اقدامات شهرداری تهران در مقابل بارندگی پاسخگو است؟

شهرداری مناطق مختلف تهران اعلام کرده اقدامات زیادی را برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و سهولت آمد و شد و رفع موانعی مانند نشست زمین پس از بارندگی‌های اخیر انجام داده، ولی چرا این اقدامات اثربخش نیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی دو روز است بارندگی های زمستانی، باعث مشکلات ترافیکی برای شهر تهران شده. حتی در سرویس مشکلات مردم مخاطبی به نام محمد در این باره به شهرداری طعنه زده که: باز باران با ترانه و باز شهرداری و غافلگیری اش و روان شدن سیل در خیابانها!
سخن اینجاست آیا شهرداری اقدامی اثرگذاری در این باره کرده؟
در این رابطه شهردارمنطقه8 با اشاره به اصلاح نقاط آبگیر در سطح محدوده گفت: معابر منطقه8 در روزهای بارندگی مشکل آبگرفتگی نخواهند داشت.
بهمن نوری با اعلام این مطلب گفت: از شب گذشته و همزمان با شروع بارش، گشت کنترل مستمردر سطح منطقه فعال شده است.
او گفت: هم چنین در نقاط حساس و آبگیر،ماشین 137 مستقر شده است وبه صورت مدوام مدیران حوزه خدمات شهری و اجرایی کنترل مستمر در سطح نواحی را دارند.
شهردار منطقه 8، گفت: با تعریف محدوده کاری برای نواحی و استقرار تسهیلات ویژه؛ تلاش داریم در روزهای بارانی تردد شهروندان با سهولت انجام پذیرد.
نوری با اشاره به ایجاد کانالهای هدایت آبهای سطحی در شرق تهران گفت: مدیریت شهری منطقه با به کار گیری تمام توان و امکانات خود تلاش دارد در روزهای بارندگی از ورود هر گونه آبگرفتگی و اختلال در رفت و آمد شهروندان پیشگیری کند.
همچنین در جنوب تهران خبر رسید عوامل مدیریت شهری منطقه 20 برای رفع نشست زمین و بازگشایی خیابان شهید رجایی اقدامات زیادی را انجام داده اند.
ابوالفضل حیدری در این باره گفت: نشستی که ظهر دوشنبه پس از بارندگی های اخیر در مسیر شمال به جنوب خیابان شهید رجایی ایجاد شده بود با حضور به موقع عوامل مدیریت شهری رفع شده است.
حیدری به حضور میدانی شهردار منطقه و معاونان حوزه های اجرایی و همچنین آماده باش ستاد مدیریت بحران، حوزه های عمران، امورشهری و ترافیک منطقه 20 از همان لحظات اولیه این اتفاق اشاره کرد و گفت: خیابان شهید رجایی یکی از محورهای اصلی و مهم منطقه 20 است که سستی خاک در طبقات زیرین، تردد ماشین آلات سنگین، وجود یک رشته قنات قدیمی در لایه های بیش از 30 متری زمین از جمله دلایل نشست در این محور بوده است.
قائم مقام شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه این ریزش مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت تا شاهد اتفاق مشابه نشویم، ادامه داد: عملیات زیرسازی و عمرانی این حفره ایجاد شده با بیش از یک هزار تن خاک، نخاله و قلوه سنگ انجام شد و در حال حاضر مسیر بازگشایی شده است و شهروندان می توانند بدون مشکلی تردد کنند.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =