برسه...گرچه جیب ملت جیب همه هست
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    137 3
    خودرو وارد بشه ان هم با عوارض کمرکی کم
  • بینام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    87 1
    بیان آقا، خسته شدیم از این ماشین های داغون ایرانی، مفت نمیارزن
  • محمد A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    75 1
    من با واردات موافقم چراکه در داخل تولید کردن فقط رانت برای تولیده کننده ایجاد کرده و مصرف کننده نه تنها بهره ای نمی برد بلکه بارها شاهد بوده ایم که از امکانات استاندارد خودرو هم کاسته می شود مثال جدید هیونداهای i10 و i20 با قیمت بالا و امکانات کمتر
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    91 3
    تولید توسط کارخانه اصلی خودرو مثلا تویوتا در خاک ایران. هم اشتغال زاست هم کیفیت حفظ میشه وقیمت پایین میاد. کاری که سالهاست در کشورهای دیگر حتی امریکا انجام میشه .البته فکر نمیکنم مافیای خودرو و دلواپسا به بهانه نفوذ چنین اجازه ای بدن.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      2 0
      البته با قرارداد مناسب و صادرات تا اونها مجبور شن خودر خودرو به روزي توليد كنند كه مصرف داخل ايران نداشته باشه
  • سلام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    66 5
    سلام علیکم واردات همراه با پشتیانی خدمات
  • امید A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    70 2
    خودرو باید کامل ازاد بشه
  • بی نام RU ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    63 2
    تا وقتی خودروسازی دست دولت و شبه دولتی هاست فقط واردات. مگر این که دست بخش خصوصی بیفتد و خود برندهای مطرح کارخانه در ایران بزنند.
  • علی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    53 2
    واردات خودرو با کیفیت
  • .بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    41 1
    سوخت ناقص خودروهای تولید داخل هوای الوده ضرراقتصادی به مصرف کنندگان خوذرو اگر در ب ایران خودرو وسایپا راببندن وکارگرها این دو خودروساز سرماه بیایند حقوق بگیرند ودولت ماشین وارد کند بازهم به نفع مصرف کننده ودولت وکشور خواهد بود با هوای پاک وتصادف کم
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    43 1
    واردات
  • بدون نام ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    57 2
    توليدكننده داخل به اندازه كافي وقت داشت كه بتونه محصول با كيفيت توليد كنه كه متاسفانه نتونست و نخواهد توانست ،، بايد واردات آزاد بشه تا توليد كننده داخل بفهمه كه بازار رقابتيه و كيفيتشو بياره بالا ،، تا كي بازار انحصاري بايد باشه ، تا كي مردم بايد محروم بشن از محصولات با كيفيت
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    18 37
    من با بومی سازی به سبک بنز وتویوتا موافقم قطعه سازی رو میتونن به کارخونه های معتبر سفارش بدن اما برند ایرانی باشه ودر انحصار ایران یادمون نرفته همین چند سال پیش ایران خودرو در بیش از 95کشور دنیا نمایندگی داشت وفروش خوبی هم داشت ,یادمونه که خودرو های صادراتی چه کیفیت بالای داشتند الان مگر سوزوکی ,کپچر , رنوساندرو ,اچ سی کراس هایما سورن و...که بعضی از اونا مونتاژهستن کیفیت بدی دارند همین سوزوکی رو اول با اون رانندگی کنید وبعد با توسان واسپورتیج و....مقایسه کنید عامل قیمت وشرایط فروش وکارگر ایرانی رو هم به اون اضافه کنید بعد اعلام نظر نمایید یادمون باشه همه پیچ های خودرو های ساخت داخل یا مونتاژ رو کارگرای خومون بستن من تا میتونم ایرانی با کیفیت می خرم چون بدست کارگرای خومون ساخته شدن
    • بی نام DE ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      8 14
      دمت كرم.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      11 0
      بله ما هم ایرانی با کیفیت می خواهیم ولی میدونیم که وجود نداره
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    41 6
    با تولید خودروهای برقی کاملا موافقم
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    45 3
    واردات
  • پویا IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    43 4
    واردات با تعرفه مناسب..قبول کنیم ما علم اینکارو نداریم..
  • سعید A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    27 1
    با توجه به قیمت مناسب خودرو در دنیا به نظرم وارد بشه بدون عوارض گمرکی و در داخل فقط خدمات باشه، اینجوری هم ماشینها مناسبتر و ایمن تر هستن هم اینکه با قیمت کم، استقبال زیاد خواهد بود و شرکتهای خدماتی هم سود خوبی خواهند برد. با مدیریت ضعیف شرکتهای خودروسازی و حتی با گمرک بسیار بالا، تولیدکنندگان داخلی بدهی های زیاد دارن. حتی اعلام میکنن که فلان سال زیان ده بوده
  • محمود A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    8 23
    باسلام برای کشورهای درحال توسعه مثل ایران ، ترکیه و برزیل بهتر نیازهای مصرفی جامعه در مدلهای متنوع و اقتصادی از طریق تولید تامین شود و مدلهای متنوع لوکس از طریق واردات. فعلا برای ایران زود است خودروی لوکس و لاکچری تولید نماید شاید 30 سال نیاز به زمان داشته باشیم. باتشکر
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    28 1
    واردات آنهم اصولی شفاف و بدون دخالت دولت و خصولتی ها اگر بنا باشد سهمی به جیب دولت و نهادهای دولتی برود واردات هم مفید نخواهد بود تولید داخل را هم چه عرض کنم والا حرفش رانزنیم سنگین تره
  • مهدی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    49 4
    واردات چون دیگه ما را به خیر خودروساز داخلی امید نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    43 1
    قطعا واردات. ان با عوارض گمرکی کم.
  • روح اله IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    28 0
    واله ما عادت كرديم با يك دست چند هنداونه برميدارم اولا ما بايد مونتاژ كار خوبي ميشديم بعد سراغ توليد داخلي ميرفتيم متاسفانه ما بهترين ماشينها ي روز دنيا رو هم درست مونتاژ نميكنم و مشتري راضي نيست ما بايد قدم اول كه مونتاژ كاري هست خوب بردارم نه اينكه بعد از چهل سال توليد نه مونتاژ كاريم نه توليد كننده خودرو
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    30 1
    متاسفانه خود روی ملی نون دونی بعضی ها شده است که بنام تولید ملی و حمایت از تولیدات ملی پول مردم را به جیب می زنند.مردم خودروی خوب لازم دارند و وقتی قرار است پول از جبیشان خالی بشه و خود روی بی کیفیت سوار بشن و جانشان در خطر باشد ،همان بهتر که خود روی وارداتی سوار بشن.
  • پیام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    40 2
    واردات ماشین های ژاپنی بدون گمرک . نمی دونم چرا جان مردم برای دولت هیچ ارزشی نداره؟ چرا باید مردم ایران سوار ماشین های بی کیفیت بشن در صورتی که با همین پول پراید میشه یه تویوتا با استاندارد های روز جهان سوار شد که هم امنیت داره و هم آلاینگی کمتر .
    • رر A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      10 7
      جان من تو یک تویوتا ۵هزار دلاری صفر معرفی کن نمیدونم چرا عادت کردیم حرف های از رو هوا بزنیم جالبم هست که ۲۵تا مثبت خورده و فقط دوتا منفی
  • محمد عظیمی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    2 61
    سلام درست است که کیفیت برخی تولیدات داخلی به پای خارجی ها نمی رسد ولی باید انصاف داشته باشیم. روند کیفیت محصولات داخلی بهتر شده است . باید از تولید داخل حمایت کنیم.
    • بی نام DE ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      26 1
      یعنی تا چند سال برادر.
    • اردلان IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      29 0
      من سال 84 یک 206 تیپ 6 خریدم هنوز داره کجدار ومریز کار میکنه . پدرم سال 92 اس دی خریده هر دو ماه یکبار باید بره تعمیر گاه .تازه این خوبشه همه ما موارد بدتر رو سراغ داریم مواردی که منجر به مرگ و جرح شده . تا کی باید صبر کرد .
    • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      14 0
      گلم یه پیچ روهم نمیتونی نمونه اصلیشو با مدل ایرانیش مقایسه کنی، چرا نمیخواهید حقیقتو بپذیرید، کجای دنیا خودرو صفر کیلومتره برای تعمیر موتور و گیربگس و... میبرن تعمیرگاه و بعد با پاسخ عدم وجود جنس مرغوب مواجه میشن؟
  • رهگذر IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    34 1
    واردات فقط واردات
  • بی نام DE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    39 1
    وقتي نميتونيم توليد كنيم بايد وارد كنيم
  • رضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    7 17
    بومی سازی خودروهای میان رده اروپایی و ژاپن ورود خودرو چینی ممنوع تولید داخلی بی کیفیت و طرح های تکراری گران قیمت ممنون واردات خودرو لوکس و گران قیمت ممنوع
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      10 3
      الانم تقریبا همينه ديگه. فقط شما یک مرحله تندروتر از مسولانمون هستی، می خای رقبای چینی رو هم قلع و قمع کنی
  • تورج ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    21 1
    با سلام،به نظر من ایران باید وسیله نقلیه ولوازم برقی خود را واردت کنه چون تولید داخلیش به هیچ دردی نمیخوره،
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    7 5
    تولید خودرو جدید و باکیفیت و صادرات آن به دیگر کشورها به رشد اقتصادی کشور و کاهش نرخ بیکاری کمک خواهد کرد. در ضمن قیمت برای مصرف کننده داخلی نیز باید همان قیمت فروش به دیگر کشورها باشد.
  • رسولی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    19 0
    در فضایی که رقابت وجود ندارد خودرو ساز داخلی اتوموبیل را با کیفیت پایین و قیمت بالا به فروش میرساند و سودش را میبرد درحالیکه مصرف کننده صد در صد ازین وضعیت متضرر میشود باید واردات ازاد شود تا مصرف کننده حق انتخاب داشته باشد و این امر خودرو سازها را وادار میکند که با قیمت منصفانه و کیفیت بهتر وارد بازار شود
  • saiid A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    17 0
    فقط وارداتتتتتتتتتتت
  • بی نام RO ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    17 0
    کارخانه های ماشینهای مذکور باید وارد ایران شن کارگرها ایرانی اما کارفرماها از خود کشورها مونتاژکردن تولید نیست روزی که تونستیم مثل همون پیکان رو که خودمون ساختیم بسازیم چه بهتر اما در حال حاضر با این گمرکیه مسخره و نرخ سرسام آور خودرو و گرونیه بیخود خودروهای مونتاژی هزار سال پیش بهتره هر ماشینی بجای ورود خودش کارخونش وارد ایران شه بچه های این رشته ها برن تو این کارخونه ها دوره ببینن تا خودرو ملی واقعی رو بسازن. چی از این بهتر بنز بی ام دبلیو و تویوتا یا ماشینهای کره ای و فرانسوی در ایران کارخونه داشته باشن با کارگر ایرانی اما کارفرمای خارجی بی رانت بی مافیا بی دلواپس. تواین سالها ثابت کردیم در صنعت خودرو فقط میتوانیم خرابکاری کنیمو تو مونتاژم دزدی کنیم
  • بانام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    23 0
    واردات از کشورهای صاحب تکنولوژی نه امثال چین
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    15 0
    واردات
  • سقراط حکیم A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    10 0
    فقط گاری و کالسکه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    16 0
    واردات
  • حسام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    7 18
    تولید به نظرم بهتره به شرط اینکه 80 درصد تولید شرکت های خارجی باشه و کارگران و زیرمجموعه ایرانی باشن. یعنی به اشتغال ما ضربه نزنه. از طرفی خودروهای تولید داخل با قیمت واقعی عرضه بشه و تعرفه واردات هم صفر بشه. در غیر اینصورت خودروهای داخلی پیشرفت نمی کنن و کیفیت مثل الان صفر
  • جواد A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    3 21
    قطعا تولید بهتر از واردات هستش ولی خودرو روز و با قیمت معقول تولید و فروخته شود واردات هرگز.
  • علي A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    13 2
    واردات
  • بشیری اصل A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    40 1
    بقدری فساد درتولید وپخش وجوددارد که تنها باواردات هست که این مردم میتونن ازدست این دلالان وسودجویان نجات پیداکنند بنده از دیروز 95/11/24 ساعت 11 صبح که ثبت نام برای ساندرو استپ شروع شد وارد اینترنت شدم تاساعت 10/30 دقیقه شب که سایت بسته شد نتونستم یک دستگاه ماشین ثبت نام کنم چون سایپا قولش رو به نمایندگیهاش وکارکنانش داده چون بلافاصله در سایت باما با شش میلیون بالاتر شروع کردن حواله ها رو فروختن واین وضعیت تولیدماشین ماست که تاخرخره درفساد وتبانی فرو رفته برای همین بهترین راه حل تعطیل کردن این کارخانه هاوواردکردن بهترین ماشینها ی خارجی وبه روز میباشد
  • شهاب IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    22 1
    اگه منظورتون سمبل کردن خودروهای 20 سال قبل اروپاس، که این نمیشه تولید، بنابراین بهتره که واردات باشه، حداقل تعداد کشته ها بر اثر آلودگی هوا و تصادفات کمتر میشه. اگه مشکل بیکاریه که اینهمه بیکار اونام روش، چیزی نمیشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    23 1
    ما که تا حالا نتونستیم یک خودروی با کیفیت تولید کنیم پس کلا تولید را کنار بذارید و واردات کنید بدون هزینه گمرکی
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    24 1
    اگر براي جونمون ارزش قايليم ودوسش داريم بايد خودرو وارد بشه از كره ، ژاپن ، وكشورهاي اروپايي نه چين
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    21 1
    واردات با تعرفه خیلی کم. اگر تولیدکنندگان داخلی توانستند در کیفیت و قیمت رقابت کنند بسم الله..... و اگر نتوانستند یا یاد میگیرند و یا تعطیل میکنند تا اینهم یک تجربه دیگر باشد که دولت نباید در فعالیت اقتصادی دخالت کند. حتی اگر تجربه تلخی باشد.
  • مهمان A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    32 1
    یک ضرب المثل ایرانی هست که میگه: هرکه را بحر کاری ساختند مثلا از یک بچه هنرمند که به شعر و موسیقی علاقمنده و از ریاضی متنفره بخواهیم مهندسی برق بخونه که بتونه در اینده موبایل بسازه ، خوب اون بره دانشگاه هنر بعد مثلا هنر پیشه بشه و یا خواننده و امثالهم میتونه با درامدش هزارتا موبایل خوب بخره، نگاه اقتصادی و جهانی این نیست که همه چیزو آدم خودش بسازه. اگر اینطوری بود الان همه باید تو خونه هاشون گاو و گوسفند هم نگه میداشتن تا شیرو گوشتشونو تامین کنن. تولید اتومبیل تو کشوری که اساسا صنعتی نیست، سخت ترین و غیر اقتصادی ترین روش برای خود کفایی و اشتغال زایی هست. سویسس تو قلب اروپا و با دسترسی آسان به صنایع مختلف نرفته دنیال خودرو سازی، بابا اول ببینید مزیت رقابتی کشور کجاست.....
    • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      2 0
      در تایید صحبت شما در بخش خودرو وخیلی از بخش های صنعت ورود ما برای اینه که اولا ادعا کنیم ما همه کار بلدیم ثانیا کسب درآمد از جیب مردمه . کی میتونه یک برند خودرو دانمارکی سویسی نروژی سنگاپوری کانادایی استرالیایی هلندی یا نیوزلندی نام ببره؟ هر کدوم از این کشورها علاوه برتامین رفاه ملت خودشون توی چند زمینه خاص حرف اول رو میزنند نه در همه بخش ها . مثلا سویس در زمینه بانکداری وابزار دقیق . تنها کشوری که در همه زمینه ها فعالیت میکنه وبدون استثنا در هیچ کدوم هم شاخص نیست چینه که متاسفانه شده الگوی مدیران ما
  • ساویز EU ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    23 2
    به جای کشتن مردم با خودرویی که نمی تونیم درست تولیدش کنیم بهتره واردت انجام بدیم و سرمایه مون رو به مهمترین و اصلی ترین محصولات فراموش شده کشورمون مثل توریسم ، فرش ، زعفران ، بازسازی صنعت خاویار که با صید بی رویه در حال نابودیه و ... اختصاص بدیم. تا کی قراره روی صنعتی مانور بدیم که به طور محسوسی از دنیا توش عقبیم ؟
  • سعید A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    13 46
    خیلی دوست دارم بدونم همه این آدمهایی که می گن فقط واردات، خودشون شغلشون چیه؟ اگه قرار باشه خودرو را وارد کنیم، چرا فولاد و سیمان و آجر و ... خلاصه همه چیز را وارد نکنیم؟ اون وقت همه مون باید بریم غاز بچرونیم. فکر کردید کالا یا خدماتی که خود شما تولید می کنید خیلی بهتر از محصول ایران خودرو و سایپاست ؟ خدمات ادارات دولتی و کارمندان را که داریم می بینیم. سایر کالاهای ساخته شده در داخل را هم که داریم می بینیم. اگه قرار باشه همه چیز را وارد کنیم کجا بریم سر کار ؟
    • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      25 1
      یک مفهومی هست به اسم مزیت نسبی. یعنی جایی سرمایه گذاری کن که توان رقابت داشته باشی. ما نفتمون رو خام میفروشیم، سنگ آهن و مس و روی رو خام میفروشیم، حتی خاک کشاورزی مون رو هم می فروشيم. بعد دو دستی چسبیدیم به خودرو سازی که هیچ درآمدی برای کشور نداشته. مزیت نسبی کشور ایران از دهه ها پیش توسط متخصصان مشخص شده :صنایع پتروشیمی، بازار انرژی، حمل و نقل بین المللي، گردشگری هر سرمایه گذاری خارج از این بخش ها به معنی از دست دادن سرمایه های کشور و کار بیهوده کردنه. حالا شاید یکی اومد یک کارخونه ای تو ایران زد با بنز و تویوتا هم رقابت کرد، ولی این که یک بازار مصنوعی برای خودرو وطنی درست کنیم و سی سال هم روش تاکید کنیم عاقبتش از همین الانم مشخصه که چی میشه
    • محمد قاسمی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      18 1
      عزیزم واردات به این معنی اش عالیه که خودروسازان خارجی اینجا کارخانه تاسیس کنند و اگر کارگری براثر تولید کم فرغون های ایرانی بیکار شد بره اونجا کار کنه.اینجوری هم رقابت هست هم قیمت خودرومناسب تر از واردات محض است و هم ایران خودرو و سایپا چندتا چیز یاد میگیرند.یکی خدمات پس از فروش واقعی.رقابت سالم.سود نکشیدن روی خودرو اقساطی.احترام به مشتری و... ضمنا وضع خودروسازی ما داغونه و به هیچ وجه نمیتونیم به خارجی ها برسیم که اگر میشد بعد 40 سال تونسته بودیم.ولی فولاد و بقیه چیزهایی که گفتی ما در این موارد خیلی کم عقب هستیم وبرخی اوقات برابریم.پس نگران بقیه موارد نباش.با این استدلال های کشکی شما که گویا زبان ذولتمردان هستید باعث شده سالها پدر ملت دربیاد
    • سعید A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      1 14
      قاسمی جان استدلال کشکی حرف شماست که میگی واردات معنیش اینه که خودروسازان خارجی اینجا کارخونه تاسیس کنن عزیزم به این میگن مونتاژ، نمی گن واردات. صحبت من هم اینه که شما که ایراد از کار ایران خودرو و سایپا می گیری و واقعاً هم ایراد بهشون وارده خودت چند مرده حلاجی؟ خودت چی تولید می کنی و با چه کیفیتی؟ ما الان همه چیز را گرون تر از خارج تولید می کنیم. فولاد، خودرو، برنج، لباس و حتی بنزین. خوب باید تولید همه ش را متوقف کنیم و به جاش وارد کنیم. چرا فقط خودرو ؟ پالایشگاه بنزین را هم تعطیل کنیم و به جاش بنزین باکیفیت وارد کنیم. اون وقت کی می خواد جواب این همه بیکاری را بده؟ و این همه ارز برای واردات از کجا می خواد تامین بشه ؟
    • اردلان A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      7 0
      سعید جان من یک داروسازم . در بحث تولید دارو درصد بسیار زیادی از تولیدات ما خوب ودر حد معقول است کسی هم نگفته کارخانه های دارویی را ببندید و برید از خارج وارد کنید به نظرت چرا ؟ .اما در مورد خودروبعد از سه دهه رانت و زور واجبار کیفیت ما همینه که صدای همه را در آورده یعنی داریم پول مردم رو میریزیم تو چاه ویل البته اگر نریزیم تو جیب بعضی ها . کی گفته همه کشورها باید در همه چیز خودکفا بشوند ؟مگرسنگاپور گندم تولید میکنه یا برند خودروسازی داره؟ مگر استرالیا ساعت و خودرو تولید میکنه ؟ مگر هلند در زمینه منسوجات و چرم حرفی برای گفتن داره ؟و خیلی کشورهای دیگر . از نظر رفاه هم وضعیتشون از ما بهتره . این یعنی هرکشور بر اساس مزیت نسبی خودش فعالیت کنه .
  • وحیدرک IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    36 1
    بعد از چهل سال باید فهمیده باشیم که ما نمی توانیم لطفا با تعرفه مناسب وارد کنید خون مردم رو شیشه نکنید
  • بی نام RO ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    38 2
    من معتقدم کلا شرکتهای خودرو سازی ایرانی منهدم بشن از بیخ و بن .بعد شرکتهای خارجی رو بیاریم ایران و بعد همه کارکنان و کارگران شرکتهای منهدم شده برن تو این شرکتهای جدید خارجی کار بکنن تا هم مشکل اشتغال این کارگران حل بشه هم مردم خودرو درجه یک خارجی سوار بشن.فقط به هیچ عنوان مدیران داخلی حق هیچ دخالتی در شرکتهای جدید نباید داشته باشن که باز دوباره گندزده نشه تو خودروسازی مخصوصا اقای نعمت بخش
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    17 2
    آخی نگو واردات بیچاره ایران خودرو و سایپا گناه دارن
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    15 1
    واردات خوبه ولی با این شرط کمتر مسئولان .....
  • ج سبزواري IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    37 1
    درحالي كه غولهاي ماشين سازي كره جنوبي وچين دارن بازار دنيارو ميبلعن ما هنوز داريم فكر ميكنيم توليد بهتره يا مونتاز يا واردات سي وچند ساله نالايق ترين وبيسواد ترين وابستگان حكومتي دارن خودرو سازي رو ميچرخونن كه حاصلش پرايد وسمنده ونهايت جيب پرپول خودشون وپاداشهاي انچناني ومرگ ومير وحشتناك ملت داخل اين فرغونهاي چار چرخ حالا شما باچه رويي سوال ميكني كدوم بهتره اين رو بزار تا مردم بخونن ونظر بدن بعد بفرست براي نا مديران صنعت خودرو كه بايد جوابگوي خون خيلي از مردم مظلوم ايران باشن
  • نوید A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    23 1
    هیچ کجای دنیا یه مدل خودرو برای بیش از 5 سال تولید نمیشه.باید تعرفه واردات 70 کم بشه و قانون بذارن که هیچ خودرویی با هر پلت فرمی نباید بیش از 5 سال تولید بشه
  • علی حبیبی A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    15 1
    تولید خودروهای جدید اقدام مناسبی است اما به شرط تولید خودروهای برندهای معتبر دنیا و با فناوری های روزآمد. در عین حال، کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو به منظور ایجاد امکان ورود خودروهای مناسب و افزایش رقابت سالم با تولیدکنندگان داخلی هم اقدام دیگری است که برای رشد و توسعه صنعت خودروسازی داخلی ضروری است.
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    23 1
    با هر فرهنگ لغت و دایره المعارفی نگاه کنید اسم این کاری که توی سایپا و ایران خودرو انجام میشه تولید نیست بخدا ظاهراً کلمات هم در این مملکت معنی واقعیشون رو از دست دادن و برای فهم معنی یک دایره المعارف جدید باید ایجاد بشه مثلا به اسم فرهنگ لغات مصلحتی
  • علیرضا IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    17 1
    واردات
  • علي A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    32 2
    اگرخورشيد رادردست راست وماه رادردست چپ من بگذاريد نظر من برداشتن سود وعوارض گمركي واردكننده وكاهش ماليات وعوارض توليد كننده است تا همانند همه جاي دنيا يك رقابت منطقي بين توليدكننده داخلي با واردكننده برقرارشود واين مشتري حرف نهايي را خواهد زد .
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    22 1
    اگه دولت واردات خودرو را مثل کشور های دیگر بدون تعرفه آزاد کنه و فقط نمایندگی مالیات فروش به دولت بده و خربدار مالیات خرید خودرو بده قیمت ماشین با نمایندگی اصلی برابر میشه وهمه توانایی خرید یه ماشین خوب و مدرن و کم مصرف و ایمن رادارن و هم مشکل آلودگی هوا رفع میشه و دیگه شاهد این همه تصادف نیستیم. فقط دولت از منافع خودش کم کنه وبه فکر منافع مردم باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    23 2
    وقتی هنوز دنده عقب ماشین یک آپشن محسوب میشه، نه تنها باید اجازه واردات ماشین "استاندارد" بدون تعرفه گمرکی یا با تعرفه گمرکی بسیار کم را بدهیم، بلکه باید از خریداران خودروهای برقی حمایت هم بشود. اگر هم کسی واسش تولید داخلی اهمیت داشت، اولا کیفیت خودروهای داخلی رو افزایش میده، ثانیا قیمت رو کاهش میده تا بتونه با مدل های وارداتی رقابت کنه.
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    20 1
    فقط وفقط واردات
  • محمد US ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    13 1
    واردات داداش
  • علی کمالی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    13 1
    باواردات موافقیم
  • شهاب A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    18 1
    ایران مونتاژ بدردش نمیخوره بهتره بره تو کار تولید لوازم یدکی خودرو با نظارت شرکتهای معتبر خودرویی خارجی وبه اونها بفروشه هم اینجوری کارگرهها ببکار نمیشن وهم ما صاحب تجربه میشیم وبعدا خودرو خوب میشه تولید کرد. واردات هم باید منطقی باشه دولت از منافع خودش کم بکنه وبزازه بدون تعرفه وارد بشه نماینده خودرو مالیات خودش رو بده خریدار هم مالیات خودش
  • رضا GB ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    5 17
    مردم ايران لايق بهترينها هستند. چه داخلي چه خارجي
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    12 1
    شما وارداتو انجام بده ... بعدا اگه تونستی خط تولیدشم بگیر ...مردم استقبال کردن از داخلی داخلیو میخرن ...اینطوری رقابتی میشه ...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    19 1
    واردات اما نه از فرغونهای چینی ونه با قیمت نجومی و دولا پهنا . مثلا قیمت یک دستگاه رنو کیچر در دبی 56000 درهم اما در ایران 105 میلیون تومان به مصرف فروخته میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    15 1
    ٤٠ سال زمان برد تا چراغ پيكان رو عوض كنيم، چقدر خوب بود اگر توليد رو در زمينه هايي كه متخصص هستيم گسترش مي داديم و براي رفع ساير نيازهامون از واردات استفاده مي كرديم. خودكفايي در هر زمينه اي امكان پذير نيست.. البته ماشين كره اي ١٥٠ ميليوني هم واقعا مضحكه.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    9 1
    الان هم تولید کننده خودرو نیستیم و فقط نام برای خودرو تولید می کنیم. من با قطعه سازی استاندارد برای خودروهای وارداتی موافقم. تا تولید خودرو راه درازی در پیش داریم و ابتدا باید دانشگاه های ما در این زمینه فعال شوند.
  • reza DE ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    7 2
    خودروهایی مثل آی ۱۰ و آی ۲۰ که جدیدا مونتاژ می کنن چقدر ارزونتر از نمونه وارداتی هستند؟من که حاضرم شرط ببندم اگر مزدا ۳ جدید ۲۰۱۷ وارد کنن قیمتش از این مدل قدیمی که دارن مونتاژ می کنن کمتر درمیاد به نظر من باید بریم زیر مجموعه خودروسازهای معتبر شویم مثلا فلان قطعه محصولات بنز و‌بزنیم یا کارخانه های مادر بیان اینجا تولید کنن
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    8 2
    واردات
  • رضا EU ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    9 2
    واردات بدون عوراض آیا نظرات ما مهم است
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    8 2
    فقط واردات .... چون سایپا و ایران خودرو به اندازه کافی فربه شدند و دریغ از کیفیت و ارتقا نداشتن استقامت در خودروهایشان و ....متاسف برای مردم کشورمون که این دو غول صادرات و واردات را در انحصار خودشان دارند
  • رضا RO ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    3 8
    اول شعور رانندگی پیدا کنیم بعد دنبال داخلی یا وارداتی باشیم...
  • تقی A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 8
    اول شما با وضع موجود در مملکت مشکلات پارکینگ و خیابان وجاده های امن و کیفیت وایمنی خودروها را حل کنید تا بعدا درباره تولیدات ویا واردات خودرو اقدام و نظرخواهی شود
  • علي A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    9 2
    واردات. چرا؟ چون توليد كننده داخلي با اين همه حمايت هيچ كار خارق العاده اي نكرده و افرادي از جنس تفكرات خاص دارن اون مجموعه ها را اداره ميكنن.
  • امید A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    10 1
    واردات به شرطه اینکه 1200برابر شرکت سازنده ماشین گمرکی باجنگیریم
  • رضا IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    11 1
    از تولید چیزی به هموطنان نرسیده جز گرانی و کیفیت پایین خودروها....برای ایجاد اشتغال نهایت یک یا دو میلیون فرد شاغل یا وابسته به ایران خودرو و سایپا، 78میلیون نفر دارن تاوان الودگی هوا و کشتار در تصادفات و یا استفاده از خودروی کم کیفیت با قیمت بالا را پس میدهند....پس وارد کنیم خیلی بهتره
  • بی نام US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    4 15
    تولید چرا که چرخهای صنعت به گردش درامده و باعث اعتلای کشور خواهد شد و اقتدار خود را به رخ می کشیم
  • بی نام RO ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    8 1
    تولید خودرو درایران ایرادش زیاده ایران از کره جنوبی زودترشروع کرده،الان ایران باید محصولات اونارو وارد کنه. ازلحاظ ساختاری مشکل داره تولیدات ما. حتی چین صنعت خوروش خیلی جدیده و بدبختانه مامجبوریم بریم محصولات چینی رو مونتاژ کنیم. درست شدنی هم نیست،ما صدسال دیگر خودرو بسازیم همینه ،چون روند ایراد داره.
  • نوید IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    9 1
    واردات صنعتی که فقط اسم صنعتی بود رو یدک میکشه و شده بلای جان مردم ، بهتره که به زباله دانی انداخته بشه. بهونه شون هم اینه که کارگرها بیکار میشن.... اگر کمی مطالعه کنین میبینین که کارگرها الانم بیکار هستن و قطعه ها از چین میان. اگر واردات آزاد بشه اونوقت کارخانه های خارجی میان و قطعه زنی داخلی رو راه میندازن. ایران واگن و سایپا لگن سازی باید تعطیل بشن
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    11 2
    نظرات هموطنان عزیز را خواندم خواستم چند نکته اضافه کنم.اولا رانندگی مردم به فرهنگ و قوانین و اصول اخلاقی خاکم بر جامعه بستگی دارد علیرغم همه چیزهای منفی که در رانندگی می بینیم بیش از 90 درصد رانندگان ،حالا کمربند ایمنی را می بندند چرا؟چون فرهنگ سازی شد و قانون هم در مورد ان اجرا شد و جامعه هم پذیرفت.دوم اینکه شما مصرف بنزین خودروهای موجود در خیابانها و جاده های ایران را مقایسه کنید با مصرف سوخت ماشینهای جدید و قیمت انها را هم با هم مقایسه کنید.مثلا اگر 4 میلیون ماشین با مصرف میانگین 10 لیتر در 100 کیلومتر داشته باشیم و بخواهیم متوسط روزی 20 لیتر مصرف کنیم با خودروهای جدید میانگین 6 لیتر روزانه اونوقیت می بینیم که روزی 8میلیون لیتر مصرف روزانه کمتری خواهیم داشت که رقم سالانه اش3658000000است
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    11 1
    ضمنا از نظر ایمنی و تلفات انسانی که سالانه حدود30000 مرگ و 200000مجروح را حساب کنید ببینید چه حجم مادی و معنوی به ملت خسارت وارد می شود؟بعد بحث اشتغال نیروی انسانی است شما مطمئن باشید اگر 100000شاغل در این بخش داشته باشیم منافع اصلی ساخت خودرو نصیب عده ای مافیای می شود نه کارگران و مهندسان زحمتکش انها.در کشور منابع بسیاری برای کار و اشتغال وجود دارد که بر می گردد به سیاسگزاری کلان کشور.آیا کشورهایی که خودرو نمی سازند اشتغال ندارند؟
  • بشیر اصل2 A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    15 3
    بااین افتضاحی که بنام ثبت نام سایپا دیروز انجام داد بهتره که کلا درکارخونه های ماشین سازی تخته شه وبا واردات جلوی این رانت ها مثل ثبت نام ساندرو استپ گرفته بشه که برای هیچکس باورکردنی نیست که حتی یکنفر ازمردم عادی مفوق به ثبت نام نشدند . من اولین باربود که خواستم ثبت نامی ماشین تهیه کنم ولی الان متوجه شدم که هیچ کاری دراینجا بدون رانت وحق حساب انجام شدنی نیست.
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    9 2
    اساس تولید خوب عدم وجود تقلب هست وچون تولیدکننده های خارجی تقلب نمیکنن واردات به نفعه.
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    8 2
    فقط واردات
  • دلسوز مردم IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    11 2
    واردات اون هم با تعرفه گمرکی بسیار پائین
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    11 4
    خجالت اور که دولتی برایدمردمش تصمیم بگیره که چی سوار شند شاید من دلم بخواد خودرو 12 سیلندر سوار شم اخر مردم ایران لیاقتشون ام وی امِ؟ یادم پدرم همیشه بنز 230 و بی ام و 518 یوار میشد که هنوز بهترین ماشین چینی مثل مدل 30 سال پیش اونها نیست یکم ازذاین دیکتاتورگری دست برداریم
  • این جانب 1 A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 0
    جسارتاً خنده ام می گیرد چه هنگام حرف مردم برای مافیای خودرو در ایران ملاک بوده؟ مافیایی که حتا تا سطوح بالای وزارت صنعت و معدن هم نفوذ دارد؟ خودروهای مثلا مونتاز ایران آیا کیفیت خودروهای اصلی را دارند؟ آیا مسوولین محترم صنعت خودرو بارها برای حفظ درامدهای کلان خود در بازار انحصاری ایران نگفته اند که همین پراید و پژو405 را مردم می پسندند؟ ریشخند مردم رویه ی ایشان است.
  • این جانب2 A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 0
    صاحبان نظر و اساتید صنایع واردات و مونتاز و حرکت درست به سوی طراحی و ساخت را برای رشد صنعت بر می شمرند اما این حرف ها برای ما نیست . گوش شنوایی نیست. اگر واردات خودرو در یک بازه ی مشخص زمانی مثلا 4 ساله ازاد می شد و تعرفه طبق ضریبی مشخص هر ساله کم و حمایت های لازم از محل تعرفه ی واردات برای رشد صنعت خودرو و همکاری با سازنده گان مهم دنیا انجام می شد الان شاهد این وضع اسف بار نبودیم.
  • نسل دو سر سوخته A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    2 0
    کلا چون این صنعت مافیای دولتی هستش و بدجوری هم براشون منبع درآمد داره محال بزارن این اتفاق بیوفته که خودرو وارد بشه. ببینید از این راه چندین میلیارد که که به جیب نمی زنند و با تولید خودروهای آشغالیشون چه جیبهایی که از مردم خالی نمیکنند و با جان ناقابل این مردم بازی نمیکنند. اصلا جان مردم براشون کوچکترین ارزشی نداره. خود رئیس صنعت و معدن با چه خودروئی تردد میکنند ؟ مافیا مافیا از اون بالا بالاها بگیر تا اون پایین ترها نمیزارن
  • این جانب3 A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 0
    اما متاسفانه مافیای خودرو با بستن بازار و انحصار آن و ایجاد کارتل های صنعتی بدون منع قانونی و خیلی آشکار جلوی چشم قانون گذاران مصرف کننده را به ستوه اورده هم از نظر کیفی و هم از نظر بهای خودروها. متاسفم اما در بالاترین سطوح نیز از این شیوه ی غلط و نابخردانه حمایت می شود. با این روش نه صنعت خودروی ایران پیش می رود و نه مصرف کننده راضی خواهد بود. این صنعت مونتاز خودروهای روز آمریکایی که بی تردید از شمار خوب های دنیا هستند در ایران رسیده به مونتاز درجه دوم به پایین خودروهای چینی. آن هم نه به بهای واقعی و منصفانه. مردم تاوان ناتوانی و زیاده طلبی مثلا مدیران صنعت خودرو را می دهند. این هم چندان برای بعضی مهم نیست
  • سجاد A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    3 0
    منم با واردات موافقم ولی عمرا اینکارو بکنن دوست من یه بی ام و x3 رو 352 میلیون خریده قیمت این ماشین تو سایت بی ام و 40 هزار دلاره یعنی 150 تومن فک میکنی مسئولای مملکت قید این 200 میلیون مفت رو میزنن شما برو تو سایت شورولت به عنوان نمونه خودرو اسپارک 2016 قیمتش 13 هزار دلاره یا ماشینایی از این دست تو سایت تویوتا . میدونید اگه این ماشینا با قیمت جهانی وارد بشه سر یه ماه در خودرو ساز داخلی رو باید گل گرفت. عمرا اینکارو بکنن مگه اینکه ریششون رو بخشکونیم.
  • علی A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    0 1
    هم واردات و هم تولید خودروی داخلی. خودروسازان ثابت کرده اند که قیمت خودرو از آن چیزی که به مردم ایران میفروشند، پایینتر است، چون در سایر کشورها با قیمت خیلی پایینتری به فروش می رسد. وقتی در ایران با قیمت واقعی به فروش میرسد که خودروهای وارداتی با گمرک کم بتوانند رقابت کنند و در نتیجه خودرو ملی با قیمت ارزانتر می تواند به فعالیتش ادامه دهد و در بازار بتواند برای قشر کم درآمد گزینه مناسبی باشد.
  • بی نام RO ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 0
    فقط واردات
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 0
    مثل بقیه دنیا واردات آزاد
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 0
    اینهمه روی صنعت خودرو سرمایه شده.... اگر بتوانیم به روز شویم و محصول بازار جهانی پسند تولید کنیم ایده آل است. ولی فعلا به هر دلیل این نمی شود. اینحرف ها تاثیری دارد؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 0
    واردات با طعرفه منطقی
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    2 0
    انهایی که خود را می کشند تا کشور عضو سازمان جهانی تجارت شود خوب می دانند اگر امروز به وارادات رای ندهند روزی میرسد مجبور میشوند موانع تعرفه ای را بردارند و به خودروسازهای خارجی اجازه می دهند تا بدون عوارض گمرکی خودرو را در دفاترشان در داخل کشور بفروشند پس هر چه زودتر این وضعیت تمرین شود به نفع کشور است. واردات با تعرفه ی صفر.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    1 0
    با بسته شدن تولید کنندگان شبه دولتی، دادن امکان ویژه به تولید کنندگان بین المللی می توان به توسعه ملی کمک کرد.
  • جواد RO ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    2 0
    من نمی دونم چرا خیلی از جنسا مثل مواد شوینده و محصولات بهداشتی و آرایشی یا خیلی از مواد اولیه و ابزارآلات و .... با اینکه داخل تولید میشه و تولیدشون در داخل کشور کاملا رقابتیه چون حداقل چند تا شرکت خصوصی دارن باهم رقابت میکنن ولی به راحتی وارد هم میشن و جالبه که کسی تو این زمینه نگران از بین رفتن فرصت های شغلی نیست ولی وقتی به خودرو سازی میرسیم با اینکه هم تولیدش انحصاریه و اصلا رقابتی نیست و با اینکه همه می دونن با مواد اولیه و نیروی کار ارزون تر نسبت به جاهای دیگه دنیا دارن خودرو هاشون رو گرون تر و البته بی کیفیت تر به مردم غالب میکنن و تولیداتشون با جان و مال مردم بازی می کنن تا حرف واردات میشه یه سری تو بوق و کرنا می کنن که با این کار هزاران فرصت شغلی ازبین میره.
  • pouya IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    3 0
    فقط واردات آزاد
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    4 1
    حتما واردات به نفع مردمه ولی هیچ وقت عملی نخواهد شد چون منافع عده ای که قدرت دارند به خطر میفتد و منافع ایشان بر منافع مردم چربش دارد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    3 0
    با تولید شورولت در ایران موافقم
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    4 0
    باواردات خودروموافقم.چون یکسری ادم دزدتولیدش میکنن وهرچقدرکه جاداشته باشه ازش میدزدند
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    3 0
    با تولید تحت مدبریت و مالکیت 100 خارجی
  • بی نام DE ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    1 3
    تولید ولی به شرط کیفیت و فضای رقابت
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    5 0
    کاهش تعرفه واردات و رقابت واقعی با تولیدات بین المللی ایران پر از جوانان مبتکر و خلاق است ولی افسوس که مشکل کشور ما در بخش مدیریت است.
  • یک ایرانی A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    9 0
    با وجو 35 سال سن , از همه چیز در این مملکت نا امید هستم از همه چیز

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین